Gå til innhold

6 åring fikk se film med 11 års aldersgrense!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnefaren har latt sønnen vår se på Olsenbanden film,noe som det er 11 års aldergrense på! Sønnen vår er bare 6 år. Hvordan hadde dere reagert på hvis 6 åringen fikk se film med 11 års aldergrense? Jeg tenker hvertfall at det er en grunn til at det er så høy aldersgrense!

Anonymkode: 1a4d2...c99

Skrevet

Hadde ikke reagert på en Olsen banden film! 

Jeg har en 6 åring som ser på 12 års grense rett som det er da han er ofte inne på storebror sitt rom som er 11 år. 

Skrevet

Han snakker om mye skyting med maskingevær å det er vel ikke akkurat noe for en 6 åring å se på.

Skrevet

Har du sett de filmene? Det er ingenting å bekymre seg for. 

Anonymkode: d99b0...a43

Skrevet

4 åringen min ser Olsen banden...

Anonymkode: 2f64a...196

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har du sett de filmene? Det er ingenting å bekymre seg for. 

Anonymkode: d99b0...a43

stjeling,sprenging av hus,skyting med maskingevær +++. Jo litt har jeg fått med meg.

Skrevet

4 åringen min ser Olsen banden...

Ifølge CDON er det 11 års aldersgrense.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ifølge CDON er det 11 års aldersgrense.

Ja? Det betyr ikke at man ikke kan la yngre barn se de... 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja? Det betyr ikke at man ikke kan la yngre barn se de... 

Det er jo ikke sånn at de setter en helt tilfeldig aldersgrense,de setter den av gode grunner. Så er det 11 års aldersgrense så er det ikke noe en 6 åring bør se.

Skrevet

Det er jo ikke sånn at de setter en helt tilfeldig aldersgrense,de setter den av gode grunner. Så er det 11 års aldersgrense så er det ikke noe en 6 åring bør se.

Nei, men så er det nå en gang sånn at det er opp til foreldrene å bestemme da. Det er Olsen banden, ikke die hard

Skrevet

Hvid du søker den opp på platekompaniet så er det 7 år.... men ungen er jo 6, så

Skrevet

Jeg synes det er verre at du omtaler far som "barnefar". Hva ellers skulle han vært? Plantefar? Husdyrfar?

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnefaren har latt sønnen vår se på Olsenbanden film,noe som det er 11 års aldergrense på! Sønnen vår er bare 6 år. Hvordan hadde dere reagert på hvis 6 åringen fikk se film med 11 års aldergrense? Jeg tenker hvertfall at det er en grunn til at det er så høy aldersgrense!

Fæle greier. Hvordan har han det nå, etter alle de bloddryppende, bestialske drapene han har måttet bevitne på Olsenbanden?

Anonymkode: 953b6...774

Skrevet
Akkurat nå, Fru Banderas skrev:

Jeg synes det er verre at du omtaler far som "barnefar". Hva ellers skulle han vært? Plantefar? Husdyrfar?

Nissefar.

Skrevet

Aldersgrensen er satt for at da kan barna se den alene uten voksne, barnet ditt så den sammen med sin får det går fint det er Olsen banden. 

Mine har sett de og de er ikke 11år.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvid du søker den opp på platekompaniet så er det 7 år.... men ungen er jo 6, så

Hmm det var rart for sto 11 år på CDON.Rart at de ikke har samme aldersgrense begge steder når det er samme film.

Skrevet
6 minutter siden, Fru Banderas skrev:

Jeg skriver barnefar for å få frem at jeg ikke er sammen med faren,ser ikke hva som er galt med å bruke det ordet jeg,det er jo ikke noe negativt ment.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fæle greier. Hvordan har han det nå, etter alle de bloddryppende, bestialske drapene han har måttet bevitne på Olsenbanden?

Det vil vise seg eventuelt i natt i form av mareritt..

Skrevet

Jeg skriver barnefar for å få frem at jeg ikke er sammen med faren,ser ikke hva som er galt med å bruke det ordet jeg,det er jo ikke noe negativt ment.

Bare av nysgjerrighet, hva er det i ordet barnefar som indikerer at dere ikke er sammen? Det eneste det indikerer er at du vegrer seg for å kalle han far. Og det sier mye om deg, men ikke en dritt om han.

For meg kan dere godt være barnefar og biomor, altså. Men jeg ser ikke fornuften i uttrykkene..

Anonymkode: 4f863...c73

Skrevet

Olsenbanden er jo relativt uskyldig... snakk med barnet om at dette er laget til. At de ikke skyter på ordentlig, at husene som sprenger er gjort under trygge forhold. Finn noe på YouTube som viser «baksiden av filmene» 

mine barn på 10 og 9 hadde plutselig sett «Fritt Vilt 3» etter en helg hos pappaen.... Hva annet enn å snakke med de om det kan jeg gjøre? Hans hus, hans regler og mitt hus, mine regler... 

Det er mye jeg ikke er enig i, men man MÅ slippe opp når barna har to hjem, du kan kun styre ditt hjem. 

Anonymkode: 3a193...a7d

Skrevet

7 års grense på Platekompaniet

https://www.platekompaniet.no/dvd/olsenbanden-samleboks/

Ser virkelig ikke problemet.

Datteren min på 7 elsker Narnia-filmene og har sikkert sett det 50 ganger, selv om det er 11 års grense på dem.

Det er opp til foreldre å avgjøre hva barna tåler, grensen er ikke en lov, men en anbefaling. Far har i dette tilfellet bestemt at deres 6-åring tåler olsenbanden.

Anonymkode: a5a96...fed

Skrevet

Olsenbanden er jo relativt uskyldig... snakk med barnet om at dette er laget til. At de ikke skyter på ordentlig, at husene som sprenger er gjort under trygge forhold. Finn noe på YouTube som viser «baksiden av filmene» 

mine barn på 10 og 9 hadde plutselig sett «Fritt Vilt 3» etter en helg hos pappaen.... Hva annet enn å snakke med de om det kan jeg gjøre? Hans hus, hans regler og mitt hus, mine regler... 

Det er mye jeg ikke er enig i, men man MÅ slippe opp når barna har to hjem, du kan kun styre ditt hjem. 

Anonymkode: 3a193...a7d

Jeg er ikke helt enig med deg likevel.Det må da være lov å ta opp med far når barnet får se filmer som de er altfor ung til å se,uten at det skal føre til noe konflikt.

Skrevet

For å sette det i perspektiv: Ringenes Herre er også 11 år og jeg tør påstå de er liiiitt mer voldelige enn Olsen Banden...

Anonymkode: f8a57...144

Skrevet

7 års grense på Platekompaniet

https://www.platekompaniet.no/dvd/olsenbanden-samleboks/

Ser virkelig ikke problemet.

Datteren min på 7 elsker Narnia-filmene og har sikkert sett det 50 ganger, selv om det er 11 års grense på dem.

Det er opp til foreldre å avgjøre hva barna tåler, grensen er ikke en lov, men en anbefaling. Far har i dette tilfellet bestemt at deres 6-åring tåler olsenbanden.

Anonymkode: a5a96...fed

Ja å han bestemte også at barnet fikk se den nye Askeladden filmen med 9 år aldersgrense som førte til at barnet er så redd at han på mange uker har vært redd for å sove. Så nei far er overhodet ikke i stand til å ta avgjørelser om hva barnet bør få se og ikke. Han vet at sønnen vår lett får mareritt selv at filmer med 6 årsaldersgrense som Snøfall osv, likevel lar han barnet se film med 11 års aldersgrense. 

Skrevet

Tviiiiler på han blir traumatisert av Olsen banden. Og blir han det er det på tide å slutte å skjerme han for alt mulig.. sikkert på at dette ikke er noe du bruker for å «ta « barnefar? For å ha noe på han?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...