Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #1 Skrevet 16. mars 2018 Akkurat ferdig med 2.uken på jobb etter jeg kom fra permisjon og jeg er helt utslitt😩 Og idag reiste mannen på jobb og blir vekke i 2,5 uke. Jeg ønsker middagstips som gjerne kan fryses ned og smake like godt når det er tint eller kjappe og enkle middager å lage i hverdagen. Ungene spiser alt så bare til å fyre på med forslag. Hjernen min har sluttet å fungere for helgen så tips tas gjerne i mot 😂 Anonymkode: bc198...37b
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #2 Skrevet 16. mars 2018 Flere supper som er enkle. Gulrotsuppe( google etter oppskrift) Grønsakssuppe med pølsebiter. Fiskesuppe. ( fra trines matblogg) Alle disse er knallgode og fine å fryse. 😁 kjøttdeig og makaronigrateng http://m.matfrabunnenfb.blogg.no/1516880420_kjttdeig_og_makaronigrateng.html jeg er medlem av den gruppen på fb. Anbefales. Mye gode middagstips. Anonymkode: e0fb0...d26
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #3 Skrevet 16. mars 2018 Her er en kyllingrett: http://m.matfrabunnenfb.blogg.no/1490708290_enkel_krydderstekt_pasta_med_kylling_og_grnnsaker.html Anonymkode: e0fb0...d26
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #4 Skrevet 16. mars 2018 Mitt beste tips er å koke kraft/ kjøtt i helgen og lage lapskaus, suppe, wok og gryter på det i løpet av uken. Da er basen veldig bra i hvert fall 😊 Anonymkode: 1aab5...f46
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #5 Skrevet 16. mars 2018 Pølselapskaus er gull. En pose lapskausgrønnsaker, 1pk kjøttpølser. 1 liter vann og et beger med fond. Simsalabim! Pitabrød med kjøttboller, tzatziki og grønnsaker wok med kylling Anonymkode: a4ab5...eac
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #6 Skrevet 16. mars 2018 Forrige uke hadde de ferdig oppskjært kyllingfilet på halv pris hos Meny (tror de har det ganske rimelig på Rema også), så da ble en billig og god middag woket kylling, med en pose ferdig wokblanding med grønnsaker fra frysedisken, slumpet sammen en saus over (sweet chili, soyasaus og oystersaus), pluss ris. Ellers trenger man jo ikke full middag hver dag, tidligere denne uken hadde vi en dag med rundstykker (grove, fra frysa, som jeg hadde bakt tidligere) med kokt skinke (pålegg) og eggerøre. Funker fjell det når en unge skal trene fra 16-17.30 og en annen fra 18-20. Om du lager en stor porsjon god kjøttsaus, altså kjøttdeig, grønnsaker og tomatsaus, kan den fryses ned i passe porsjoner. Enkelt å ta opp og vame samtidig som du koker pasta. Jeg jukser litt med frosne grønnsaker rett som det er, de grovkuttede og forvellede grønnsakene som er beregnet på lapskaus er faktisk veldig gode. En søndag formiddag setter du kjøtt på kok, skummer av og lar putre gjennom dagen mens du gjør andre ting. På ettermiddagen heller du i en pose eller to med frosne lapskausgrønnsaker og vips har du middag på en veldig enkel og grei måte. Varer i flere dager, eller kan fryses. Da snakker jeg om de grovkuttede grønnsakene altså, ikke de bittesmå terningene. Jeg har enda ikke fortalt mannen min at jeg jukser når jeg lager lapskaus, han tror jeg har stått og kuttet disse grønnsakene, han merker ikke at de er fra frysedisken Dette er findusvarianten, men Rema og andre billigmerker har tilsvarende https://www.findus.no/produkter/perfekt-til-lapskaus Anonymkode: b27a9...28c
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #7 Skrevet 16. mars 2018 Lag ferdig kjøttsaus til spagetti, lasagne o.l. Da lurer jeg i diverse grønnsaker. River gulrøtter, stangselleri, finhakket spinat, og annet jeg har. Supert å fryse ned. Anonymkode: 52426...75c
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #8 Skrevet 16. mars 2018 Spagettisaus er gull å ha i frysen. Grønnsakssuppe som beskrevet over (lapskausblanding + pølser + buljong ) Kremet grønnsakssuppe, skjæres opp og settes klart på kvelden; 3 gulrøtter, 5 poteter, en halv sellerirot, 1 liter buljong, kokes mørt, kjøres med stavmikser og en dæsj creme fraiche. Server med fårepølse i biter eller spekeskinke. Fiskegrateng fra Findus (neste ikke oppvask) og raspede gulrøtter Tomatsuppe Potetmos (kutt poteter kvelden før) og pølser/laks med kokte grønnsaker. Wrap med spekeskinke, rømme og litt grønnsaker. Shepards pie kan lages og fryses (kan også lage fiskegrateng og fryse, men det orker ikke jeg og feiger ut med Findus) Laks eller annen fisk i folie (kan lages kvelden før og puttes rett i ovnen når du kommer hjem) Pizzasaus + ferdig bunn + ferdigraspet ost = pizza på en to tre Anonymkode: 54568...76f
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #9 Skrevet 16. mars 2018 Grove pitabrød med salat, mais, agurk evt ost med salatkylling eller laks. Dressing av krydret kesam. Tar maks 10-15 min å lage, inkludert oppvarming av ovn. Anonymkode: e5ed6...06f
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #10 Skrevet 16. mars 2018 Tusen takk 😊 hi Anonymkode: bc198...37b
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #11 Skrevet 16. mars 2018 - Blomkålgrateng - forvell blomkål og ha den i en ildfast form. Stek bacon og ha det over blomkålen. Lag hvit saus med melk eller føte og hell over. Stekes i ovnen på 180 i til den blir gyllen - pasta med stekte laksebiter - kyllinglår med ris og salat - ovnsbakt laks med couscous - fiskeform - biter av rød og hvit fisk, brokkoli, purre og gulrøtter. Ha hvit saus eller en ferdig fiskesaus over. Stek i ovnen, server med ris - grateng med brokkoli, pasta, skinke og hvit saus - https://www.godt.no/#!/oppskrift/4234/brokkoli-og-pastagrateng Tenkte jeg skulle prøve denne en daghttps://meny.no/oppskrifter/kjottdeig/panert-kjottform/ Anonymkode: b84b8...484
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2018 #12 Skrevet 17. mars 2018 du har valgt dette selv, så hvorfor sutrer du? Anonymkode: 58807...0c4
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2018 #13 Skrevet 17. mars 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: du har valgt dette selv, så hvorfor sutrer du? Anonymkode: 58807...0c4 Idiot Anonymkode: b84b8...484
Rivjernet Skrevet 17. mars 2018 #14 Skrevet 17. mars 2018 De aller fleste hverdagsretter tar Ca 20-40 min å lage. Det som har hjulpet meg veldig er god planlegging . Ukeshandel er gull!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2018 #15 Skrevet 17. mars 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: du har valgt dette selv, så hvorfor sutrer du? Anonymkode: 58807...0c4 Ta deg en bolle a. Ingen som sutrer her. Anonymkode: a2f9e...835
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2018 #16 Skrevet 17. mars 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: du har valgt dette selv, så hvorfor sutrer du? Anonymkode: 58807...0c4 Haha sutrer faktisk😂 det er da ærlig sak å si til jeg er helt utslitt nå. Etter å ha vært hjemme i 1,5 år og ikke kjent på tidsklemma, sovet til 7.30 hver dag omtrent og kunne ta livet med ro så er det en stor omveltning å måtte våkne kl 6.00 og være på jobb i 7 timer, en jobb hvor jeg går mye og har mange tunge løft. Det går jo seg til når jeg kommer inn i rytmen igjen😂 hilsen hi, som er litt mindre utslitt i dag 🤪 Anonymkode: bc198...37b
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2018 #17 Skrevet 17. mars 2018 Blomkålsuppe med bacon. Kok blomkål og sleng inn halvstekte rundstykker i ovnen og ta en pust, hell av vannet, sleng oppe en klump smør og litt matfløte, salt, pepper og lys jevner, stek baconterninger ferdig! Anonymkode: 4d9a7...7d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå