Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #1 Skrevet 5. mars 2018 Har vært så uheldig å dra på meg tre ribbeinsbrudd. Det er så sinnsykt vondt. Har fått Tramadol 50 mg kapsler av legen, skal ta en av disse tre ganger om dagen egentlig. Men jeg tør ikke! Har aldri brukt det før.. Har tidligere brukt Paralgin Forte, er det noe av det samme? Isåfall skal det gå fint. Paracet og Ibux tar ikke noe av smertene, så skulle gjerne tatt en tramadol om det kan ta toppen av smertene, men vil ikke bli skikkelig rusa heller.. Blir veldig takknemlig for svar! Anonymkode: 2ac76...e7a
HvittHus Skrevet 5. mars 2018 #2 Skrevet 5. mars 2018 Jeg har brukt både Tramadol og Paralgin Forte/Pinex Forte, og for meg gir de samme effekten.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #3 Skrevet 5. mars 2018 1 minutt siden, HvittHus skrev: Jeg har brukt både Tramadol og Paralgin Forte/Pinex Forte, og for meg gir de samme effekten. Tusen takk for svar! Da satser jeg på at det ikke blir store forskjellen for meg heller og hiver innpå en! Blir overlykkelig om den hjelper litt på smertene!! Anonymkode: 2ac76...e7a
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #4 Skrevet 5. mars 2018 Det skal noe til å bli rusa av én 50 mg tramadol. Det må vel evt være hvis du blander det med noe annet, f.eks. alkohol eller andre sterke medisiner. Tramadol og paralgin forte fungerer ikke helt likt på meg, men har vel omtrent like mye effekt. Anonymkode: 5e75b...14f
HvittHus Skrevet 5. mars 2018 #5 Skrevet 5. mars 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Tusen takk for svar! Da satser jeg på at det ikke blir store forskjellen for meg heller og hiver innpå en! Blir overlykkelig om den hjelper litt på smertene!! Anonymkode: 2ac76...e7a Håper du opplever smertelindring. God bedring. (Husk at du ikke har lov til å kjøre bil når du brukerTramadol.)
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #6 Skrevet 5. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det skal noe til å bli rusa av én 50 mg tramadol. Det må vel evt være hvis du blander det med noe annet, f.eks. alkohol eller andre sterke medisiner. Tramadol og paralgin forte fungerer ikke helt likt på meg, men har vel omtrent like mye effekt. Anonymkode: 5e75b...14f Takk for svar! Nå er den tatt Men hvordan er de forskjellige i effekt? Jeg blir ganske susete av én paralgin/pines forte. Blander aldri med noe annet. Eller, nå har jeg jo tatt Paracet og Ibux før Tramadolen, men det sa legen var greit. 1 minutt siden, HvittHus skrev: Håper du opplever smertelindring. God bedring. (Husk at du ikke har lov til å kjøre bil når du brukerTramadol.) Tusen takk! Dette er vondt, altså! 😳 Nei, har ikke lappen, så burde vel ikke kjøre bil uansett Anonymkode: 2ac76...e7a
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #7 Skrevet 5. mars 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar! Nå er den tatt Men hvordan er de forskjellige i effekt? Jeg blir ganske susete av én paralgin/pines forte. Blander aldri med noe annet. Eller, nå har jeg jo tatt Paracet og Ibux før Tramadolen, men det sa legen var greit. Tusen takk! Dette er vondt, altså! 😳 Nei, har ikke lappen, så burde vel ikke kjøre bil uansett Anonymkode: 2ac76...e7a Dette er jo individuelt, men jeg føler at jeg blir mer gira og pratsom av tramadol og mer avslappet av paralgin forte. Men ikke såpass at jeg vil si jeg blir rusa av noen av dem. Kan bli i litt bedre humør da. Anonymkode: 5e75b...14f
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #8 Skrevet 5. mars 2018 Jeg kaster opp av forte. Med tramadol blir jeg godt smertelindret og litt trøtt. Anonymkode: f1461...bcc
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #9 Skrevet 5. mars 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Dette er jo individuelt, men jeg føler at jeg blir mer gira og pratsom av tramadol og mer avslappet av paralgin forte. Men ikke såpass at jeg vil si jeg blir rusa av noen av dem. Kan bli i litt bedre humør da. Anonymkode: 5e75b...14f Haha, om jeg reagerer likt får jeg lade mobilen så jeg får ringt rundt! Er alenemor, så lite folk å snakke med her på kveldstid 😂 Glemte å spørre: hvor lang tid tar det før den skal funke? 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg kaster opp av forte. Med tramadol blir jeg godt smertelindret og litt trøtt. Anonymkode: f1461...bcc Uffda, den effekten har jeg ikke fått av forte. Håper jeg slipper det med tramadol også 😬 Anonymkode: 2ac76...e7a
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #10 Skrevet 5. mars 2018 Håper du har fått god smertelindring av tramadolen, HI Jeg får ingen smertelindring av tramadol, blir bare dårlig av den. Hvis du skulle oppleve noe slikt, be legen om å få testet deg for cyp-varianter. Jeg fant ut at jeg har en genvariant som gjør at jeg ikke har effekt av tramadol. Det er bare rundt 10 % av befolkningen som har en slik genvariant, så det er vel 90 % sjanse for at du skal få god hjelp av tramadolen. God bedring Anonymkode: 63711...0f4
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #11 Skrevet 5. mars 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Håper du har fått god smertelindring av tramadolen, HI Jeg får ingen smertelindring av tramadol, blir bare dårlig av den. Hvis du skulle oppleve noe slikt, be legen om å få testet deg for cyp-varianter. Jeg fant ut at jeg har en genvariant som gjør at jeg ikke har effekt av tramadol. Det er bare rundt 10 % av befolkningen som har en slik genvariant, så det er vel 90 % sjanse for at du skal få god hjelp av tramadolen. God bedring Anonymkode: 63711...0f4 Mye bedre lindring enn Paracet og Ibux iallfall, men herregud så rusa jeg ble! 😱 Det blir bare verre og verre også, kjennes som jeg har drukket en flaske vin. Liker ikke følelsen, så får se om jeg ikke velger smerter i stedet i morgen. hi Anonymkode: 2ac76...e7a
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #12 Skrevet 5. mars 2018 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mye bedre lindring enn Paracet og Ibux iallfall, men herregud så rusa jeg ble! 😱 Det blir bare verre og verre også, kjennes som jeg har drukket en flaske vin. Liker ikke følelsen, så får se om jeg ikke velger smerter i stedet i morgen. hi Anonymkode: 2ac76...e7a Viktig at du tar smertestillende slik at du orker å puste skikkelig. Ellers kan det få ugne konsekvenser. Og ribbeinsbrudd blir ofte verre etter noen dager. Så får du heller bære litt susete noen dager. Anonymkode: d0544...9b2
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #13 Skrevet 5. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Mye bedre lindring enn Paracet og Ibux iallfall, men herregud så rusa jeg ble! 😱 Det blir bare verre og verre også, kjennes som jeg har drukket en flaske vin. Liker ikke følelsen, så får se om jeg ikke velger smerter i stedet i morgen. hi Anonymkode: 2ac76...e7a Bra du fikk smertelindring av dem Se an hva som er best og verst - smertene eller rusen Anonymkode: 63711...0f4
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #14 Skrevet 5. mars 2018 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Viktig at du tar smertestillende slik at du orker å puste skikkelig. Ellers kan det få ugne konsekvenser. Og ribbeinsbrudd blir ofte verre etter noen dager. Så får du heller bære litt susete noen dager. Anonymkode: d0544...9b2 Det fikk jeg og beskjed av legen min om. Det er fort at man ikke får opp guff fra lungene når man ikke klarer å hoste, noe som er ulidelig uten smertestillende, så blir man kanskje syk i tillegg. Anonymkode: 2e3d1...ba6
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #15 Skrevet 5. mars 2018 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Viktig at du tar smertestillende slik at du orker å puste skikkelig. Ellers kan det få ugne konsekvenser. Og ribbeinsbrudd blir ofte verre etter noen dager. Så får du heller bære litt susete noen dager. Anonymkode: d0544...9b2 Å, det visste jeg ikke. Eller kanskje jeg ikke hørte helt etter, husker han var veldig på at jeg måtte hente resepten med en gang! 😅 Rusen roet seg heldigvis, sitter ennå, men er mer som 3 glass vin, og det takler jeg. I sta var det så ille at jeg slet med å holde fokus i en samtale jeg hadde, og klarte ikke å få fokusert øynene i det hele tatt.. får håpe det er verst første gangen man tar de, PG at det går greiere i morgen. Takk for info! Orker ikke bli syk i tillegg, nei :/ Anonymkode: 2ac76...e7a
Mumua Skrevet 5. mars 2018 #16 Skrevet 5. mars 2018 Du blir vant til det etterhvert. Jeg blir dårlug av 50 mg kapslene så jeg får depot-tabletter istedet siden det er et av få smertestillende som lindrer sykdommen min. God smertelindring, men jeg blir fryktelig gira på å gjøre husarbeid og sover ikke på 24 timer når jeg tar en. Får veldig rent hus da Men om jeg tar det noen dager på rad merker jeg knapt annet enn at smertene er mindre.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2018 #17 Skrevet 5. mars 2018 Jeg fikk også Tramadol av legen da jeg skada meg....og turde aldri ta det 😂 Det ble to Paracet istedet og da var jeg helt utslått lenge etterpå! Godt å høre at det ikke bare er meg som er skeptisk 😊 Anonymkode: 66de0...669
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #18 Skrevet 6. mars 2018 Jeg ble rusa den første gangen jeg tok de. Jeg trappet også ned dosen. Trengte bare to i døgnet. Gi det en sjanse til du. Anonymkode: f1461...bcc
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #19 Skrevet 6. mars 2018 Den første tramadolen ble jeg smårusa av.. tok den før leggetid og var helt ute på natta.. våknet hele tiden av lyder (som ikke var der). De neste var helt ok. Nå tar jeg det ofte, effekten er smertelindring og jeg blir skikkelig gira😜 Kan ta en tramadol, smertene forsvinner og jeg syns det blir veldig gøy å rydde og vaske hus😂 Anonymkode: 4297c...d67
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #20 Skrevet 6. mars 2018 Godt å se det kan roe seg! Jeg tør nok ikke ta en nå, selvom smertene er på topp. For hvis det blir som i går klarer jeg jo ikke ta meg av barna etterpå, det var virkelig ille i går før det roet seg igjen. Skal ta en når barna har lagt seg etterpå, så håper jeg det går den veien det har gått for de fleste, at rusen ikke blir like ille, men at smertene er redusert! Halveringstiden på de er jo 6 timer, det vil si at jeg fortsatt har noe igjen i kroppen..tror ikke jeg tør å ta to i døgnet, jeg. Står 1 pille 3 ganger om dagen på resepten, men det tør jeg iallfall ikke Anonymkode: 2ac76...e7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå