Anonym bruker Skrevet 8. mars 2018 #1 Skrevet 8. mars 2018 Dattera mi har sluttet med bleie nå og da lurer jeg på hva som er vanlig av stell av underlivet etter det? Med bleier så ble hun jo vasket nedentil ved bleieskift når det var bæsj. Nå når hun går på do blir det jo ikke like mye vask. Hun dusjer 2-3 ganger per uke til vanlig. Hvor ofte og hvordan bør hun vaskes nedentil da? For mye vask er jo heller ikke bra. Og det er ikke så lett å komme til heller når hun ikke ligger i bleiebytteposisjon... Anonymkode: a9997...7b9
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2018 #2 Skrevet 8. mars 2018 Hvor gammel er hun, da? Mine vasker seg daglig med klut og vann, det klarer de selv. Blir fort lukt og sårhet hvis ikke yngste vasker seg/ blir vasket, for hun er jo ikke superflink med tørkingen alltid. Ikke noe såpe, selvsagt, men det vet du. Anonymkode: 956e2...935
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2018 #3 Skrevet 8. mars 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor gammel er hun, da? Mine vasker seg daglig med klut og vann, det klarer de selv. Blir fort lukt og sårhet hvis ikke yngste vasker seg/ blir vasket, for hun er jo ikke superflink med tørkingen alltid. Ikke noe såpe, selvsagt, men det vet du. Anonymkode: 956e2...935 Hun er snart 2,5. Tror ikke hun greier vaske seg selv skikkelig med klut enda altså. Så bare tørke over daglig med våt klut er bra nok? Anonymkode: a9997...7b9
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2018 #4 Skrevet 8. mars 2018 Kjønnsorganet er laget for å være selvrensende, så om ikke det er avføring rundt så holder det å bare tørke vanlig ved dobesøk og skylle litt med kranen ved bad Anonymkode: 3dc48...16d
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2018 #5 Skrevet 8. mars 2018 Hvordan steller du deg selv, kvinne? ...det blir jo det samme med barna. Mannen min også syntes dette ble rart når sønnen sluttet med bleie. La merke til at gutten ikke ble vasket ved kveldsstell utenom bading 3x i uken. Da sa jeg det samme til han,»om du ikke dusjer, ville du vasket deg da?» og ja det ville han jo... så våt Meosoft (uten såpe) der nede hver kveld, pluss ansikt og hender. Det svettes jo i kriker og kroker, og tissedråper samles. Anonymkode: 8600a...09d
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2018 #6 Skrevet 8. mars 2018 Hva gjør dere med det gule belegget som oppstår mellom kjønnsleppene på små jenter? Anonymkode: e4721...a10
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2018 #7 Skrevet 8. mars 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan steller du deg selv, kvinne? ...det blir jo det samme med barna. Mannen min også syntes dette ble rart når sønnen sluttet med bleie. La merke til at gutten ikke ble vasket ved kveldsstell utenom bading 3x i uken. Da sa jeg det samme til han,»om du ikke dusjer, ville du vasket deg da?» og ja det ville han jo... så våt Meosoft (uten såpe) der nede hver kveld, pluss ansikt og hender. Det svettes jo i kriker og kroker, og tissedråper samles. Anonymkode: 8600a...09d 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan steller du deg selv, kvinne? ...det blir jo det samme med barna. Mannen min også syntes dette ble rart når sønnen sluttet med bleie. La merke til at gutten ikke ble vasket ved kveldsstell utenom bading 3x i uken. Da sa jeg det samme til han,»om du ikke dusjer, ville du vasket deg da?» og ja det ville han jo... så våt Meosoft (uten såpe) der nede hver kveld, pluss ansikt og hender. Det svettes jo i kriker og kroker, og tissedråper samles. Anonymkode: 8600a...09d Legger dere ned ungene? Kommer jo ikke til med kluten... Anonymkode: a9997...7b9
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2018 #8 Skrevet 8. mars 2018 Når hun er så liten trenger hun hjelp, ja. Hun kan bøye seg frem med hendene i gulvet, da kommer du til. Og du skal ikke vaske slimhinnene, nei. Anonymkode: 956e2...935
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2018 #9 Skrevet 8. mars 2018 Hadde en liten balje de satte rompa ned i på kvelden før leggetid. Anonymkode: 685e1...0b8
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2018 #10 Skrevet 8. mars 2018 Nå har jeg bare gutter, men de vaskes / vasker seg med våtserviett eller klut hver morgen. Tørker fremdeles minstemann etter bæsj, og da tørker jeg over med våtserviett til slutt. Du kan be henne bøye seg fremover eller stå med beina fra hverandre. Dra over kluten uten å gni. Anonymkode: d296b...f68
*Nøtta* Skrevet 8. mars 2018 #11 Skrevet 8. mars 2018 Hun er jo liten enda, og vant til å ligge i "bleieskifteposisjon" så hvorfor legger du henne ikke bare ned hver kveld og drar lett over med klut og vann? Problem løst.
Optatium Skrevet 8. mars 2018 #12 Skrevet 8. mars 2018 Datteren min stor på en stol ved vasken. Da tar jeg ene beinet og løfter opp på ryggen på stolen, da kommer jeg godt til. Hun vasker fingrene og leker med vannet, mens jeg vasker nedentil. Gjør det samme morgen og kveld. Hun vil gjerne tørke seg selv etter tissing på do og da syns jeg det er nødvendig med en vask.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2018 #13 Skrevet 8. mars 2018 Min er 2,5 og jeg slenger henne med stumpen i vasken hver gang jeg tar med henne for å bæsje. Samme gjør jeg hver kveld når hun legger seg. Enkelt. Hun er nok mer ren enn meg. Anonymkode: e5736...14c
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2018 #14 Skrevet 8. mars 2018 Her pleier jentene å dusje eller bade om kvelden. Evt tar vi en enkel variant med å vaske stumpen i vasken . Anonymkode: 97ff9...8fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå