Gå til innhold

Er Europeiske forsikring en god forsikring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften sier sitt. Fikk bare høre det idag da vi snakket om reiseforsikring og dette var så dårlig ? 

( har selv tegnet forsikring der nylig) 

Anonymkode: 3022f...5bd

Skrevet

Ja det er en veldig bra forsikring.

Min mor måtte ta i bruk den for noen år siden da hun fikk slag på flyet når vi skulle på ferie til Spania.

Hun kom inn på et offentlig sykehus, men så fort jeg viftet med Europeiske kortet kom det engels talende lege. De kontaktet norsk tolk på tlf omgående. Hun ble sjekket inn umiddelbart. Fikk streng oppfølgning av spansk sykehus 6 mnd etter slaget pga en spesiell dose medisiner som gjorde fantastiske utslag  på hennes lammelser. Medisiner vi ikke har i Norge. 

Vi fikk igjen hele hennes reise, flybillett, halve min billett, hele leiligheten, leiebilen, taxi turer, x- antall kroner i erstatning for klær, matutgifter m.m. De dekket også medisiner for 5000 kroner i Spania.  Selve sykehus oppholdet kom på 380 tusen kroner, og dette dekket de også. Veldig fornøyde hele veien vi.

Anonymkode: b47f7...a8c

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er en veldig bra forsikring.

Min mor måtte ta i bruk den for noen år siden da hun fikk slag på flyet når vi skulle på ferie til Spania.

Hun kom inn på et offentlig sykehus, men så fort jeg viftet med Europeiske kortet kom det engels talende lege. De kontaktet norsk tolk på tlf omgående. Hun ble sjekket inn umiddelbart. Fikk streng oppfølgning av spansk sykehus 6 mnd etter slaget pga en spesiell dose medisiner som gjorde fantastiske utslag  på hennes lammelser. Medisiner vi ikke har i Norge. 

Vi fikk igjen hele hennes reise, flybillett, halve min billett, hele leiligheten, leiebilen, taxi turer, x- antall kroner i erstatning for klær, matutgifter m.m. De dekket også medisiner for 5000 kroner i Spania.  Selve sykehus oppholdet kom på 380 tusen kroner, og dette dekket de også. Veldig fornøyde hele veien vi.

Anonymkode: b47f7...a8c

Takk for erfaringen! ❤️ Helt klart vanskelig å vite hva man skal / burde velge. Ser også at europeiske ligger som en av de høye i pris. Så håper liksom det er verdt det. 

Dette gjelder super forsikringen de har. 

Anonymkode: 3022f...5bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...