Anonym bruker Skrevet 14. mars 2018 #26 Skrevet 14. mars 2018 Når folk sier fru og frøken i dag, blir det job oppfattet ironisk eller spøkefullt. foretrekker å bli tiltalt med fornavnet mitt. Anonymkode: 55956...458
Hurrahei Skrevet 14. mars 2018 #27 Skrevet 14. mars 2018 😂😂😂 jeg ler så jeg griner. Her var det mange morsomme kommentarer. Jeg er fru, men tenker det er mange grensetilfeller som ikke passer på noen..
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2018 #28 Skrevet 14. mars 2018 Herom dagen var det en i et kamerateam som ropte til meg over parkeringsplassen. " Unnskyld, FRUE !" Jeg stoppet opp og bare hæ?? Frue ? Jeg er ikke 80 år liksom. Visste ikke helt om jeg ble sjarmert eller fornærma 🤔 Ellers så liker jeg bedre å bli kalt jente enn kvinne. Jeg vet ikke.. Syns ordet kvinne er litt ukjent. Anonymkode: 5e702...ab2
Yellow Brick Road Skrevet 14. mars 2018 #29 Skrevet 14. mars 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Joda, vi har «min herre». Ekspeditør (henvendt til dame): «Hva skal det være, frue?» Dame: «En pose poteter, takk.» Ekspeditør (henvendt til kvinne han kjenner identiteten til): «Velkommen tilbake, fru Nilsen. Hva skal det være i dag») Ekspeditør (henvendt til yngre kvinnelig kollega): «Frøken Pettersen, vil De hjelpe fru Nilsen av med regnkåpen?» Ekspeditør (henvendt til mann): «Kan jeg hjelpe Dem, min herre»? Ekspeditør (henvendt til mann han kjenner identiteten til): «Velkommen tilbake, herr Nilsen. Hva skal det være i dag?» Ekspeditør (henvendt til fillete kledt mann): «Min gode mann, vi har nu stengt. Jeg må be Dem forlate butikken». Anonymkode: b414e...ec0 Det blir ikke det samme. "Min herre" høres mye mer ut som en form for opphøyd tittel enn "Frue", skulle det likestilles må man bruke "Min frue" også, og det gjør man jo ikke.
litekreativtbrukernavn Skrevet 14. mars 2018 #30 Skrevet 14. mars 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Foretrekker du å bli kalt frøken eller fru? Anonymkode: b414e...ec0 Frøken, da jeg er ugift. Heter også Frk_(mitt etternavn) på insta og snap, så kan ikke gifte meg nå 😉🤷🏻♀️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå