Gå til innhold

Hvor mange kalorier bør man minimum ha på lavkalori diett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 176 cm og veier 100 kg, så jeg har mye å gå ned. Men hvor lavt bør/kan jeg legge kalorinivået på? Noen med erfaring?

Anonymkode: b17ac...811

Fortsetter under...

Skrevet

Det finnes kalorikalkulatorer på nett, vet at blant annet melk.no har en. Der kan du legge inn vekt og høyde, og hvor mye du ønsker å gå ned i uka (én kg er maks). 

Med din høyde vil jeg tippe du skal ligge på et sted mellom 15-1800kcal om dagen for å gå ned 1kg i uka, og ca 2000kcal for å gå ned en halv i uka :)

Anonymkode: 9c395...388

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes kalorikalkulatorer på nett, vet at blant annet melk.no har en. Der kan du legge inn vekt og høyde, og hvor mye du ønsker å gå ned i uka (én kg er maks). 

Med din høyde vil jeg tippe du skal ligge på et sted mellom 15-1800kcal om dagen for å gå ned 1kg i uka, og ca 2000kcal for å gå ned en halv i uka :)

Jeg prøvde å finne dette inne på melk, men jeg finner det ikke. Du har ikke en link vel? :) Finner mange kalkulatorer, men ikke kalorikalkulatoren der

Hi

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg prøvde å finne dette inne på melk, men jeg finner det ikke. Du har ikke en link vel? :) Finner mange kalkulatorer, men ikke kalorikalkulatoren der

Hi

Hvis du googler kalorikalkulator kommer det opp en fra klikk, den har med aktivitet i beregningen også, så ville kanskje brukt den i stedet. Mulig jeg roter, kan være jeg tenkte på dagsmenyer med tanke på kalorimengde fra melk.no :P

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Meld deg på et kurs i Libra, Grete Roede eller Vektvokterne.

Anonymkode: 980c4...dba

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du googler kalorikalkulator kommer det opp en fra klikk, den har med aktivitet i beregningen også, så ville kanskje brukt den i stedet. Mulig jeg roter, kan være jeg tenkte på dagsmenyer med tanke på kalorimengde fra melk.no :P

Tusen takk, da fant jeg :)

Hi

Annonse

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Meld deg på et kurs i Libra, Grete Roede eller Vektvokterne.

Anonymkode: 980c4...dba

Har desverre ikke økonomi til kurs :(

Skrevet

Gratisversjonen til Lifesum og Overvåk vekt er fine apper å bruke.

Anonymkode: f96bc...d25

Skrevet

Det er veldig individuelt. Jeg veier nå 105 kg, hvis jeg spiser 1600 kcal om dagen går jeg ikke ned et gram. Men du kan kanskje gå ned en kg i uka på samme inntaket. Register kalorinntaket over en periode og prøv deg fram!

Anonymkode: 98f02...578

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er veldig individuelt. Jeg veier nå 105 kg, hvis jeg spiser 1600 kcal om dagen går jeg ikke ned et gram. Men du kan kanskje gå ned en kg i uka på samme inntaket. Register kalorinntaket over en periode og prøv deg fram!

Hvor mange kalorier ligger du på?

Hi

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mange kalorier ligger du på?

Hi

1200. Går da ned ca 0.5 kg i uka. Er ikke veldig aktiv for jeg er relativt nyoperert.

Skrevet

Grethe roede anbefaler 1600 i uka, og aldri under 1400

Anonymkode: 26af5...bf6

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

1200. Går da ned ca 0.5 kg i uka. Er ikke veldig aktiv for jeg er relativt nyoperert.

Men hvor høy er du? Det har faktisk ganske mye å si. Og er du nesten helt inaktiv er det klart du må lenger ned enn en som er i vanlig aktivitet.

Annonse

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men hvor høy er du? Det har faktisk ganske mye å si. Og er du nesten helt inaktiv er det klart du må lenger ned enn en som er i vanlig aktivitet.

Jeg er 1.70. Er i vanlig aktivitet med full jobb og barn, men trener ikke enda. 

Skrevet

Har du vurdert alternativer til lavkalori? Hvis du spiser mindre, vil kroppen også forbrenne mindre. 

Jeg vil anbefale deg å sette deg inn i insulin og kortisols innvirkning på kroppen. 

Jeg har prøvd lavkalori så mange ganger, og har aldri fått det til å bli varig endring med det!! Min mor har prøvd Grethe Roede og det funker flott, en liten stund. Så kommer kiloene krypende på igjen, selv om hun følger oppskriften til punkt og prikke... 

Nå spiser jeg meg helt mett, mest grønnsaker, moderat fett, litt kjøtt, og litt frukt. Har gått ned 10 kg og holdt vekten i over et år. Prøver å la fordøyelsessystemet hvile litt, spiser ingen mellommåltider (trenger det ikke, fettet holder meg mett lenger) og lar det gå minimum 12-16 timer mellom siste måltid en dag, og første måltid dagen etter. 

Jeg koker kraft på kjøttbein, baker surdeigsbrød, drikker kefir og spiser masse kål for å fore de gode bakteriene i tarmen. 

Tenker aldri på kalorier, bare om maten tilfører kroppen det jeg trenger! 

Vil ønske deg lykke til uansett hva du velger 🙏🏻🙏🏻

Anonymkode: 932df...5b0

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du vurdert alternativer til lavkalori? Hvis du spiser mindre, vil kroppen også forbrenne mindre. 

Jeg vil anbefale deg å sette deg inn i insulin og kortisols innvirkning på kroppen. 

Jeg har prøvd lavkalori så mange ganger, og har aldri fått det til å bli varig endring med det!! Min mor har prøvd Grethe Roede og det funker flott, en liten stund. Så kommer kiloene krypende på igjen, selv om hun følger oppskriften til punkt og prikke... 

Nå spiser jeg meg helt mett, mest grønnsaker, moderat fett, litt kjøtt, og litt frukt. Har gått ned 10 kg og holdt vekten i over et år. Prøver å la fordøyelsessystemet hvile litt, spiser ingen mellommåltider (trenger det ikke, fettet holder meg mett lenger) og lar det gå minimum 12-16 timer mellom siste måltid en dag, og første måltid dagen etter. 

Jeg koker kraft på kjøttbein, baker surdeigsbrød, drikker kefir og spiser masse kål for å fore de gode bakteriene i tarmen. 

Tenker aldri på kalorier, bare om maten tilfører kroppen det jeg trenger! 

Vil ønske deg lykke til uansett hva du velger 🙏🏻🙏🏻

Takk for tips :) Det høres nesten ut som lavkarbo det du går på?

Hi

Skrevet

Jeg har valgt å gå over til lavkarbo. Holder meg strikt på mellom 10-15 karbo pr dag. Har gått ned 6 kilo på 4 uker. Kan anbefales. Hvis du er interessert kan du søke opp noen grupper på facebook som du kan lære av. 

1. Monas Lavkarbo

2. Lavkarbogruppen lukket

3. Lakarbo for alle lukket.

Nr 2 er for de som er strikt, nr 3 er for alle varianter innen lavkarbo. 

Anonymkode: 0c5bd...b30

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for tips :) Det høres nesten ut som lavkarbo det du går på?

Hi

Jeg spiser ikke lavkarbo egentlig.. Teller ikke karbohydrater heller, og lager ikke noe lavkarbobrød/ snacks/ og spiser alle typer grønnsaker og nekter å følge en diett der frukt er nei-mat... 

Likevel har jeg redusert karbohydratene kraftig! Spiser litt ris, poteter og pasta, men i mye mindre mengder enn før. 

Hvis du er interessert, finner du mye informasjon på YouTube, hvis du søker opp Eric Berg. Jason Fung har mye interessant om intermittent fasting, som jeg synes høres fornuftig ut.. 

Jeg har i hvert fall funnet det som fungerer i mitt liv! Jeg sier ikke at dette er løsningen for alle, men jeg tror oppriktig at dersom spis mindre-tren mer hadde vært løsningen, så hadde vi ikke hatt et overvektsproblem! 

Skrevet

Jeg teller ikke kalorier, men går ned i vekt og spiser dette i løpet av en dag:

Frokost: To grove knekkebrød med lett smøreost, skinke og pepper 

Mellommåltid: En Youplait 0% yoghurt 

Lunsj: En boks makrell i tomat 

Mellommåltid: Ett eple

Middag: Salat med isbergblanding fra pose, 0, 5 avokado, 0,5 paprika, kylling og pinjekjerner

Mellommåltid : Eple/ noen få druer etc. 

Kvelds: To gulrøtter skjært i strimler

Går aldri sulten og drikker kun vann og kaffe

Anonymkode: 63e81...070

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...