Gå til innhold

telttur-hvilke billig liggeunderlag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ettersom vi ikke har så god råd i år så tenkte jeg å bare kjøpe ett billig telt å dra på noen teltturer iløpet av sommerferien.Barna synes det er stor stas å gleder seg veldig :)  Men må jeg betale over 2000 kr for å få ett greit liggeunderlag til voksen? Har lest en del om liggeunderlag å alle anbefaler liggeunderlag til langt over 1000 kr. Det er vel ikke tilfeldigvis noen som har ett liggeunderlag til under 1000 kr å anbefale?

Anonymkode: af55b...f8e

Fortsetter under...

Skrevet

Det kommer litt an på hvor varme dere er av dere, og hvor i landet dere skal telte. 

Jeg er ingen turfanatiker, men akkurat liggeunderlag er det fint å investere litt i, så du får ett som isolerer mot bakken. Det er ikke noe gøy å sove ute hvis man fryser, og hvis det er kaldt undenifra hjelper det ikke at soveposen er tjukk og du har ulltøy på deg. For å få ett som er godt nok isolert ville jeg gått opp i 1000-lappen. Så kan man heller kjøpe billigere utstyr ellers ☺️

Skrevet
1 minutt siden, Måbaresi... skrev:

Det kommer litt an på hvor varme dere er av dere, og hvor i landet dere skal telte. 

Jeg er ingen turfanatiker, men akkurat liggeunderlag er det fint å investere litt i, så du får ett som isolerer mot bakken. Det er ikke noe gøy å sove ute hvis man fryser, og hvis det er kaldt undenifra hjelper det ikke at soveposen er tjukk og du har ulltøy på deg. For å få ett som er godt nok isolert ville jeg gått opp i 1000-lappen. Så kan man heller kjøpe billigere utstyr ellers ☺️

Tiil barna har vi bare brukt billige underlag å det har fungert helt fint. Vi voksne får lettere vondt i ryggen hvis det er for hardt å ligge. Det blir nok camping i Bergen og kanskje Sverige om vi får være med besteforeldre på ferie.Soveposer har vi dyre merker ettersom de ble kjøpt for noen år siden :) 

Skrevet

Et normalt "isoporundetlag" som ikke er av de aller tynneste fungerer fint om sommeren. De første nettene kan det nok hende du synes de er litt harde å ligge på, men det venner kroppen seg fort til.

Anonymkode: 2e4c0...54c

Skrevet

Vi bruker sånne oppblåsbare fra europris. Koster 75kr per madrass og 159kr for pumpe. Ligger godt på de

Anonymkode: 71548...33c

Annonse

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tiil barna har vi bare brukt billige underlag å det har fungert helt fint. Vi voksne får lettere vondt i ryggen hvis det er for hardt å ligge. Det blir nok camping i Bergen og kanskje Sverige om vi får være med besteforeldre på ferie.Soveposer har vi dyre merker ettersom de ble kjøpt for noen år siden :) 

Ja, hvis dere skal være nede i lavlandet på Vestlandet og midt på sommeren er det helt greit ja. Og i Sverige er det jo enda varmere, hvertfall hvis dere skal ned mot sør. 

Jeg er en frossenpinne av meg, og skjønte aldri hvorfor jeg frøs så fælt i telt, jeg kledde meg jo så godt. Helt til jeg skjønte at liggeunderlaget mitt var for tynt ☺️ Vi hadde også en sommertur gjennom Finnmark. Der var det også for kaldt med tynt liggeunderlag for mannen som er ganske varm av seg. 

Skrevet

Om det et på sommarstid, og på campingplass el, så hadde eg kjøpt slike billege oppblåsbare på Jysk el.  Dei er billege og gode å ligge på, men kan vere litt kalde. Då har eg lagt eit pledd oppå. Dei krev straum for å blåsast opp, og er tunge å bære, så ikkje noko for fricamping i naturen. Ser mange brukar slike i telt på campingplassar sommarstid, og er det vi har brukt på slike teltturar.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Skulle akkurat til å foreslå bamse. Det er gull. 

Vi har forresten reinsdyrskinn under om vi ikke skal bære langt. 😊

Anonymkode: 7d541...d8c

Det er sånt man har pulk bak hundene for 😊, det er gull å ha men dritt å bære.

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor stort telt har dere da, og hvor mange skal sove i det?

Guttene mine sov i telt en uke på idressleir i fjor, men da sov de bare to stykker i et tremannstelt så de hadde greit med plass. De hadde to slike madrasser ved siden av hverandre

http://www.biltema.no/no/Fritid/Friluftsliv/Bo-og-sove/Sovepose-og-liggeunderlag/Luftmadrass-2000036329/

Anonymkode: 6ebf7...8f8

6 mannstelt der det skal være plass til tre personer på hvert soverom.Vi er bare 4 så burde gå greit :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...