Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #1 Skrevet 19. mars 2018 Kunne du jobbet sammen med en som Viggo Kristiansen, Thor Aage Mathisen eller Kim Morten Larsen? Anonymkode: 75ef0...ba7
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #3 Skrevet 19. mars 2018 Jeg vet ikke hvem de to siste er, burde jeg vite det? Anonymkode: 58071...5c2
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #4 Skrevet 19. mars 2018 Nei, men nå jobber jeg med barn, så det har jo litt å si Samtidig må du huske at mange som er like ille aldri vil være kjente på samme måte, slik som moren i alvdal saken, mor og andre involverte i baby saken i drammen osv. Kan godt tenkes du blir bestevenn med en av de en gang i fremtiden uten å ane noe som helst. Anonymkode: fc8a4...f52
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #5 Skrevet 19. mars 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, men nå jobber jeg med barn, så det har jo litt å si Samtidig må du huske at mange som er like ille aldri vil være kjente på samme måte, slik som moren i alvdal saken, mor og andre involverte i baby saken i drammen osv. Kan godt tenkes du blir bestevenn med en av de en gang i fremtiden uten å ane noe som helst. Anonymkode: fc8a4...f52 For ikke å snakke om alle monstrene som aldri blir avslørt. Anonymkode: 58071...5c2
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #6 Skrevet 19. mars 2018 Uten å vite hva de hadde gjort, så kan det jo hende at jeg kunne det. Man aner jo egentlig ikke hvem kollegene våre er, sånn innerst inne..... Anonymkode: 483df...d07
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #8 Skrevet 19. mars 2018 Jeg kan ikke skjønne hva slags type jobb vi kunne gjort sammen, men i utgangspunktet er jeg ikke i mot å jobbe ned tidligere straffedømte, så lenge det de er straffet for er noe de ikke kan begå på ny arbeidsplass. Alle disse tre er jo dømt for særdeles grove ting mot barn, og det i seg selv er hjerteskjærende. Jeg hadde ikke satt pris på å jobbe ned dem, men synes det er bra hvis de kan bli produktive medlemmer av samfunnet. Bedre at de jobber, enn at de har masse fritid. Anonymkode: 1450f...d8a
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #9 Skrevet 19. mars 2018 Hvis jeg var en fengselsvakt, ja. Men det er jeg ikke, så nei. Anonymkode: a7f26...47f
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #10 Skrevet 19. mars 2018 Ja, det tror jeg. Anonymkode: a46c6...5ca
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #11 Skrevet 19. mars 2018 6 hours ago, Anonym bruker said: Jeg vet ikke hvem de to siste er, burde jeg vite det? Anonymkode: 58071...5c2 Ja, du burde vel det. Mathisen er den såkalte Helikopterlegen. Mye omtalt i pressen rundt 2011. Bare google navnene. Anonymkode: 75ef0...ba7
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #12 Skrevet 19. mars 2018 Helikopterlegen Thor Aage Mathisen, eller Thor Mathisen som han nå kaller seg, har visst nettopp blitt løslatt fra Ila forvaringsanstal der han sonet, noe som aktualiserer spørsmålet. Anonymkode: 75ef0...ba7
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #13 Skrevet 19. mars 2018 Spørs. Jobber i barnehage, og hvis alternativet var er at JEG måtte slutte hadde jeg aldri gjort det. Da hadde jeg blitt i jobben, aldri i livet om jeg kunne forlatt barn sammen med de du nevner. Hadde jeg kunne bestemme at de skulle slutte hadde jeg selvsagt gjort det. Anonymkode: d1cac...196
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #14 Skrevet 19. mars 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, du burde vel det. Mathisen er den såkalte Helikopterlegen. Mye omtalt i pressen rundt 2011. Bare google navnene. Anonymkode: 75ef0...ba7 Og den andre er stefaren til Christoffer Anonymkode: 39005...4fb
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #15 Skrevet 19. mars 2018 Det som gjør det skremmende er at Thor Aage Mathisen / Thor Mathisen tydeligvis ser for seg en karriere i helsevesenet etter å ha kommet ut av fengsel, til tross for at han er fradømt autorisasjonen som lege på livstid. I fengsel skrev han masteroppgave om "Medisinsk koding av sykehusopphold på Oslo universitetssykehus HF, Ullevål" https://munin.uit.no/bitstream/handle/10037/9304/thesis.pdf?sequence=1 Bare for å rekapitulere: Mathisen ble dømt til 10 års forvaring for 7 voldtekter av mindreårige jenter ned til 10 år. De rettsoppnevnte sakkyndige, psykiater Michael Setsaas og psykolog Jim Aage Nøttestad, gav tiltalte diagnosen pedofili og dyssosial personlighetsforstyrrelse med sadomasochistiske trekk. De sakkyndige fastslo at mannen vil trenge langvarig behandling for sin diagnose, opp mot 20 år. https://www.dagbladet.no/nyheter/slik-kunne-helikopterlegen-lyve-og-manipulere/63455032 https://www.dagbladet.no/nyheter/lagret-flere-av-jentene-som-horer/63696580 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/slik-mener-de-helikopterlegen-systematiserte-ofrene/a/10094533/ https://www.vg.no/nyheter/innenriks/helikopterlegen-doemt-til-ti-aars-forvaring/a/10088310/ Anonymkode: 75ef0...ba7
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #16 Skrevet 19. mars 2018 Det kommer visst en film om Mathisen Quote Kurzinhalt: Die Protagonistin verliebt sich mit elf Jahren unsterblich in den zehn Jahre älteren Norweger Thor. Nach 20 Jahren Träumerei macht sie sich auf die Suche und findet ihn bei Wikipedia. Thor Aage Mathisen ist pädophil, er hat eine sadomasochistische Persönlichkeitsstörung. In über 40 Fällen hat er sich an kleinen Mädchen vergangen und sitzt nun im Hochsicherheitsgefängnis. Als erwachsene Frau begibt sich die Protagonistin auf eine neue Suche. Filmen handler altså om en 11 år gammel jente i Tyskland som forelsker seg i den da allerede godt voksne Thor, som da studerer medisin. Thor blir den såkalte helikopterlegen og hun oppdager at han sitter på Ila når hun googler navnet. Anonymkode: 75ef0...ba7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå