Gå til innhold

Har noen prøvd dette? My heritage dna.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nysgjerrige på slektsforskning og dna. Har bestilt 3 kit, et til mamma, pappa og meg,  for å finne ut hvor vi stammer fra.

Lurer på om noen har erfaring? 

Anonymkode: e4100...f48

Skrevet

Haruki erfaring, men leste en debatt om at de testene ikke var troverdige. De fleste får visst nøyaktig samme svar

Anonymkode: 00350...fac

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haruki erfaring, men leste en debatt om at de testene ikke var troverdige. De fleste får visst nøyaktig samme svar

Hmm.. ikke bra. Håper jeg kan sammenligne svaret mitt med. 

Skrevet

Jeg har prøvd. Fikk svar som bekrefter rykter om min families opphav, som jeg ikke har greid å finne ut vha vanlig slektsforskning. My heritage er et seriøst firma, selv om de kan være i overkant pågående selgere...

Men når du tester flere i familien får du jo en pekepinn på om testene holder vann!

Spennende!

Anonymkode: 3dae4...19f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det stemmer ikke. Har sett svarene til andre, og slettes ikke samme svar 😊

Skrevet

Jeg har bare sett kjapt på det, og ble litt skeptisk. Jeg forsker selv på genetikk, og vi har strenge etiske regler. Står det noe sted hva som skjer med prøvene? Hvem eier dem, når/hvordandestrueres de? Står det spesifikt hva som testes? Hvordan arkiveres resultat og personopplysninger?

Anonymkode: d30fc...30a

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har bare sett kjapt på det, og ble litt skeptisk. Jeg forsker selv på genetikk, og vi har strenge etiske regler. Står det noe sted hva som skjer med prøvene? Hvem eier dem, når/hvordandestrueres de? Står det spesifikt hva som testes? Hvordan arkiveres resultat og personopplysninger?

Deler den skepsisen . Men nysgjerrigheten tok overhånd 😊

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

...uten å være forsker, bare mildt paranoid av natur, så kjenner jeg også at det er her skepsisen min ligger også 👆🏻

Skrevet

Hvorfor prøver di ikke istedet å lage deg et slekstre enten i Norge ved hjelp av Digitalarkivet eller eller i verden med ancestry.com. 

Anonymkode: adfc3...87a

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker også på dette. I ytterste konsekvens,  hva kan de finne på å se etter, og hvilken informasjon kan de selge til forsikringsselskaper feks?

Anonymkode: 8362a...e9b

Skrevet

Nettopp. Jeg fatter ikke at noen sender avgårde dna til et firma som er kun interessert i å tjene penger.

Skrevet

Nei, det stemmer ikke. Har sett svarene til andre, og slettes ikke samme svar 😊

Åh godt å høre. Ble litt rystet i stad hehe. Svei av endel penger..

Takk for svar😊

Skrevet

Har brukt det, og National Geographic sin. NG sin er mye, mye bedre! 

Anonymkode: 7ce53...58f

Skrevet

Jeg og min far har tatt og fikk delvis forskjellige svar. Dette kommer jo av at jeg har arvet mye mer av min mors gener - og derav fikk mer utfyllende informasjon av å teste pappa.

Kjempegøy!

Anonymkode: 10560...cb2

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg og min far har tatt og fikk delvis forskjellige svar. Dette kommer jo av at jeg har arvet mye mer av min mors gener - og derav fikk mer utfyllende informasjon av å teste pappa.

Kjempegøy!

Anonymkode: 10560...cb2

Hæ? Arvet mye mer av din mors gener? Du består da vitterlig av 50% fars gener og 50% mors gener.

Anonymkode: 4de48...ef6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...