Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #1 Skrevet 19. mars 2018 Og hva får de i? Smågodt? Div. godteri? Noe uspiselige små overraskelser også? Anonymkode: ecca2...2da
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #2 Skrevet 19. mars 2018 Påskeaften. Lett blanding av godteri, juiceboks, smoothie, små leker og div. de kan pusle med. Anonymkode: 4c950...18b
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #4 Skrevet 19. mars 2018 Vi gir den påskeeggene på skjærtorsdag. Inneholder godteri, blad, quiz, litt dill som hårstrikker osv. Anonymkode: 55998...868
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #5 Skrevet 19. mars 2018 Skjærtorsdags morgen. De har store egg som blir fyllt på ny hvert år. Mye godteri men også litt andre ting. I år får de hver en lydbok og et par påskesokker i tillegg til litt småleker. Hadde eggene vært mindre hadde de bare fått godteri. Slik var det da jeg var barn. Men jeg drømte jo alltid om de store eggene... Anonymkode: 8ea64...4b7
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #6 Skrevet 19. mars 2018 Får et lite påskeegg på torsdag. Fyller på litt på fredag og lørdag. Det var slik mine foreldre gjorde det for å ha husfred med 4 unger 😂 Så da blir det slik her også 😊 Anonymkode: 99b78...330
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #7 Skrevet 19. mars 2018 På skjærtorsdag. Mellomstort med bare snop i 🍢🍡🍫🍫🍭🍪 Anonymkode: ab72f...a65
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #8 Skrevet 19. mars 2018 Påskeaften. Bare snop. Hovedsaklig tradisjonelt påskegodt som marsipanegg ol, men også litt smågodt. Anonymkode: dc38e...d01
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #9 Skrevet 19. mars 2018 På lørdagsmorgen! Får godteri, leke, påskekylling. Anonymkode: 0aac5...87a
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #10 Skrevet 19. mars 2018 Påskeaften. Inneholder kun godteri og det fylles ikke på noe. De får klare å fordele det selv de 3 dagene. De får de nest minste eggene fra Nille. Tror de er 13cm eller noe. De kan tas frem etter måltider og får være fremme i 30 min unntatt etter middag. Da kan de ha de til de legger seg. Kjøper inn sånne påske-egg i lila eggkartong og koser oss med torsdagen og fredagen, men de er svindyre, så det blir bare et på hver. Anonymkode: 3be79...dcf
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #11 Skrevet 19. mars 2018 Pleier det ikke å være påskemorgen, dvs første påskedag, man deler ut eggene? Det gjør vi... Anonymkode: 4a789...9dd
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #12 Skrevet 19. mars 2018 Påskeaften såklart ☺️ Legger oppi mye snop, flakslodd, colaboks, og noe spennende jeg kommer over ☺️ Anonymkode: 3efcd...bea
sug lut Skrevet 19. mars 2018 #13 Skrevet 19. mars 2018 (endret) Barna, jeg og faren min (dvs de største barna) får påskeeggene palmehelga så vi kan ete i eget tempo. Smågodt og sjokolader og egg i alle varianter. Og så har vi stor påskeegg-jakt på påskemorgen, da er det Anton Berg gjemt over hele låven. Endret 19. mars 2018 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #14 Skrevet 19. mars 2018 Blir nok påskeaften i år. Tidligere har han fått det når ferien startet fordi han har vært så lite opptatt av godteri, så han har brukt hele uka på å tømme det selv om han fikk den minste typen. Men plutselig økte interessen, så nå går det nok fortere. Han får smågodt og et kinderegg. Liker ikke kindersjokolade, så den blir til meg, men han synes det er gøy med tingen inni. (Også får jeg et eget velfylt påskeegg så jeg ikke skal bli fristet til å spise av smågodtet hans. ) Anonymkode: 1550f...1fd
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #15 Skrevet 19. mars 2018 De får det første lørdag i ferien, de får godteri og noen ting. Minste reiser på ferie mandagen og største på onsdagen, derfor får de påske egg tidlig av meg. Anonymkode: 7269e...71c
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #16 Skrevet 19. mars 2018 Skjærtorsdag. Fylt med snop som de selv må fordele gjennom helga (mine er skolebarn) Anonymkode: 6adda...ca3
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #17 Skrevet 19. mars 2018 Egentlig har vi tradisjon med påskemorgen. Men det er jo slutten av påsken så litt av kosen blir borte. Derfor er det aller nådigst flyttet til påskeaften. I egget er det påskegodt og smågodt pluss en påskepynt. Pynten blir tatt vare på å tatt fram hver påske. Syns det er en hyggelig tradisjon og jeg har et lite håp om at de vil ta vare på noen av figurene i det minste når de blir voksne. Ikke noen spesiell type pynt, men en påskekylling eller annet småtteri som passer i egget. Anonymkode: 23612...b45
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #18 Skrevet 19. mars 2018 Egentlig påskeaften, men ser at selv om det får et lite påskeegg, blir det ikke spist opp. Har barn som nøyer seg med en bit eller to med godteri, så tenker det blir skjærtorsdag i år. De får en neve smågodt, en kjærlighet på pinne, to eventyrsjokolader og en pakke smurf. Anonymkode: 19d2b...0cc
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #19 Skrevet 19. mars 2018 Har ikke noen spesiell tradisjon på det. Men siden vi reiser på hytta palmehelga blir det nok da. Så har de det egget å kose seg med når vi er på hytta. Det pleier å komme egg fra blant annet besteforeldre å, så greit å fordele det litt utover påskeferien 😏 Anonymkode: 51b83...ea9
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2018 #20 Skrevet 20. mars 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Pleier det ikke å være påskemorgen, dvs første påskedag, man deler ut eggene? Det gjør vi... Anonymkode: 4a789...9dd Jepp, søndag morgen. Og de må selv finne dem, vi gjemmer eggene rundt om i huset. Inni er det bare godteri; ikke gaver. Påske er ikke jul. Anonymkode: a659a...c9f
Mrs. Kaizer Skrevet 20. mars 2018 #21 Skrevet 20. mars 2018 På påskeaften. Påskeegget er lørdagsgodtet. Inneholder kun godteri, vi pleier å gjemme det, ute eller inne. Et stort høydepunkt i barnas liv, de har snakket om det i mange uker allerede. Skulle tro det er den eneste dagen i året de får godteri😅
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2018 #22 Skrevet 20. mars 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Egentlig påskeaften, men ser at selv om det får et lite påskeegg, blir det ikke spist opp. Har barn som nøyer seg med en bit eller to med godteri, så tenker det blir skjærtorsdag i år. De får en neve smågodt, en kjærlighet på pinne, to eventyrsjokolader og en pakke smurf. Anonymkode: 19d2b...0cc Helt likt her 😊 Anonymkode: 99b78...330
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2018 #23 Skrevet 20. mars 2018 Er vi virkelig så kjerringa mot strømmen? De får ikke egne påskeegg (ikke julestrømper heller). Er ikke vokst opp med det noen av oss. Påskeegg er en del av påskepynten (har ikke så mye mer enn et par kyllinger og gule lys i tillegg) og de kommer frem lørdag før påskeuka, altså førstkommende lørdag. Jeg fyller litt (kanskje litt mer enn hva vi totalt spiser av godt på ei vanlig helg)ulikt godteri i 5-6 egg som settes rundt omkring i huset. Dette forsvinner da gjerne i løpet av første helga, så fyller jeg på igjen på mandagskvelden,- da er alle "vant" til at de er tilgjengelig så da tømmer jeg i "resten" av påskegodtet som skal oppi fordelt på de samme eggene,- og da har vi som regel igjen et egg +++ med diverse godt når vi samler opp restene 2.påskedag. Eller,- avhenger av hvor mye besøk vi har hatt. Går da som regel i søpla da jeg synes det har stått for lenge fremme. Har lært av tidligere feil og har "reservelager" i tilfelle vi får besøk som ikke klarer beherske seg og går rundt i huset og plukker godt fra eggene til det er tomt rett og slett. Anonymkode: 8ffd9...c7e
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2018 #24 Skrevet 20. mars 2018 Påskemorgen, altså første påskedag. Gjemmer påskeegget i hus eller hage. Stort egg fylt til randen med diverse tradisjonspåskegodt, utenlandsk snop (japansk, amerikansk etc), astronaut-snop, lydbok, gule fluffysokker, bandana, flax-lodd, sminke, ansiktsmasker, neglepynt, gule og pastellfarga hårbånd, gelpenner, Johaug-votter, hårpynt, neseklyper til bading, squishies ++ Jeg elsker å kjøpe småting hun ønsker seg gjennom året til påskeegg og julestrømpe. Føler det ligger mye omtanke i forseggjorte gaver, og hun får svært lite utenom jul/bursdag/påske. Hun setter alltid stor pris på det. Særlig ting hun har likt på butikken eller nevnt tidligere, og så glemt av det igjen til det dukker opp i for eksempel påskeegget Anonymkode: 8808d...2a0
TinaK 1990 Skrevet 20. mars 2018 #25 Skrevet 20. mars 2018 Påskeaften etter middag er det ut på jakt i et lite skogholt bak huset. «Morsomst» hvert år er når påskeharen (dvs meg) faktisk har glemt hvor jeg har gjemt alle eggene og det blir en virkelig jakt etter eggene🙈
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå