Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #1 Skrevet 18. mars 2018 Noen som vet? Har en 180 l varmtvannsbereder, var tom for vann i brønnen frem til inatt engang..ca kl 07.30 så var det kommet fullt med vann..kald vann..nå er det i skrivende stund over 9 timer siden og vannet er fortsatt like kaldt. Det har ikke gått noe sikringer. Tanken deler vi med folk i kjelleren og jeg har hørt mye romestering nede hos dem idag..støvsuging ol. Det får meg til å tenke at dem mest sannsynlig har brukt vann den tiden jeg har sittet å ventet på at vannet skal bli varmt. Har det noe å si for oppvarmingen at dem har brukt vann før det har rukket å bli varmt??? Anonymkode: 30e8d...54a
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #2 Skrevet 18. mars 2018 Da har de i så fall brukt kaldt vann de også. Anonymkode: ddcc1...bb4
Himmel og hav Skrevet 18. mars 2018 #3 Skrevet 18. mars 2018 Det tar jo tid å varme opp en full tank med vann, så om noen stadig tapper ut litt, selv om det bare er noen få grader varmere enn da det kom inn, så vil jo det forsinke oppvarminga veldig. Det vannet som tappes ut erstattes jo av nytt, kaldt vann. Det høres allikevel lenge ut at det ikke skulle være lunka en gang etter 9 timer. Om tanken er tom her, så er det varmt vann igjen etter mye kortere tid enn det.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #4 Skrevet 18. mars 2018 Å varme opp 180 liter iskaldt vann tar tid ja.. og enda lengre når folk tapper vann for å vente på varmtvann Du burde virkelig kommunisere litt mer med leieboere. Men dette er heller ikke deres feil Anonymkode: dc1dc...48b
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #5 Skrevet 18. mars 2018 4 minutter siden, Himmel og hav skrev: Det tar jo tid å varme opp en full tank med vann, så om noen stadig tapper ut litt, selv om det bare er noen få grader varmere enn da det kom inn, så vil jo det forsinke oppvarminga veldig. Det vannet som tappes ut erstattes jo av nytt, kaldt vann. Det høres allikevel lenge ut at det ikke skulle være lunka en gang etter 9 timer. Om tanken er tom her, så er det varmt vann igjen etter mye kortere tid enn det. Takk for svar! Skal ta en liten prat med dem. Vannet var blitt bittelitt lunkent når jeg kjente etter i 13 tiden men så var det plutselig like kaldt som i mårres igjenn Anonymkode: 30e8d...54a
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #6 Skrevet 18. mars 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å varme opp 180 liter iskaldt vann tar tid ja.. og enda lengre når folk tapper vann for å vente på varmtvann Du burde virkelig kommunisere litt mer med leieboere. Men dette er heller ikke deres feil Anonymkode: dc1dc...48b Er ikke leieboere, er en tomannsbolig så er jo egentlig helt sykt at vi deler bereder :/ Men skal ta det opp med dem. Er mange som er plaget i området med både lite vann og dårlig trykk. Men ikke hørt om noen som har vært plaget med varmtvannsberederen i tillegg til dette enda iallefall 😕 Anonymkode: 30e8d...54a
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #7 Skrevet 18. mars 2018 Hæ, deler dere bereder? Hvordan gjøres det med strømregning? Og 180l på to familier er ikke mye Anonymkode: dc1dc...48b
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #8 Skrevet 18. mars 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hæ, deler dere bereder? Hvordan gjøres det med strømregning? Og 180l på to familier er ikke mye Anonymkode: dc1dc...48b Mannen tar seg av strømregningene men er noe slags måler der 😯 vi har faktisk veldig sjelden blitt fri for varmtvann og vann generelt sett 😯 Anonymkode: 30e8d...54a
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #9 Skrevet 18. mars 2018 Har dere skrudd av berederen når den var tom for vann? Hvis ikke kan det hende noe har brent inni der. Anonymkode: eb5be...f69
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #10 Skrevet 18. mars 2018 48 minutter siden, Himmel og hav skrev: Det tar jo tid å varme opp en full tank med vann, så om noen stadig tapper ut litt, selv om det bare er noen få grader varmere enn da det kom inn, så vil jo det forsinke oppvarminga veldig. Det vannet som tappes ut erstattes jo av nytt, kaldt vann. Det høres allikevel lenge ut at det ikke skulle være lunka en gang etter 9 timer. Om tanken er tom her, så er det varmt vann igjen etter mye kortere tid enn det. Da må de tappe veldig mange liter før det gjør utslag. Hvor mye pisslunka vann tror du de bruker..? Anonymkode: ddcc1...bb4
Himmel og hav Skrevet 18. mars 2018 #11 Skrevet 18. mars 2018 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da må de tappe veldig mange liter før det gjør utslag. Hvor mye pisslunka vann tror du de bruker..? Anonymkode: ddcc1...bb4 I og med at det ikke er meg som bor under HI, så er det umulig å svare på, men om de f.eks stadig lar krana renne for å se om det kommer varmere vann, så går det jo fort en del liter i slengen. Hvis de i tillegg har storrengjøring der i dag, som HI lurer på, og har fylt kjeler med vann fra varmtvannskrana for så å varme opp mer til vask av både seg selv og huset, så er det jo ikke umulig at det går en haug med liter. Hvilken teori har du på at HI ikke har varmtvann?
prekæs Skrevet 18. mars 2018 #12 Skrevet 18. mars 2018 Jeg tenker den burde ha vært varm på så mange timer. Her ble kontakten i min nye dratt ut av håndverker som glemte å putte den inn igjen. Tok ikke lange stunden før det ble lunket. Er du sikker på at den gikk tom for vann? Skjønner ikke helt hvordan det skulle gå til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå