Gå til innhold

Isbitmaskin...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...er det litt 2002, eller har det fremdeles noe for seg? Fikk akutt lyst på, men er usikker på om det bare blir nok en støvsamler... Kom gjerne med tips til konkrete maskiner evt 😄😄

Anonymkode: 08917...f49

Skrevet

Dytt... takknemlig for svar ❤

Skrevet

Eg kunne egentlig tenkt meg. Men enn så lenge  (eller istedenfor) så kjøper vi heller sånne poser med ferdig isbiter og har alltid det i fryseren. 

Anonymkode: aee74...1c6

Skrevet

Jeg har men bruker den ikke hele tiden. Har den fremme på sommeren, da står den på verandaen ved utekjøkkenet vårt. Ellers har jeg den frem om vi skal ha selskap e.l.

Veldig godt med isbiter, minuset er at de bråker litt. Ville sett på støynivå ved kjøp:-)

Anonymkode: 9d290...5ef

Skrevet

Vi hadde i et dobbeltsidig kjøleskap/frys. Var helt greit, men nå som vi har byttet ut med større frys klarer vi oss på den gammeldags måten også. Har en stor boks som vi knekker dem opp i så vi kan fryse flere hele tiden. Fungerer bra det også. 

Anonymkode: 9dd58...277

Skrevet

Takk for svar! Jeg får tenke litt til... 😊 hi

Skrevet

De er ganske store de maskinene. Det som stoppet meg fra å kjøpe var at de ikke kan stå plugget i hele tiden. Du må lage isbiter, (noe som tar tid), bruke dem og så skru av maskinen. 

Jeg trodde at maskinen kunne stå og lage isbiter og at man kunne oppbevare dem i maskinen til en skulle bruke dem. 

Korriger meg gjerne om noen vet mer enn meg om dette...

Anonymkode: bad14...642

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi hadde i et dobbeltsidig kjøleskap/frys. Var helt greit, men nå som vi har byttet ut med større frys klarer vi oss på den gammeldags måten også. Har en stor boks som vi knekker dem opp i så vi kan fryse flere hele tiden. Fungerer bra det også. 

Anonymkode: 9dd58...277

Men det er vel ikke så bra å åpne fryseboksen så ofte hvis dere bruker den mye? Jeg har og fryseboks med en boks som vi putter isbiter oppi, men fryseboksen har virkelig ikke godt av at vi åpner den ørten ganger om dagen merker jeg :( Jeg ønsker meg kjøleskap med isbitfunksjon :) 

Anonymkode: f5702...eb3

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De er ganske store de maskinene. Det som stoppet meg fra å kjøpe var at de ikke kan stå plugget i hele tiden. Du må lage isbiter, (noe som tar tid), bruke dem og så skru av maskinen. 

Jeg trodde at maskinen kunne stå og lage isbiter og at man kunne oppbevare dem i maskinen til en skulle bruke dem. 

Korriger meg gjerne om noen vet mer enn meg om dette...

Jeg har latt min stå å gå en hel dag uten problemer. Slår den jo selvsagt av når vi sover eller ikke er hjemme, som med alt annet (små)elektrisk, men ellers skjønner jeg ikke hva som skulle være grunnen til at den ikke kan stå å gå. 

Man bør jo bytte ut vannet med jevne mellomrom da. 

Anonymkode: 7f286...e18

Skrevet

Kjøpte en brukt på Finn til 800 kr. Har den i garderoben. Helt topp, men man må bruke isbitene med en gang, ellers smelter de. Eller så kan man selvfølgelig fryse ned. 

Anonymkode: 958e4...9d3

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har latt min stå å gå en hel dag uten problemer. Slår den jo selvsagt av når vi sover eller ikke er hjemme, som med alt annet (små)elektrisk, men ellers skjønner jeg ikke hva som skulle være grunnen til at den ikke kan stå å gå. 

Man bør jo bytte ut vannet med jevne mellomrom da. 

Ok, da var det slik jeg trodde det var. Poenget mitt med å ha isbitmaskin er at jeg skal slippe å gå ned i kjelleren hver gang jeg vil ha isbit...men så lenge maskinen ikke kan stå å gå/oppbevare isbitene så kan jeg like godt kjøpe en pose med isbiter og hente de nede ved behov. 

Skrevet

Min isbitmaskin har stått på i ett par år den... med 3 barn så tømmes deg kjapt så det er bra siirkulasjin i vannet. Tømmer den iblant og vasker den inni

Anonymkode: d8b9c...478

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ok, da var det slik jeg trodde det var. Poenget mitt med å ha isbitmaskin er at jeg skal slippe å gå ned i kjelleren hver gang jeg vil ha isbit...men så lenge maskinen ikke kan stå å gå/oppbevare isbitene så kan jeg like godt kjøpe en pose med isbiter og hente de nede ved behov. 

OK. 🤣 det tar ikke veldig lang tid før de første isbitene er klare etter man har slått på maskinen. Typ fem minutter liksom. 

Men for all del. Noen synes jo det er viktig å ha isbiter tilgjengelig også når de ikke er hjemmet ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...