Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg sliter med å finne ut av hvor langt jeg er på vei, og lurer på om noen her kan hjelpe meg? 

Jeg skulle hatt menstruasjon 12/2, men syklusen min har etter p-pilleslutt vært veldig ustabil! Mensen kom derfor ikke før 7/3 - 3 uker på overtid! Tre dager etter mensen var over, fikk jeg plutselig en festeblødning. De tre påfølgende dagene tok jeg tester, som alle viste positivt! Jeg sliter derfor med å stadfeste graviditeten. Jeg vil tro at det blir mest riktig å sette første dag i siste menstruasjon på 12/2 siden det var da jeg egentlig skulle hatt mensen. Jeg må jo ha hatt eggløsning fra den andre eggstokken (for neste pp) like før jeg fikk mensen (forsinket mens fra den motsatte eggstokken). Dette ble kanskje ganske forvirrende, men håper dere forstår hva jrg mener😅

Kan jo legge til at jeg opplever tydelige symptomer på graviditet; småkvalm, blir veldig fort mett - og tilsvarende fort sulten igjen, boblende følelse i magen, mensenmurringer, osv.. Og det tar jo ofte noen uker før symptomene dukker opp..?!

Endret av line_f
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144344110-hvor-langt-p%C3%A5-vei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ca 4 uker og 6 dager vil du være på vei om du hadde fått mens 12/2. Skal man regne fra mens 7/3 så har du ikke rukket å bli gravid enda

Anonymkode: 25613...142

Nei ikkesant, det er det jeg og har tenkt! Og jeg har jo testet positivt på tre tester, i tillegg til symptomer:):)

takk for svar❤️

På 23.3.2018 den 18.02, Anonym bruker skrev:

Beklager men jeg tror du har abortert... du får ta en ul å sjekke rett og slett 

Anonymkode: 96155...ae9

Har du skrevet inn på feil post nå?! Er da ingen grunn til at jeg skal ha abortert på bakgrunn av det som står skrevet over..?

48 minutter siden, line_f skrev:

Har du skrevet inn på feil post nå?! Er da ingen grunn til at jeg skal ha abortert på bakgrunn av det som står skrevet over..?

Tror de mener at blødningen du trodde var en forsinket mens kan ha vært en SA og det er derfor testen var positiv. Det er en mulighet, men ville ikke vært det første jeg tenker.

Den eneste måten å være sikker er å be om en tidlig UL hvor de måler størrelsen på fosteret. Dette skal ikke være noe problem å be om hos fastlegen hvis du har hatt uregelmessig mens eller av andre grunner ikke vet hvor langt på vei du er.

Annonse

5 timer siden, Pobie skrev:

Tror de mener at blødningen du trodde var en forsinket mens kan ha vært en SA og det er derfor testen var positiv. Det er en mulighet, men ville ikke vært det første jeg tenker.

Den eneste måten å være sikker er å be om en tidlig UL hvor de måler størrelsen på fosteret. Dette skal ikke være noe problem å be om hos fastlegen hvis du har hatt uregelmessig mens eller av andre grunner ikke vet hvor langt på vei du er.

Clearblue digital sin ukeindikator har steget fra 1-2 uker til 2-3 uker, noe som tyder på at HCG nivået mitt har steget:) Ingenting som tyder på spontanabort foreløpig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...