Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #1 Del Skrevet 10. mars 2018 Dette er selvsagt hyklersk og det som er, men jeg skal forklare saken. Deretter er jeg veldig nysgjerrig på hva dere tenker. Datteren min har (lett/mild) pu og angst. Veldig angst. Hun er redd for det meste. Hun utfordres daglig når det gjelder ting hun virkelig sliter med å gjennomføre pga angsten. Pga den har hun heller ikke fulgt vanlig konfirmasjonsundervisning, men skulle hatt møter med presten alene. Så ble det slik at presten ble sykemeldt og var ikke tilbake før nå nylig. Og dermed må datteren ha konfirmasjonsundervisning hver eneste uke, alene med presten nå fremover. Dette tapper henne enormt for krefter. Krefter hun heller burde bruke på å klare skolen, klare utflukter, klare å være hos pappaen sin etc. Hun er feks under 50% på skolen. Hun kan jo ikke heller drømme seg bort mens presten prater, det blir veldig intenst når det er en-til-en. Hun skal i utgangspunktet ha sin konfirmasjonsseremoni alene i kirken, med bare nærmeste familie. Det jeg da lurer på er om det går an å melde henne av hele konfimasjonen og at vi heller bare har selskapet. Ingen i selskapet vil merke forskjellen, siden de uansett ikke skulle sett datteren i kirken (det er en helt annen dag enn selskapet). Datteren går allerede nå og gruer seg fælt til selve konfirmasjonen og undervisningen. Så mye at det hemmer henne enda mer (!) i hverdagen. Synspunkter? Anonymkode: 4b02a...047 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144343593-konfirmasjonsselskap-uten-%C3%A5-faktisk-konfirmeres/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #2 Del Skrevet 10. mars 2018 Her tenker jeg at du kjenner ditt barn, konfirmasjon er ikke obligatorisk. Du sier at hun er lettere PU og angst. Kan dere heller ikke feire bursdagen hennes med et større selskap? Anonymkode: 80105...bde Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144343593-konfirmasjonsselskap-uten-%C3%A5-faktisk-konfirmeres/#findComment-148702192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #3 Del Skrevet 10. mars 2018 Ja vet du hva! Hvorfor bruke så mye energi på noe som Hun ikke får noe ut av!? Det er mye viktigere å fungere så godt som mulig i forhold til skolen. Snakk med presten og fortell hvordan dette er for henne. Er det mulig for henne å bare bli velsignet eller noe i den dur? Det har jo ingenting for seg at hun skal lide seg gjennom en symbolsk undervisning som hun overhode ikke har utbytte av?! Hvordan gjøres dette med andre ungdommer med pu? De med Downs feks. Jeg antar de ikke følger vanlig undervisning? Anonymkode: 2a3b1...88e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144343593-konfirmasjonsselskap-uten-%C3%A5-faktisk-konfirmeres/#findComment-148702198 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #4 Del Skrevet 10. mars 2018 Snakk med presten. Hun trenger overhodet ikke ha undervisning hver uke. Å bli konfirmert er en bekreftelse på dåpen, at du fremdeles vil være en del av menigheten og medlem av kirken. Det kan hun uten å ha all undervisningen altså. Da sønnen min ble konfirmert i fjor ble en gutt i klassen hans alvorlig syk med kyssesyken. Lå på sykehuset og brukte veldig lang tid på å bli frisk. Var ikke på skolen på flere måneder og når han begynte på skolen igjen var det første prioritet og konfirmasjonsundervisning ble bortprioritert, men han sto til konfirmasjon i kirken sammen med de andre likevel. Da niesen min ble konfirmert ble også ei jente med downs syndrom konfirmert, hun hadde heller ikke noe særlig undervisning, hun er ikke av de mest velfungerende med downs og skjønte ikke så mye av det, men hun ville konfirmeres og ble konfirmert. Jeg mener bestemt datteren din kan konfirmeres uten å ha masse undervisning og samtaler med presten. Jeg tenker det kanskje er godt for datteren din å gjennomføre selve konfirmasjonen i kirken, få hånden til presten på hodet og vite at hun faktisk er konfirmert og det ikke er et "jukseselskap", men hun trenger ikke all den undervisningen for å bli det. Anonymkode: c1fdb...4a5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144343593-konfirmasjonsselskap-uten-%C3%A5-faktisk-konfirmeres/#findComment-148702199 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #5 Del Skrevet 10. mars 2018 Nei. Enten blir hun konfirmert eller så blir hun det ikke. Du kan ikke ha selskap or å feire noe hun ikke har gjennomført. Selv om du later som kommer det også til å bli oppdaget. Gjestene kommer til å forvente bilder og de kommer til å skakke er henne om det. Snakk med presten om hva som er best å gjøre, men ikke lat som om hun har gjennomført når hun ikke går det. Anonymkode: 85b3a...27e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144343593-konfirmasjonsselskap-uten-%C3%A5-faktisk-konfirmeres/#findComment-148702206 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #6 Del Skrevet 10. mars 2018 Jeg synes ikke dere skal ha noen selskap om hun ikke blir konfirmert. Ikke bare fordi, slik du sier du ikke vil fortelle det til gjestene, da lurer gjestene - men også fordi jeg mener det sender veldig feil signal til jenta di. Er hun ikke konfirmert så kan hun heller ikke ha konfirmasjonsselskap. Men jeg er enig med de over i at du bør kontakte presten og snakke med denne. Det er andre som konfirmeres uten å ha fått med absolutt all undervisninen, så snakk med presten og se om dere kan få til en konfirmasjon med et opplegg som er gjennomførbart for jenta. Anonymkode: 8d540...725 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144343593-konfirmasjonsselskap-uten-%C3%A5-faktisk-konfirmeres/#findComment-148702211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Kaizer Skrevet 10. mars 2018 #7 Del Skrevet 10. mars 2018 Undervisning hver uke?? Jeg har konfirmant og han har konfirmasjonssamling/undervisning en gang i mnd, ca 2 timer hver gang. Så hvorfor må din konfirmant ha undervisning hver uke? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144343593-konfirmasjonsselskap-uten-%C3%A5-faktisk-konfirmeres/#findComment-148702216 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #8 Del Skrevet 10. mars 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Enten blir hun konfirmert eller så blir hun det ikke. Du kan ikke ha selskap or å feire noe hun ikke har gjennomført. Selv om du later som kommer det også til å bli oppdaget. Gjestene kommer til å forvente bilder og de kommer til å skakke er henne om det. Snakk med presten om hva som er best å gjøre, men ikke lat som om hun har gjennomført når hun ikke går det. Anonymkode: 85b3a...27e Pisspreik. Man tilpasser seg barnet og barnets forutsetninger. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om ungdommen har hatt konfirmasjonsundervisning eller ikke. Jeg er invitert på fest for å feire ungdommen. Og jeg driter virkelig i bilder. Nesten ikke noe er mer skinnhellig enn de som tror ungdom som konfirmerer seg i kirken gjør det for det åndelige. 98% av dem gjør det for fest og gaver. Anonymkode: ae074...39a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144343593-konfirmasjonsselskap-uten-%C3%A5-faktisk-konfirmeres/#findComment-148702217 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #9 Del Skrevet 10. mars 2018 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja vet du hva! Hvorfor bruke så mye energi på noe som Hun ikke får noe ut av!? Det er mye viktigere å fungere så godt som mulig i forhold til skolen. Snakk med presten og fortell hvordan dette er for henne. Er det mulig for henne å bare bli velsignet eller noe i den dur? Det har jo ingenting for seg at hun skal lide seg gjennom en symbolsk undervisning som hun overhode ikke har utbytte av?! Hvordan gjøres dette med andre ungdommer med pu? De med Downs feks. Jeg antar de ikke følger vanlig undervisning? Anonymkode: 2a3b1...88e Broren min med autisme var med på tilrettelagt konfirmasjonsundervisning sammen med 6 andre i kommunen med spesielle behov (bl.a. en med downs syndrom). De var fra flere forskjellige deler av byen, men ble konfirmert sammen i stedet for i kirkene hver av dem hadde tilhørighet til. Broren min møtte for øvrig ikke på de fleste samlingene, men ble konfirmert likevel. Det eneste obligatoriske var en dramatisering der hans rolle bestod i å sitte utkledd på en benk uten replikker. En annen med sterk angst hadde en tilsvarende rolle, mens de som fungerte litt bedre hadde noen få replikker. Anonymkode: 1f321...c6d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144343593-konfirmasjonsselskap-uten-%C3%A5-faktisk-konfirmeres/#findComment-148702218 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #10 Del Skrevet 10. mars 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Enten blir hun konfirmert eller så blir hun det ikke. Du kan ikke ha selskap or å feire noe hun ikke har gjennomført. Selv om du later som kommer det også til å bli oppdaget. Gjestene kommer til å forvente bilder og de kommer til å skakke er henne om det. Snakk med presten om hva som er best å gjøre, men ikke lat som om hun har gjennomført når hun ikke går det. Anonymkode: 85b3a...27e Seremonien blir uansett noen dager etter selve selskapet. Og hun er en racer i å ikke snakke med folk 🤣 Jeg skal snakke med presten igjen. Det er bare det at han vet forutsetningene for jenta og likevel valgte han dette opplegget. Derfor fremsto det som veldig obligatorisk. Barnet går for øvrig på en kristen skole og kan derfor mye av kristendomshistorien. Likevel (eller derfor) vil altså presten (som hører til skolen) ha et slikt undervisningsopplegg. De gjestene som er nærmest barnet vil få vite sannheten selvsagt. Og kanskje alle. Det er egentlig bare min bror som kanskje fordømmer at barnet ikke blir konfirmert på ekte. Men virkelig, så lenge humanetisk konfirmasjon er ok, så bør dette også være ok. Anonymkode: 4b02a...047 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144343593-konfirmasjonsselskap-uten-%C3%A5-faktisk-konfirmeres/#findComment-148702227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #11 Del Skrevet 10. mars 2018 13 minutter siden, Me and my monkey skrev: Undervisning hver uke?? Jeg har konfirmant og han har konfirmasjonssamling/undervisning en gang i mnd, ca 2 timer hver gang. Så hvorfor må din konfirmant ha undervisning hver uke? De andre elevene startet sin undervisning i september eller oktober, så de har det løpet du forklarer. Men min datter startet nå nylig pga sykemeldt prest. De fant vikar for dem andre, men ikke for datteren. Anonymkode: 4b02a...047 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144343593-konfirmasjonsselskap-uten-%C3%A5-faktisk-konfirmeres/#findComment-148702228 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #12 Del Skrevet 10. mars 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Seremonien blir uansett noen dager etter selve selskapet. Og hun er en racer i å ikke snakke med folk 🤣 Jeg skal snakke med presten igjen. Det er bare det at han vet forutsetningene for jenta og likevel valgte han dette opplegget. Derfor fremsto det som veldig obligatorisk. Barnet går for øvrig på en kristen skole og kan derfor mye av kristendomshistorien. Likevel (eller derfor) vil altså presten (som hører til skolen) ha et slikt undervisningsopplegg. De gjestene som er nærmest barnet vil få vite sannheten selvsagt. Og kanskje alle. Det er egentlig bare min bror som kanskje fordømmer at barnet ikke blir konfirmert på ekte. Men virkelig, så lenge humanetisk konfirmasjon er ok, så bør dette også være ok. Anonymkode: 4b02a...047 Jeg svarte over her et sted også. Med alt du har fortalt nå så kan jeg virkelig ikke forstå om din datter ikke kan få konfirmeres selv om det kanskje blir noen færre timer. Det er jo ikke hennes feil heller at de ikke greide å finne vikar for henne. Snakk med presten, trekk frem det du her skriver, at jenta allerede går på en kristen skole, at hun kan veldig mye av det konfirmasjonsundervisningen består av, at hun selv har et oppriktig ønske om å konfirmeres, og at du kjenner til at andre har fått konfirmere seg selv om de pga. ytre årsaker ikke har fått med seg alle undervisningstimer. Og så synes jeg du skal legge frem et forslag til løsning for presten som er gjennomførbart for jenta. En gang i uken er for mye for henne, men kanskje hun kan greie en gang annenhver uke? Kanskje det er bedre med 45 minutter fremfor en time også? Jeg tror det kanskje er enklere for presten å akseptere en annen løsning hvis han selv slipper å tenke ut løsningen Og hvis presten tross dette også er helt negativ, ta tror jeg at jeg ville spurt direkte om han mener det er greit at han skal tvinge jenta gjennom et, for henne, så tøft program at hun ender med å ikke få konfirmere seg - bare fordi de ikke fant vikar til henne mens han selv var sykemeldt. Og er han fremdeles like avvisende, så tror jeg at det hadde falt en kommentar fra meg om at du trodde Jesus sa "la de små barna komme til meg, og hindre dem ikke"... kanskje ikke så lurt, men da hadde jeg nok vært litt provosert. Kanskje du kan gå til den over han i systemet om alt skjærer seg. At hun blir konfirmert noen dager etter festen synes jeg ikke gjør så mye, bare hun blir det. Anonymkode: 8d540...725 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144343593-konfirmasjonsselskap-uten-%C3%A5-faktisk-konfirmeres/#findComment-148702234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #13 Del Skrevet 10. mars 2018 Gjør det som er best for henne. Jeg ville uansett pratet med presten. Kanskje han kan legge opp et veldig forenklet løp, slik at hun får følelsen av å gjøre det skikkelig? Mestringsfølelse er aldri feil. Kanskje han kan komme på 1-2 korte besøk hjemme hos dere eller noe? Anonymkode: 8e7e1...480 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144343593-konfirmasjonsselskap-uten-%C3%A5-faktisk-konfirmeres/#findComment-148702236 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #14 Del Skrevet 10. mars 2018 Da må jo undervisningen kunne forskyves, sånn at hun får undervisningen tilpasset sitt tempo og sine behov. Hun kan jo ikke få festen uten å være konfirmert. Anonymkode: f8aa6...bf1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144343593-konfirmasjonsselskap-uten-%C3%A5-faktisk-konfirmeres/#findComment-148702237 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #15 Del Skrevet 10. mars 2018 Du kan ikke ha konfirmasjonsselskap dersom hun ikke konfirmeres. Om hun har så sterk angst er vel ikke selskapet noe hun gleder seg til heller? Hva er grunnen til at du absolutt vil hun skal ha selskap? Gavene? Du kan ikke lyve til gjestene og late som hun er konfirmert. men du kan prate med presten og be om at hun konfirmeres uten all undervisningen. Mest sannsynlig må du ha legeattest. Da kan hun konfirmere seg og ha selskap. viss hun ikke konfirmerer seg kan dere heller ikke holde konfirmasjonsselskap. Men dere kan forklare situasjonen til familien og holde en fest for henne, vente til bursdagen og holde fest eller rett og slett la henne slippe fest dersom hun har så sterk angst (og du sier hun er en racer i å ikke snakke med folk) hva er egentlig poenget med å stresse henne med konfirmasjon og med dette selskapet? Anonymkode: b4df0...d9b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144343593-konfirmasjonsselskap-uten-%C3%A5-faktisk-konfirmeres/#findComment-148702238 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #16 Del Skrevet 10. mars 2018 Gjør nøyaktig hva du vil. Min datter slet med depresjon og kraftig angst på den tiden konfirmasjonen skulle være, var nesten aldri på skolen. Konfirmasjonsundervisning, var helt utenkelig. Men vi feiret henne, med den nærmeste familien. De var jo alle klar over hva hun slet med, og så jo på det som en selvfølge at hun skulle bli feiret og få gaver. Selv om hun ikke klarte å konfirmere seg. Kjenner jeg blir litt skremt av å lese en del av svarene her. Eier dere virkelig ikke noe empati, og forståelse for de som sliter. Anonymkode: cd6c9...5f7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144343593-konfirmasjonsselskap-uten-%C3%A5-faktisk-konfirmeres/#findComment-148702350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #17 Del Skrevet 10. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du kan ikke ha konfirmasjonsselskap dersom hun ikke konfirmeres. Om hun har så sterk angst er vel ikke selskapet noe hun gleder seg til heller? Hva er grunnen til at du absolutt vil hun skal ha selskap? Gavene? Du kan ikke lyve til gjestene og late som hun er konfirmert. men du kan prate med presten og be om at hun konfirmeres uten all undervisningen. Mest sannsynlig må du ha legeattest. Da kan hun konfirmere seg og ha selskap. viss hun ikke konfirmerer seg kan dere heller ikke holde konfirmasjonsselskap. Men dere kan forklare situasjonen til familien og holde en fest for henne, vente til bursdagen og holde fest eller rett og slett la henne slippe fest dersom hun har så sterk angst (og du sier hun er en racer i å ikke snakke med folk) hva er egentlig poenget med å stresse henne med konfirmasjon og med dette selskapet? Anonymkode: b4df0...d9b Hun har søsken og stesøsken som konfirmeres og hun vet selvsagt at selskap innebærer mange gaver. Hun er som ungdommer flest der og vil naturligvis ikke høre om selskapene de andre har og høre hva de har fått, også skal hun selv ikke få ha selskap fordi hun sliter psykisk. Det blir jo å dobbeltstraffe henne. Først blir hun allerede "straffet" ved å ha en mye vanskeligere hverdag enn noen andre jeg kjenner og deretter skal hun straffes for det ved at hun ikke får ha selskap. Men nei,hun gleder seg ikke ubetinget og vi skal gjøre selskapet "henne"-vennlig. Anonymkode: 4b02a...047 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144343593-konfirmasjonsselskap-uten-%C3%A5-faktisk-konfirmeres/#findComment-148702353 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #18 Del Skrevet 10. mars 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gjør nøyaktig hva du vil. Min datter slet med depresjon og kraftig angst på den tiden konfirmasjonen skulle være, var nesten aldri på skolen. Konfirmasjonsundervisning, var helt utenkelig. Men vi feiret henne, med den nærmeste familien. De var jo alle klar over hva hun slet med, og så jo på det som en selvfølge at hun skulle bli feiret og få gaver. Selv om hun ikke klarte å konfirmere seg. Kjenner jeg blir litt skremt av å lese en del av svarene her. Eier dere virkelig ikke noe empati, og forståelse for de som sliter. Anonymkode: cd6c9...5f7 Så fint å høre at det fungerte for dere. Kalte du det konfirmasjon i innbydelsen? Eller var det en muntlig innbydelse, som ved bursdag? Var festen som en konfirmasjon? Anonymkode: 4b02a...047 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144343593-konfirmasjonsselskap-uten-%C3%A5-faktisk-konfirmeres/#findComment-148702355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #19 Del Skrevet 10. mars 2018 Dette høres helt urimelig ut. Snakk med presten. Og hvis dere går i en kristen skole kunne kanskje rektor/rådgiver/lærer fortalt hvor belastende dette er for jenta si? Av og til hjelper det at en objektiv part snakker for en Anonymkode: 02cb5...5bc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144343593-konfirmasjonsselskap-uten-%C3%A5-faktisk-konfirmeres/#findComment-148702357 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #20 Del Skrevet 10. mars 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så fint å høre at det fungerte for dere. Kalte du det konfirmasjon i innbydelsen? Eller var det en muntlig innbydelse, som ved bursdag? Var festen som en konfirmasjon? Anonymkode: 4b02a...047 Vi inviterte muntlig, men det ble feiret som konfirmasjon. Med middag og kaker, og det sto gratulerer som konfirmant på den ene kaken. Og alle ga konfirmasjons kort. Anonymkode: cd6c9...5f7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144343593-konfirmasjonsselskap-uten-%C3%A5-faktisk-konfirmeres/#findComment-148702361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #21 Del Skrevet 10. mars 2018 Selvsagt kan du feire uten seremoni. Tenk på det som en familiefest, og ikke en religiøs indoktrinasjon! Anonymkode: 29360...2ab Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144343593-konfirmasjonsselskap-uten-%C3%A5-faktisk-konfirmeres/#findComment-148702364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #22 Del Skrevet 10. mars 2018 Selvfølgelig kan dere ha fest for dattera di. Konfirmasjon er å si at du tror på Gud. Det er en videreføring av dåpen. Snakk med presten. Dette må vel la seg ordne. Anonymkode: 41baa...87a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144343593-konfirmasjonsselskap-uten-%C3%A5-faktisk-konfirmeres/#findComment-148702370 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sug lut Skrevet 10. mars 2018 #23 Del Skrevet 10. mars 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Pisspreik. Man tilpasser seg barnet og barnets forutsetninger. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om ungdommen har hatt konfirmasjonsundervisning eller ikke. Jeg er invitert på fest for å feire ungdommen. Og jeg driter virkelig i bilder. Nesten ikke noe er mer skinnhellig enn de som tror ungdom som konfirmerer seg i kirken gjør det for det åndelige. 98% av dem gjør det for fest og gaver. Anonymkode: ae074...39a Men det er jo virkelig opp til foreldrene å tillate. Det er dessuten forventet av foreldre at de er modnere enn fjortenåringer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144343593-konfirmasjonsselskap-uten-%C3%A5-faktisk-konfirmeres/#findComment-148702371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #24 Del Skrevet 10. mars 2018 Jeg tror virkelig ikke at konfirmantundervisningen er så omfattende at det ikke kan tas hensyn til helsetilstanden hennes. Da jeg ble konfirmert var det en gutt som hadde kreft og naturlig nok ikke kunne følge undervisningen, men han fikk da velsignelsen og ble konfirmert likevel. Spør presten om det kan hjelpe med en legeerklæring Anonymkode: 14195...2ab Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144343593-konfirmasjonsselskap-uten-%C3%A5-faktisk-konfirmeres/#findComment-148702401 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #25 Del Skrevet 10. mars 2018 1 time siden, sug lut skrev: Men det er jo virkelig opp til foreldrene å tillate. Det er dessuten forventet av foreldre at de er modnere enn fjortenåringer. Akkurat, det er opp til foreldrene. De kan bestemme at undervisningen ikke passer og likevel velge å feire sin tenåring. Er det så forbannet nøye hva de kaller festen? Anonyme som påstår at det ikke går an å kalle slikt konfirmasjon preiker piss. Ingen tar skade av at en ungdom med utfordringer feires under "flagget" konfirmasjon til tross for manglende bibelundervisning. Da jeg konfirmerte meg borgerlig (og var den eneste i på mitt årstrinn som gjorde det), fikk jeg vite at jeg var grådig, materialistisk og falsk. Det at 80 % av kullet egentlig ikke hadde vært på nok gudstjenester og knapt møtt på undervisning var derimot helt greit. De konfirmerte seg visst på grunn av det dyp gudstro og tradisjon må vite. Skinnhelligheten lever godt og med gode vekstvilkår. Anonymkode: ae074...39a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144343593-konfirmasjonsselskap-uten-%C3%A5-faktisk-konfirmeres/#findComment-148702481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå