Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #1 Skrevet 18. mars 2018 Hva er deres forhold til familie og nakenhet? Om deres sønn på midten av 20 åra vært nysgjerrig/ivrig på naturisme å ved en anledning spurt dere om han kunne droppe badebuksa å heller sole/bade naken. Hvordan hadde dere reagert på det? Hadde dere latt han gjøre det, eller hadde dere sagt nei? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg igjennom hele oppveksten i hemmelighet har likt å være naken. Etter hva jeg kan huske har jeg siden jeg var 8-9 år gammel likt å gå rundt naken. Jeg pleide ofte å være naken på rommet uten at mine foreldre eller søsken viste om det. De gangene vi var ute å badet ville jeg helst droppe badebuksa. Men turte aldri å si det til noen. Er oppvokst med at nakenhet er noe som er privat, noe som har gjort at jeg skammer meg over at jeg har behov for å være naken. Har Aldri hatt/turt å pratet om dette til noen andre, noe som gjør det ekstra vanskelig for meg. Har i lang tid hatt ett ønske om å dra på en nudiststrand, men har vært år feiga ut da jeg ikke er trygg på meg selv. Mulig på grunn av hva jeg er oppvokst med, vet sannelig ikke. Iløpet av denne sommeren har jeg satt som mål at jeg skal gjøre det uansett. Så håper at jeg tar meg til mot å drar dit. Jeg føler nå at jeg trenger å kunne prate med noen jeg kan føle meg trygg på, om hva jeg har følt siden jeg var barn. Den eneste personen jeg selv føler jeg er trygg på å kan stole 100% på er min mor. Har nå vurdert i lang tid på å fortelle mamma alt, å bestemt meg for at jeg skal ta en prat med henne før sommeren. Men sliter med hvordan jeg skal fortelle henne det? Vil også høre om det er noen muligheter for om jeg kan være litt naken hjemme og/eller på hytta neste gang jeg er der med mamma. Men vet ikke hvordan jeg skal gå fram på det.. ? Hilsen mann 26 år Anonymkode: 31b22...6e6
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #2 Skrevet 18. mars 2018 Min eldste er 17 år gammel. Hvis han hadde fortalt meg at han er naturist, hadde jeg støttet han i det. Han skal få være seg selv og det aksepterer jeg. Jeg er ikke naturist og forstår ikke behovet for å kle av seg, men jeg støtter det å være seg selv og at andre tenker annerledes enn meg. Anonymkode: 7cbcf...a14
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #3 Skrevet 18. mars 2018 Hm...Jeg vet ikke helt. Kanskje du burde leve ut dette utenfor familien, med likesinnede? Ellers er det ikke så big deal. Men ikke nødvendigvis noe jeg ville ønsket å involveres i med nære familiemedlemmer Anonymkode: 823b1...19f
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #4 Skrevet 18. mars 2018 Hahaha du må da kunne være naken andre steder enn med familien. Anonymkode: 34879...5bb
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #5 Skrevet 18. mars 2018 Jeg tenker at det å være naturist er noe som hører den private sfæren til, på samme måte som sex, onani, og ulike fetisjer. Hvorfor må folk/din mor vite at du liker å være naken? Dette er noe du kan leve ut sammen med andre likesinnede eller alene. Kanskje du kan søke etter noen på nettet? Det finnes vel flust av naturister der ute? Anonymkode: aac8e...d4a
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #6 Skrevet 18. mars 2018 Jeg tenker at det høres ut som om du mener dette er en mørk, ond hemmelighet ? Det er jo bare nakenhet, OK du liker det, helt greit. Du er ikke hallik og selger prostituerte på gata . Ikke sikkert de liker det, men samme det vel? Samtidig, respekter At ikke de liker det samme. Ikke kle deg naken foran familien din når du er der, eller ute med de å bader. Hva du gjør hjemme eller på nudiststrand er opp til deg. jobb litt med å ufarliggjøre dette. Hopp i det å fortell henne det hvis du vil. Jeg er ikke nudist selv, men om andre vil være det, helt greit. Anonymkode: 26d68...208
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #7 Skrevet 18. mars 2018 Jeg tror ikke dette stedet er plassen å ta opp dette temaet. Jeg går ut i fra at du er medlem av Naturistforeningen, benytter deg av tilbudene. Er du ikke medlem så meld deg inn. Jeg og mannen min soler oss og bader helst nakne. På sommeren er vi enten på Huk eller på Sjøhaug og bader. Men etter vi fikk barn har vi vært litt mer reserverte. De første årene var barna med men fra rundt skolealder bruker vi vanlige strender. Men er det kun oss voksne et vi på naturist stranden. Vi har også benyttet os av ferietilbud i både inn og utland. Du må også huske at naturisme ikke betyr orgie og sex på stranden. Anonymkode: 74883...530
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #8 Skrevet 18. mars 2018 Er du 20 år lever du vel ditt eget liv uavhengig av foreldrene dine? Hjemme hos deg selv kan du jo gjøre som du vil, så lenge du ikke plager andre mennesker. Meld deg inn i foreningen og fortell moren din det. Det er ikke farlig. Det er ikke sykt. Det forhindrer deg ikke i å leve et vanlig liv i samfunnet ellers. Anonymkode: 821f9...104
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #9 Skrevet 18. mars 2018 Hadde ikke reagert negativt om sønnen min fortalte meg at han var naturist, men jeg hadde ikke ønsket at han skulle gå rundt naken hjemme hos meg. Mannen min liker også å gå naken hjemme, men jeg har gitt beskjed om at jeg foretrekker at han har en bokser på, rett og slett fordi jeg synes det er litt ekkelt at han sitter naken i møblene. Det respekterer han heldigvis. Min bror er også naturist, men jeg har ikke sett ham naken siden vi var små. Han drar på egne strender for det, også har han klær på når han er med familien. Jeg synes det er greiest sånn. Anonymkode: 5cf85...a59
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #10 Skrevet 18. mars 2018 Vær gjerne naturist. Ikke noe galt i det. Men vær det med likesinnede, ikke med familien. Jeg anser meg selv som ganske open minded og forståelsesfull. Men voksne barn kunne ikke gått nakne verken i mitt hjem eller på hytta når vi andre i familien var der. Anonymkode: 46a45...312
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #11 Skrevet 18. mars 2018 Helt greit å være naturist og like å være naken. Absolutt ikke greit å ville være naken sammen med familien. Høres ut som en form for Ødipuskompleks. Anonymkode: 7a0fb...dc7
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #12 Skrevet 18. mars 2018 Jeg skjønner ikke hvorfor du vil presse nakenheten din på mammaen din? Vær naken hjemme, gå på nudiststrand, men spar mammaen din for det Anonymkode: a01d4...cc0
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #13 Skrevet 18. mars 2018 Bortsett fra naturiststrender vet jeg ikke hvor jeg kan finne likesinnede mennesker. Om jeg greier å ta til mot å besøke en slik strand, så et håpet å finne noen der. Om noen vet om et sted evt på nettet hadde jeg blitt evig taknemmelig. Er ikke medlem av naturistforeningen, men skal ta en titt på det. Ja jeg har følt og føler vell enda det at er en mørk hemmelighet, da det ikke er vanlig i min familie. Å nei, jeg har aldri sett på naturisme som noe seksuelt. Mener ikke å dra med hele familien, hadde bare ikke gjort noe å ha noen som står meg nærme jeg stoler på som jeg kan være åpen om dette med. Tar det slik at det er fy fy om noen i familien ser en naken. Grunnen til at jeg nevnte min mor er fordi hun har sett meg naken før (altså etter puberteten). Som gjør det mindre flaut. Hadde ingen planer om å presse min nakenhet på noen. Jeg kan evt dra en tur på hytta alene, å kjenne litt på hvordan det er å være naken i friluft. Å kanskje det hjelper meg å ta neste skrittet Anonymkode: 31b22...6e6
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #14 Skrevet 18. mars 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Bortsett fra naturiststrender vet jeg ikke hvor jeg kan finne likesinnede mennesker. Om jeg greier å ta til mot å besøke en slik strand, så et håpet å finne noen der. Om noen vet om et sted evt på nettet hadde jeg blitt evig taknemmelig. Er ikke medlem av naturistforeningen, men skal ta en titt på det. Ja jeg har følt og føler vell enda det at er en mørk hemmelighet, da det ikke er vanlig i min familie. Å nei, jeg har aldri sett på naturisme som noe seksuelt. Mener ikke å dra med hele familien, hadde bare ikke gjort noe å ha noen som står meg nærme jeg stoler på som jeg kan være åpen om dette med. Tar det slik at det er fy fy om noen i familien ser en naken. Grunnen til at jeg nevnte min mor er fordi hun har sett meg naken før (altså etter puberteten). Som gjør det mindre flaut. Hadde ingen planer om å presse min nakenhet på noen. Jeg kan evt dra en tur på hytta alene, å kjenne litt på hvordan det er å være naken i friluft. Å kanskje det hjelper meg å ta neste skrittet Anonymkode: 31b22...6e6 Vær naken alene, du. Anonymkode: 7a0fb...dc7
