Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #1 Skrevet 16. mars 2018 Jeg er nysgjerrige på slektsforskning og dna. Har bestilt 3 kit, et til mamma, pappa og meg, for å finne ut hvor vi stammer fra. Lurer på om noen har erfaring? Anonymkode: e4100...f48
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #2 Skrevet 16. mars 2018 Haruki erfaring, men leste en debatt om at de testene ikke var troverdige. De fleste får visst nøyaktig samme svar Anonymkode: 00350...fac
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #3 Skrevet 16. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Haruki erfaring, men leste en debatt om at de testene ikke var troverdige. De fleste får visst nøyaktig samme svar Anonymkode: 00350...fac Hmm.. ikke bra. Håper jeg kan sammenligne svaret mitt med. Anonymkode: e4100...f48
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #4 Skrevet 16. mars 2018 Jeg har prøvd. Fikk svar som bekrefter rykter om min families opphav, som jeg ikke har greid å finne ut vha vanlig slektsforskning. My heritage er et seriøst firma, selv om de kan være i overkant pågående selgere... Men når du tester flere i familien får du jo en pekepinn på om testene holder vann! Spennende! Anonymkode: 3dae4...19f
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #5 Skrevet 16. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Haruki erfaring, men leste en debatt om at de testene ikke var troverdige. De fleste får visst nøyaktig samme svar Anonymkode: 00350...fac Nei, det stemmer ikke. Har sett svarene til andre, og slettes ikke samme svar 😊 Anonymkode: 3dae4...19f
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #6 Skrevet 16. mars 2018 Jeg har bare sett kjapt på det, og ble litt skeptisk. Jeg forsker selv på genetikk, og vi har strenge etiske regler. Står det noe sted hva som skjer med prøvene? Hvem eier dem, når/hvordandestrueres de? Står det spesifikt hva som testes? Hvordan arkiveres resultat og personopplysninger? Anonymkode: d30fc...30a
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #7 Skrevet 16. mars 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har bare sett kjapt på det, og ble litt skeptisk. Jeg forsker selv på genetikk, og vi har strenge etiske regler. Står det noe sted hva som skjer med prøvene? Hvem eier dem, når/hvordandestrueres de? Står det spesifikt hva som testes? Hvordan arkiveres resultat og personopplysninger? Anonymkode: d30fc...30a Deler den skepsisen . Men nysgjerrigheten tok overhånd 😊 Anonymkode: 3dae4...19f
litekreativtbrukernavn Skrevet 16. mars 2018 #8 Skrevet 16. mars 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har bare sett kjapt på det, og ble litt skeptisk. Jeg forsker selv på genetikk, og vi har strenge etiske regler. Står det noe sted hva som skjer med prøvene? Hvem eier dem, når/hvordandestrueres de? Står det spesifikt hva som testes? Hvordan arkiveres resultat og personopplysninger? Anonymkode: d30fc...30a ...uten å være forsker, bare mildt paranoid av natur, så kjenner jeg også at det er her skepsisen min ligger også 👆🏻
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #9 Skrevet 16. mars 2018 Hvorfor prøver di ikke istedet å lage deg et slekstre enten i Norge ved hjelp av Digitalarkivet eller eller i verden med ancestry.com. Anonymkode: adfc3...87a
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #10 Skrevet 16. mars 2018 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har bare sett kjapt på det, og ble litt skeptisk. Jeg forsker selv på genetikk, og vi har strenge etiske regler. Står det noe sted hva som skjer med prøvene? Hvem eier dem, når/hvordandestrueres de? Står det spesifikt hva som testes? Hvordan arkiveres resultat og personopplysninger? Anonymkode: d30fc...30a Jeg tenker også på dette. I ytterste konsekvens, hva kan de finne på å se etter, og hvilken informasjon kan de selge til forsikringsselskaper feks? Anonymkode: 8362a...e9b
sug lut Skrevet 16. mars 2018 #11 Skrevet 16. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har bare sett kjapt på det, og ble litt skeptisk. Jeg forsker selv på genetikk, og vi har strenge etiske regler. Står det noe sted hva som skjer med prøvene? Hvem eier dem, når/hvordandestrueres de? Står det spesifikt hva som testes? Hvordan arkiveres resultat og personopplysninger? Anonymkode: d30fc...30a Nettopp. Jeg fatter ikke at noen sender avgårde dna til et firma som er kun interessert i å tjene penger.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #12 Skrevet 16. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei, det stemmer ikke. Har sett svarene til andre, og slettes ikke samme svar 😊 Anonymkode: 3dae4...19f Åh godt å høre. Ble litt rystet i stad hehe. Svei av endel penger.. Takk for svar😊 Anonymkode: e4100...f48
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #13 Skrevet 16. mars 2018 Har brukt det, og National Geographic sin. NG sin er mye, mye bedre! Anonymkode: 7ce53...58f
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #14 Skrevet 16. mars 2018 Jeg og min far har tatt og fikk delvis forskjellige svar. Dette kommer jo av at jeg har arvet mye mer av min mors gener - og derav fikk mer utfyllende informasjon av å teste pappa. Kjempegøy! Anonymkode: 10560...cb2
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2018 #15 Skrevet 16. mars 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg og min far har tatt og fikk delvis forskjellige svar. Dette kommer jo av at jeg har arvet mye mer av min mors gener - og derav fikk mer utfyllende informasjon av å teste pappa. Kjempegøy! Anonymkode: 10560...cb2 Hæ? Arvet mye mer av din mors gener? Du består da vitterlig av 50% fars gener og 50% mors gener. Anonymkode: 4de48...ef6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå