Gå til innhold

Bursdag invitasjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når der får bursdag invitasjoner til barna deres,venter dere med og svare til siste frist eller når dere får invitasjonen? Her er klassen utrolig trege med og svare og har tidligere måtte etterlyse svar:( sønnen skl feire til helga og hittil har 2 av 11 svart. Han spør hver dag om flere har svart,ser han blir skuffa når jeg svarer nei:/. 

Burde jg etterlyse svar etter at fristen er gått ut eller bare tenke at de som ikke har svart ikke kommer? Fristen er på tirsdag og invitasjonene ble levert ut forrige mandag så de har 8 dager og svare på totalt.. 

Anonymkode: 35790...3ec

Skrevet

Jeg svarer alltid med en gang, ellers er det lett å glemme det. 

Men her er det mest vanlig å bare gi tilbakemelding om man ikke kan, kanskje de fleste tror det er sånn hos dere også? 

Om jeg hadde vært i tvil hadde jeg sendt en felles sms med påminning. Fort gjort å glemme i en travel hverdag. 

Skrevet

Jeg skrev på invitasjonen gi svar om du kommer eller ikke pga innkjøp av mat og sånn. Så da burde de vel skjønne at de burde svare uansett..

HI

Skrevet

Tror man på gammel vane tenker at ikke svar er lik «kommer»...

Anonymkode: 95b02...3b7

Skrevet

Hvis vi får en invitasjon så tidlig venter vi som regel til siste frist. Ofte vet vi ikke hva vi skal i helgen før noen dager før. Som regel er det svarfrist på onsdag eller torsdag for ting som skjer i helgen. De fleste må ringe eller sende sms til en del på torsdag eller fredag for å purre på svar. Det er bestandig en del som glemmer å svare.

Anonymkode: 3def8...393

Skrevet

Jeg er alltid vant til at man bare skal gi beskjed hvis vi ikke kan komme😊

kanskje flere tenker slik.

Anonymkode: 6108c...506

Skrevet

Jeg svarer med en gang, lett å glemme dersom det blir liggende. Eneste unntaket er dersom vi egentlig har andre planer og må ommrokere, da svarer jeg ikke før jeg vet om det går i orden.  

Hater selv folk som ikke svarer på invitasjoner, er så fort gjort å skrive en mld med ja eller nei. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig!!

Anonymkode: 4a297...95a

Skrevet

Vår klasse har en facebookgruppe.

Den dagen vi leverer ut invitasjonene så legger vi invitasjonen ut på Facebook med beskjed om at den er levert. Da unngår vi at noen roter den bort, ikke finner den i hylla osv.

Da er det som regel alle som har svart på facebook i løpet av dagen.

Der kan vi også gi tips fra ønskelisten, avtale samkjøring osv. Genialt. 

Anonymkode: 44ddc...12a

Skrevet

Svarer med engang, for stort sett er det bare 4-5 dager før vi får innbydelsen og må svare innen 2 :) og da vet man stort sett om man kan eller ikke :)

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det som er dumt med det, er at en invitasjon kan bli rotet bort eller glemt, eller i verste fall- ikke har blitt delt ut. Eller at noen finner ut at de ikke skal i den bursdagen bare fordi de ikke vil. 

Anonymkode: 516f7...355

Skrevet

Om jeg vet at det passer så gir jeg beskjed med en gang, men jeg ser når vi inviterer selv at de som gjør det er i klart mindretall. Som regel må vi purre på ca halvparten når svarfristen har gått ut.

Anonymkode: 09a1e...1bc

Skrevet

Takk for svar :) skriver en melding på fb gruppa til klassen dagen fristen går ut jeg og minner om bursdagen til helga😊

HI

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette.

Syns ellers at det er lovlig primadonna-aktig å lage "svar utbedes innen dato" for en barnebursdag. Det hører til i en bryllupsinvitasjon. Du legger opp til daglige skuffelser på den måten du nå har gjort det...

Anonymkode: 5deb0...2df

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det som er dumt med det, er at en invitasjon kan bli rotet bort eller glemt, eller i verste fall- ikke har blitt delt ut. Eller at noen finner ut at de ikke skal i den bursdagen bare fordi de ikke vil

Men får de mer lyst til å dra hvis de må si ja eller nei i forkant? 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette.

Syns ellers at det er lovlig primadonna-aktig å lage "svar utbedes innen dato" for en barnebursdag. Det hører til i en bryllupsinvitasjon. Du legger opp til daglige skuffelser på den måten du nå har gjort det...

Større skuffelser den dagen da folk ikke dukker opp i selskapet. Eller at flere enn man tror kommer, og det ikke er godteposer til alle barna..

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men får de mer lyst til å dra hvis de må si ja eller nei i forkant? 

Selvfølgelig ikke, men det er lettere å gi beskjed om at man ikke kommer. Og da vet foreldrene om det. Tenk deg at 3/4 har funnet ut at de ikke vil komme og lar være å levere invitasjonen hjemme. Tenk deg skuffelsen bursdagsbarnet får når 3/4  ikke kommer. Som hn trodde skulle komme. 

Skrevet

Forstår ikkje problemet, er jo bare å lage klar godteposer til alle, og mat til alle, så er det bare å ta bort det som ikke trengs viss noen ikke kan komme! Tenk viss en eller to blir syke dagen før, da har du jo og mat og godtepose ekstra.....

Anonymkode: 6ae39...a65

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forstår ikkje problemet, er jo bare å lage klar godteposer til alle, og mat til alle, så er det bare å ta bort det som ikke trengs viss noen ikke kan komme! Tenk viss en eller to blir syke dagen før, da har du jo og mat og godtepose ekstra.....

Men er det ikke normalt å si fra hvis man blir syk dagen før og ikke kan komme? Det å vite hvor mange som kommer er ganske naturlig.

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo å kaste penger ut av vinduet.. For mange så er det ikke bare å trylle frem ekstra sånn i tilfelle... 

Og uansett så er det største problemet at man ikke vet om alle har fått med seg invitasjonen. Eller at det kanskje det er mange det ikke passer for. Får man vite det i god tid så er det mulig å bytte dato.

Og først og fremst.. hva er så forbaska vanskelig, egentlig, med å takke ja eller nei til en invitasjon?

Skrevet

Heilt enig, forstår heller ikke hvorfor det er så vanskelig å gi beskjed, trodde alle leste på innbydelsen.... viss mine barn er invitert i bursdag, om det er 1 uke eller 2 dager før, så svarer jeg når vi får innbydelsen! At de som skal ha bursdag må purre, er helt utrolig. Foreldre må begynne å tenke at plutselig er de deres barn som blir utsatt for dette, at ingen svarer om de kommer eller ikke, er jo barnet dette går ut over til slutt

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo å kaste penger ut av vinduet.. For mange så er det ikke bare å trylle frem ekstra sånn i tilfelle... 

Og uansett så er det største problemet at man ikke vet om alle har fått med seg invitasjonen. Eller at det kanskje det er mange det ikke passer for. Får man vite det i god tid så er det mulig å bytte dato.

Og først og fremst.. hva er så forbaska vanskelig, egentlig, med å takke ja eller nei til en invitasjon?

Det er ikke så vanskelig i seg selv, men det går an å la være å gjøre en stor sak ut av det. Godta at folk kun melder avbud er én av måtene, ikke legge opp til at bursdagsbarnet skal gå og spørre "hvem har sagt ja nå? Nå? Nå da?" 

Og godteposer - hallo. Er feil antall så stort problem så drit i å lage noen, da. Server heller det som skal serveres i skåler, og la alle spise av det. 

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vår klasse har en facebookgruppe.

Den dagen vi leverer ut invitasjonene så legger vi invitasjonen ut på Facebook med beskjed om at den er levert. Da unngår vi at noen roter den bort, ikke finner den i hylla osv.

Da er det som regel alle som har svart på facebook i løpet av dagen.

Der kan vi også gi tips fra ønskelisten, avtale samkjøring osv. Genialt. 

Her gjør vi det samme, mange av ungene er noen skikkelige surrehoder og glemmer innbydelsen på skolen eller i sekken.

De av foreldrene som ikke har FB må være nøye med å sjekke sekken til ungene hver dag

Anonymkode: 0e75b...f34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...