Gå til innhold

Samboerne har slått opp men vi bor fortsatt sammen og har sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Samboerne min har etter 3, 5 år slått opp med meg. Jeg er i slutten av 20 årene og han i midten av 30 årene. Han sier at han fortsatt elsket meg og at jeg er hans beste venn, men at kjærestefølelsene ikke er der..

( vi har kranglet og det har vært dårlig stemning de siste ukene før bruddet. Noe jeg føler er pga at begge har hatt eksamens periode, mye jobbing + at han har slutten og røyke( noe som gjør deg ekstra irritabel )det er nå tre uker siden det ble slutt  jeg har bodd hos en veninne siden( i en annen by) !

På mandag kom jeg tilbake til leil for å pakke, dra på skolen og orden praktiske ting..vi har siden da bodd sammen ( han sover på sofaen)..han hadde kjøpt meg roser på bursdagen min som han hadde plassert på sengen min..og vi har hatt masse drøy sex ! Jeg har sagt at de at jeg vil jobbe med forholdt og at jeg føler at det er pga dårlig kommunikasjon og mye baller i lufta.. Han er veldig sta og står på sitt om at han ikke ser en fremtid..

jeg skjønner ikke hvordan han bare kan bestemme seg sånn at det funker ikke..vi har hatt et bra forhold med mye nærhet og intimitet  ( og jeg føler bare at det var de siste ukene før bruddet som var dårlig... vi kjøpte ny bil sammen i slutten av november og når jeg var hjemme i julen ringte han meg hele tiden og sa at han savnet meg og elsker meg hver dag...jeg har prøvd å stoppet sexen og sagt at det gjør det bare mye vanskeligere før meg å komme meg over han hvis vi skal fortsette å ha sex..jeg så at jeg er en pakke deal, at enten måtte vi gi forholdet en ny sjangs og ha så mye sex vi bare ville eller så måtte vi slutte å ha sex for det gjør det vanskeligere for meg.. ( han vet hvor knust jeg er og hva jeg vil) i like vell fortsetter han å prøve seg og vil ha sex hver dag..skjønner ikke greia med at han elsker meg og jeg er hans beste venn og han tenner tydeligvis på meg og de problemene vi har er ting som kan kommuniseres om å løses.. i dag før vi hadde sex så sa jeg du husker hva jeg så ang sex, det blir ikke..så sa han: kan du ikke bare leve i nuet..og vi ente selvfølgelig med å ha sex..

Føler bare at det er så sinnsykt dårlig gjort å forsette å ha sex med meg hvis han har bestemt seg 100 %..

Jeg vet ikke om jeg skal "stick it out" Å bo med han å se om han ombestemmer seg eller bare pakke sakene mine å dra..

Trenge råd !!!

Anonymkode: 48815...a8c

Fortsetter under...

Skrevet

Herregud. Du lar deg utnytte. Hvis du vil ha det forholdet du er i nå (der han ikke er interessert i deg som person, ei heller i forpliktelser eller i å få det bedre, bare i sex) så bli. Hvis ikke, dra.

Anonymkode: 64316...323

Skrevet

Er det over og ut så pakk sakerne dine og dra, eller be han om å dra

Han vil mest sannsynlig bare ha i pose og sekk.... venninnen min var i akkurat samme situasjon, hun dro til slutt og da ble det stilt 

Skrevet

Er bare redd for at hvis jeg drar så komme jeg til å sitte å lute på hva om jeg ble igjen å så hva som kunne skje..

Når jeg sport om han tror det kan bli oss igjen  sier han at han ikke kan gi meg verken et ja eller nei pga at ting ikke er svar/ hvit..

Skrevet

Og er redd for at han egentlig angrer, siden han slo opp i sinne..men at han vil se hva som skjer uten å gi meg noen forhåpninger...

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er bare redd for at hvis jeg drar så komme jeg til å sitte å lute på hva om jeg ble igjen å så hva som kunne skje..

Når jeg sport om han tror det kan bli oss igjen  sier han at han ikke kan gi meg verken et ja eller nei pga at ting ikke er svar/ hvit..

Da er det sexen han vil ha. Det er egentlig ikke noe annet enn friheten rundt å an gjøre som han vil.

Jeg ville ha gitt han et valg, og kan han ikke velge så hadde jeg dratt

Annonse

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Og er redd for at han egentlig angrer, siden han slo opp i sinne..men at han vil se hva som skjer uten å gi meg noen forhåpninger...

Helt ærlig? Jeg hadde værtfall dratt hvis min samboer hadde gjort det.

Skrevet

Spurte om han kunne dra til en kompis å være dær.(pga at det var vanskelig for meg å ha han her).å han sa at han kunne gjøre det, men fortsatt ikke dratt..jeg så at jeg bare kom til å pakke sakene mine å dra hjem til hjembyen min..å da sa han at jeg måtte være igjen å hjelpe til med praktiske ting..så han gjør det jævlig vanskelig for meg..

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Spurte om han kunne dra til en kompis å være dær.(pga at det var vanskelig for meg å ha han her).å han sa at han kunne gjøre det, men fortsatt ikke dratt..jeg så at jeg bare kom til å pakke sakene mine å dra hjem til hjembyen min..å da sa han at jeg måtte være igjen å hjelpe til med praktiske ting..så han gjør det jævlig vanskelig for meg..

Hvilken praktiske ting?

Leier dere kan du si opp og dra på dagen (eneste er at du må betale oppsigelsestiden, men ingen tvinger deg til å være der) Eier dere kan oppgjøret ordnes via advokat.

Eiendeler kan hentes etterhvert med annen hjelp fra venner/familie

Skrevet

Vi leier..må kjøre bort alt vi ikke skal ha, vaske ut av leil osv..

Jeg så at jeg kunne leie inn noen til å vaske..

Men det virker liksom ikke som han vil at jeg skal dra. 

Han så at jeg hadde skrevet et brev til jan å spurte hva det var..jeg så et brev til deg..

Senere når han var inne på rommet og så brevet igjen sa han: jeg vil gjerne lese brevet ditt i kveld..jeg har ikke gitt det til han..skjønner ikke hvorfor han skulle ville lese det..hvis han er helt ferdig.. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi leier..må kjøre bort alt vi ikke skal ha, vaske ut av leil osv..

Jeg så at jeg kunne leie inn noen til å vaske..

Men det virker liksom ikke som han vil at jeg skal dra. 

Han så at jeg hadde skrevet et brev til jan å spurte hva det var..jeg så et brev til deg..

Senere når han var inne på rommet og så brevet igjen sa han: jeg vil gjerne lese brevet ditt i kveld..jeg har ikke gitt det til han..skjønner ikke hvorfor han skulle ville lese det..hvis han er helt ferdig.. 

Det kan dere gjøre i oppsigelses tiden og dere kan leie inn noen til å vaske. Eventuelt kan han leie videre uten deg.

Han vil ikke være sammens med deg, men han vil ha deg på vent til han "finner noen andre". 

Drar du i nå, har dere nok i alle fall oppsigelse ut måneden, og da kan du ringe rundt og gjøre avtaler til en gitt dato, møte opp, pakke ned, sende vekk og dra på en dag. Min mor klarte det for over 20 år siden da hun skilte seg og flytte til en annen by, da klarer man det i dag og. (De pakket ned et helt hus på knapt 2 timer og dro). Med hjelp går der fort ;)

Det er bullshit at man må sitte på vent.

Skrevet

Jepp..må være i Bergen ut uken pga skole..så jeg må nesten være her til da ( har ingen andre plasser å her ) men det er sykt vanskelig å bo med han i denne situasjon...

Men må vel bare begynne å pakke, legge ut bilen for salg..

Bare stykt vanskelig når jeg fortsatt elsker han..men vil jo samtidig ikke være sammen med noen som ikke vil 100 %

Skjønner det bare ikke.. Men skal nekte han sex og dra på skolen å vise at jeg kan leve mitt liv uten han..

Skrevet

3 dager før kranglingen og det ble slutt begynte satt han i familie selskap og snakket om hvor vi skulle gifte oss WTF?

Annonse

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

3 dager før kranglingen og det ble slutt begynte satt han i familie selskap og snakket om hvor vi skulle gifte oss WTF?

Trenger du virkelig så mye drama og opp-og-nedturer? 

Anonymkode: 64316...323

Skrevet

Nei..

Kjenner jeg begynner å bli ganske forbanna..jævla mannfolk !!!

Skal begynne å pakke i morgen og ikke ha mer sex med han.litt stolthet må jeg jo ha.jeg er vanligvis IKKE en person som lar seg overkjøre men det er sykt vanskelig når det er følelser inn i bilde !

Skrevet

Jeg var i litt samme situasjon med min eks, han slo opp, men fortsatte å si at han elsket meg fremdeles, at vi kanskje i fremtiden ville bli sammen igjen, vi hadde masse sex, gjorde endel kjærestegreier fremdeles, kjøpte fine gaver til bursdagen min og fikk meg til å føle at det var et håp om at det skulle bli oss igjen. Hele tiden viste det seg at han hadde en annen dame i tillegg og bare brukte meg for å få i pose og sekk. Da jeg fant ut det så pakket jeg sakene raskt og det er den beste avgjørelsen jeg har tatt. Nå er jeg gift med en dramafri, snill og kjekk mann som aldri ville ha behandlet meg så dårlig som eksen min gjorde. 

For uansett hvordan du vrir og vender på det, så er det kjempedårlig av han å gi deg forhåpninger og fremdeles ha sex med deg da han vet du håper på at det ordner seg mellom dere! Vil du virkelig ha en mann som ene øyeblikket sier dere skal gifte dere og neste øyeblikk slår opp? I tillegg er han i 30 årene og burde være voksen nok til å ikke være så vinglete og ustabil. Skjønner det er vondt nå, men i det lange løp har du det kanskje bedre uten han? 

Anonymkode: 4b51f...eaa

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis han hadde angret, så hadde han bedt på sine knær.. han ville ha gjort noe mer enn det han gjør nå. Gå!

Anonymkode: 1747a...f7c

Skrevet

Ha litt respekt for deg selv kvinne!! Du blir brukt! 

Anonymkode: e23f5...6dd

Skrevet

Om du må være der ut uken så sørg for å ikke være hjemme. Vær på skolen, møt venner, gå på en date, gå på kino alene, du trenger ikke å si at du var alene på kino, bare at du var på kino osv. Er han da interessert i deg begynner han å misstenke at du har en annen eller noe på gang, prøv og se hva som skjer. Vær hemmelighetsfull når du kommer seint hjem, send meldinger, skjul mobilen din, bytt kode på den osv. 

Anonymkode: 2541a...0ed

Skrevet

Hadde det på nøyaktig samme viset med min "eks" bare at han ikke er min eks vi er kjærester og bor sammen. Høres ut som det som skjedde med meg i 2014. Han gjorde det slutt og sa faktisk akkurat samme tingene som din parter sier til deg 😯flyttet ut i 3 år gjorde jeg men vi fortsatte et slags forhold og hadde sex innimellom. Før jeg flyttet tilbake 😯

Anonymkode: 6fc10...438

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om du må være der ut uken så sørg for å ikke være hjemme. Vær på skolen, møt venner, gå på en date, gå på kino alene, du trenger ikke å si at du var alene på kino, bare at du var på kino osv. Er han da interessert i deg begynner han å misstenke at du har en annen eller noe på gang, prøv og se hva som skjer. Vær hemmelighetsfull når du kommer seint hjem, send meldinger, skjul mobilen din, bytt kode på den osv. 

Anonymkode: 2541a...0ed

Ja, jeg kommer til å være mest mulig ute av leil. Men vanskelig når du bare egentlig har lyst til å ligge i fosterstilling å gråte..må vel bare begynne å pakke tingene mine og ikke ha sex med han.er bare så utrolig sårende når du tror du har en person som elsker deg og i neste øyeblikk kjenner du ikke fyren igjen..

Er så utrolig såra og skuffa:((

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var i litt samme situasjon med min eks, han slo opp, men fortsatte å si at han elsket meg fremdeles, at vi kanskje i fremtiden ville bli sammen igjen, vi hadde masse sex, gjorde endel kjærestegreier fremdeles, kjøpte fine gaver til bursdagen min og fikk meg til å føle at det var et håp om at det skulle bli oss igjen. Hele tiden viste det seg at han hadde en annen dame i tillegg og bare brukte meg for å få i pose og sekk. Da jeg fant ut det så pakket jeg sakene raskt og det er den beste avgjørelsen jeg har tatt. Nå er jeg gift med en dramafri, snill og kjekk mann som aldri ville ha behandlet meg så dårlig som eksen min gjorde. 

For uansett hvordan du vrir og vender på det, så er det kjempedårlig av han å gi deg forhåpninger og fremdeles ha sex med deg da han vet du håper på at det ordner seg mellom dere! Vil du virkelig ha en mann som ene øyeblikket sier dere skal gifte dere og neste øyeblikk slår opp? I tillegg er han i 30 årene og burde være voksen nok til å ikke være så vinglete og ustabil. Skjønner det er vondt nå, men i det lange løp har du det kanskje bedre uten han? 

Anonymkode: 4b51f...eaa

Hei. Jeg er egentlig 100 % sikker på at det ikke er noen andre inni bildet..han har ikke hatt mulighet til å møte noen andre( han har ikke vært ute med kompiser eller dratt bort noen kvelder ) de fleste vennene hans lever familie livet og ses ikke så ofte..har en ganske grei magefølelse når det kommer til det og det har ikke vært noen ting jeg har stusset over , med tanke på mobilnr eller det å plutselig dra ut. Mobilen ligger fremme og han prøver ikke å skule den ! Har også sput han om det var noen andre. Og da så han nei det er det ikke, og hvis det hadde vært det hadde jeg fortalt det. ( eksen Hannes var utro, det er noe han er veldig imot ) men uansett ikke greit at han driver å skal ha sex hele tiden når han vet hva jeg føler og hvor mye vanskeligere det blir for meg(noe jeg har poengtert) men han er vel bare jææævlig egoistisk Og tenker kun på sine behov! Trodde han var verdens snilleste type, Men så feil kan man ta..skjønner heller ikke hvorfor han ville lese brevet jeg hadde skrevet om han er 100 % sikker..det hadde ikke jeg hatt noe interesse av å gjøre, hadde heller tenk jiiiz så slitsomt ! Men ja blir ikke noe mer sex fra nå! Bare pakking og holde meg meste mulig ute av leil..

Skjønner bare ikke hvordan han kan være så sinnsykt egoistisk !

Skrevet

Og kommer ikke til å gi han noe brev heller..

Vil jo ha en mann som virkelig vil ha meg og ikke noe sånn halvesie greier..syyykt hvor fort ting kan snu..fra bilkjøp i slutten av november, vi satt å så på ny leil vi skulle flytte til og i julen når jeg var hjemme ringte han meg hele tiden og alt var helt bra. Følte meg 100 % trygg i forholdet ! 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg kommer til å være mest mulig ute av leil. Men vanskelig når du bare egentlig har lyst til å ligge i fosterstilling å gråte..må vel bare begynne å pakke tingene mine og ikke ha sex med han.er bare så utrolig sårende når du tror du har en person som elsker deg og i neste øyeblikk kjenner du ikke fyren igjen..

Er så utrolig såra og skuffa:((

Tror uansett ikke han kommer til å tro at jeg driver å møter noen andre i denne situasjon når han vet hva jeg føler...

Skrevet

Mannen min har dumpa meg en gang også. Vi fortsatte å bu sammen og sove i samme seng av praktiske årsaker. Tar jo litt tid å finne leilighet og flytte. Eg forførte mannen min ca kvar kveld når vi la oss.

Reiste heim kvar for oss på juleferie, og mannen fikk tid til å tenke seg om og savne meg. Vi blei sammen igjen. 

Dette er ca 14 år siden. Gjekk faktisk litt i meg sjølv og fiksa på det mannen var misfornøyd med i forholdet  (at eg var mykje sur), for å ha en bedre sjanse til et fungerende forhold videre.

Så om du egentlig meiner dere kan få det fint sammen så bli din beste utgave og la han gjenoppdage kva han har.

Anonymkode: ce824...2e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...