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #15 Skrevet 18. mars 2018 Min eldste sønn er 17 år og jeg hadde virkelig ikke brydd meg om han ville være naturist. Det at du vil være naturist er uproblematisk, men hvorfor ønsker du å være det sammen med din mor som ikke er det? Hvorfor ønsker du at noen skal se deg naken? Jeg synes godt du kan si til din mor at du er naturist, men når du vet at hun ikke er konfortabel med nakenhet ser jeg ingen grunn til at du skal kle av deg sammen med henne Vær naken alene og på strender med likesinnede, ikke sammen med familie sol ikke føler på samme måte rundt nakenhet Anonymkode: 7d81f...735
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #16 Skrevet 18. mars 2018 Helt greit å være naturist men ikke greit å være naken sammen med andre folk som ikke er naturister. Ser ingen grunn til at du "skal stå frem som naturist". Det er en privatsak. Anonymkode: aac8e...d4a
Yellow Brick Road Skrevet 18. mars 2018 #17 Skrevet 18. mars 2018 Sånn som du fremstiller det, lurer jeg litt på om ønske ditt er å være naken fordi du liker å være naken, eller om du vil være naken fordi andre skal se at du er naken. I mitt hode er det første å være naturist, det andre nærmer seg blotting. Å "stå fram" som naturist, er en ikke-sak hos meg. Det er ikke noe man står fram som, og jeg ville ikke ha tenkt over det et tiendel av et sekund om barnet mitt fortalte meg at det likte å være naken og gikk på naturiststrender / steder. Hvorfor skal jeg tenke noe over det? Noen liker å være nakne, andre liker å gå på ski - i mitt hode er det egentlig det samme. Bare man gjør det på plasser som det hører hjemme. Og like lenge som det passer å komme på ski inn på parketten i stua, passer det å gå uten klær der andre har klær på seg. Jeg skjønner egentlig ikke helt hva du mener. Jeg har naturistvenner, men det har da aldri vært snakk om at de kommer uten klær der det er vanlig og normal oppførsel å ha klær på seg. Om min sønn kom naken gjennom stua en morgen for å hente seg en kaffe kopp, eller gjennom gangen mellom dusjen og soverommet for å hente noe klær, så hadde jeg ikke blunket en gang. Men om han spradet naken rundt i hagen hadde jeg lurt på om han manglet noe og sendt ham inn igjen med en gang.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #18 Skrevet 18. mars 2018 3 minutter siden, Yellow Brick Road skrev: Sånn som du fremstiller det, lurer jeg litt på om ønske ditt er å være naken fordi du liker å være naken, eller om du vil være naken fordi andre skal se at du er naken. I mitt hode er det første å være naturist, det andre nærmer seg blotting. Å "stå fram" som naturist, er en ikke-sak hos meg. Det er ikke noe man står fram som, og jeg ville ikke ha tenkt over det et tiendel av et sekund om barnet mitt fortalte meg at det likte å være naken og gikk på naturiststrender / steder. Hvorfor skal jeg tenke noe over det? Noen liker å være nakne, andre liker å gå på ski - i mitt hode er det egentlig det samme. Bare man gjør det på plasser som det hører hjemme. Og like lenge som det passer å komme på ski inn på parketten i stua, passer det å gå uten klær der andre har klær på seg. Jeg skjønner egentlig ikke helt hva du mener. Jeg har naturistvenner, men det har da aldri vært snakk om at de kommer uten klær der det er vanlig og normal oppførsel å ha klær på seg. Om min sønn kom naken gjennom stua en morgen for å hente seg en kaffe kopp, eller gjennom gangen mellom dusjen og soverommet for å hente noe klær, så hadde jeg ikke blunket en gang. Men om han spradet naken rundt i hagen hadde jeg lurt på om han manglet noe og sendt ham inn igjen med en gang. Dette. Der fins tid og sted for de fleste ting. Jeg drar gjerne på nakenstrender med familien, elsker friheten i å bade naken. Men det handler ikke om å "bli sett". Og vi sitter ikke nakne sammen og ser Skavlan på fredag kveld. Sønnen min er 19, og jeg har heller aldri lurt på hvilken bekledning han har alene inne på rommet, eller når han drar på stranda. Anonymkode: 03324...c97
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #19 Skrevet 18. mars 2018 1 time siden, Yellow Brick Road skrev: Sånn som du fremstiller det, lurer jeg litt på om ønske ditt er å være naken fordi du liker å være naken, eller om du vil være naken fordi andre skal se at du er naken. I mitt hode er det første å være naturist, det andre nærmer seg blotting. Å "stå fram" som naturist, er en ikke-sak hos meg. Det er ikke noe man står fram som, og jeg ville ikke ha tenkt over det et tiendel av et sekund om barnet mitt fortalte meg at det likte å være naken og gikk på naturiststrender / steder. Hvorfor skal jeg tenke noe over det? Noen liker å være nakne, andre liker å gå på ski - i mitt hode er det egentlig det samme. Bare man gjør det på plasser som det hører hjemme. Og like lenge som det passer å komme på ski inn på parketten i stua, passer det å gå uten klær der andre har klær på seg. Jeg skjønner egentlig ikke helt hva du mener. Jeg har naturistvenner, men det har da aldri vært snakk om at de kommer uten klær der det er vanlig og normal oppførsel å ha klær på seg. Om min sønn kom naken gjennom stua en morgen for å hente seg en kaffe kopp, eller gjennom gangen mellom dusjen og soverommet for å hente noe klær, så hadde jeg ikke blunket en gang. Men om han spradet naken rundt i hagen hadde jeg lurt på om han manglet noe og sendt ham inn igjen med en gang. Dette tenkte jeg og Anonymkode: a01d4...cc0
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #20 Skrevet 18. mars 2018 Har du tenkt over om du virkelig er naturist, eller om dette er en manifestasjon av at nakenhet var fy fy i oppveksten? Tenker da siden du ikke har kommet deg til en naturiststrand ennå, og har problemer med å fortelle det til noen. Jeg hadde ikke brydd meg om min sønn sa dette til meg, men som andre sier; inne i mitt hus er det fint om man har på en bokser når man vandrer rundt i huset Med det sagt hadde jeg ikke tenkt videre over om min sønn stod naken på badet eller var naken på sitt eget rom. Min mor og jeg stod nakne på badet sammen til jeg flytta ut, og når vi er på ferier skjer det støtt og stadig at vi er på badet samtidig, den ene har nettopp dusja og står og tørker seg mens den andre er i dusjen f.eks. Men vi sprader ikke rundt helt nakne ellers i ferieleiligheter eller på hotellrom, da tar vi minst på oss en truse. Gjør som du sier; dra på hytta alene og føl deg frem med nakenheten, kanskje det ikke er så viktig for deg som du tror, eller kanskje det blir som en drøm som går i oppfyllelse, men det kan du jo ikke vite før du prøver. Om min sønn, når han flytter ut, velger å gå naken i sin egen leilighet skal ikke jeg legge meg opp i det Anonymkode: cc36f...c40
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #21 Skrevet 18. mars 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Bortsett fra naturiststrender vet jeg ikke hvor jeg kan finne likesinnede mennesker. Om jeg greier å ta til mot å besøke en slik strand, så et håpet å finne noen der. Om noen vet om et sted evt på nettet hadde jeg blitt evig taknemmelig. Er ikke medlem av naturistforeningen, men skal ta en titt på det. Ja jeg har følt og føler vell enda det at er en mørk hemmelighet, da det ikke er vanlig i min familie. Å nei, jeg har aldri sett på naturisme som noe seksuelt. Mener ikke å dra med hele familien, hadde bare ikke gjort noe å ha noen som står meg nærme jeg stoler på som jeg kan være åpen om dette med. Tar det slik at det er fy fy om noen i familien ser en naken. Grunnen til at jeg nevnte min mor er fordi hun har sett meg naken før (altså etter puberteten). Som gjør det mindre flaut. Hadde ingen planer om å presse min nakenhet på noen. Jeg kan evt dra en tur på hytta alene, å kjenne litt på hvordan det er å være naken i friluft. Å kanskje det hjelper meg å ta neste skrittet Anonymkode: 31b22...6e6 Hvor i landet bor du? Anonymkode: 8b24e...6d3
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2018 #22 Skrevet 18. mars 2018 Hvis du skal låne hytta, trenger du vel ikke å utbrodere bekledning eller mangel på bekledning. Jeg har lånt bort huset til en venninne, om hun har vandra rundt her naken har jeg ingenting med. Håper hun satt på et håndkle i sofaen i tilfelle. Personlig synes jeg kropp er topp, men foretrekker en underdel. Gutten min på 8, får beskjed om å ta på seg en truse i fellesarealene. Av hygieniske årsaker. Men også på stranden fordi han er såpass stor at andre badegjester kan bli støtt. Hva han gjør på rommet sitt får være opp til han. Anonymkode: 46982...dce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå