Gå til innhold

Jeg har ikke lyst å dra i bursdagen til min søsters mann...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen til søsteren min har runddag og har invitert meg og mannen i bursdagen, samt 17 andre personer. Jeg og mannen er overhodet ikke gira på å dra i bursdagen. Grunnen er at vi liker ikke store bursdagsfester, vennene hans er ikke vår type mennesker og vi opplever de som støyete og slitsomme. Hva skal vi oppgi som årsak til at vi ikke kommer? Jeg vurdere å si te søsteren min at vi ikke er gira på å komme. Jeg føler ikke jeg klarer å lyge. Vil samtidig ikke være frekk.

Hva bør jeg gjøre? 

Anonymkode: 3c300...b77

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg synes du bør gå og heller gå tidlig hjem. Man ofrer seg litt for slekta synes jeg.

Anonymkode: 9d49c...76e

Skrevet

Noen ganger synes jeg man bare må stille opp. Dette er en av de gangene. Dere kan selvsagt lyve på dagen og si dere er syke. 

Synes det uansett er smålig. 

Anonymkode: 75ce9...3cc

Skrevet

Du bør selvfølgelig dra i bursdagen.Det er familien din.På tide å bli voksen😖

Anonymkode: 6ae2e...51e

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes du bør gå og heller gå tidlig hjem. Man ofrer seg litt for slekta synes jeg.

Det hun sier.

Anonymkode: a4811...be4

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal jeg ofte meg hvis jeg føler jeg ikke får noe utbytte? Blir det ikke dumt å gå etter type 2 timer?

Jeg føler livet består av nok plikter, om jeg ikke på toppen av det hele skal gå i bursdag av ren plikt... 🤔 

Mannen til min søster er en hyggelig fyr, men møter han ikke særlig ofte . Vi tenkte og invitere søster og mannen på middag til oss i stedet for å komme i bursdagen 

HI

Annonse

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du bør selvfølgelig dra i bursdagen.Det er familien din.På tide å bli voksen😖

Anonymkode: 6ae2e...51e

På hvilken grunnlag kan du si at jeg ikke er voksen? Skal livet bestå i æ ofre seg i tid og utide? HI

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal jeg ofte meg hvis jeg føler jeg ikke får noe utbytte? Blir det ikke dumt å gå etter type 2 timer?

Jeg føler livet består av nok plikter, om jeg ikke på toppen av det hele skal gå i bursdag av ren plikt... 🤔 

Mannen til min søster er en hyggelig fyr, men møter han ikke særlig ofte . Vi tenkte og invitere søster og mannen på middag til oss i stedet for å komme i bursdagen 

HI

Hvorfor skal du ha noe ut av alt du gjør da?

Noen ting gjør man rett og slett for å glede andre, det å stille opp og komme i noens bursdag er en sånn ting.

Skrevet

Noen ganger synes jeg man bare må stille opp. Dette er en av de gangene. Dere kan selvsagt lyve på dagen og si dere er syke. 

Synes det uansett er smålig. 

Anonymkode: 75ce9...3cc

Jeg klarer ikke lyge og si jeg er syk. Dessuten vet de at jeg nesten alltid er frisk så det blir bare suspekt. 

Hva med de 17 andre gjestene som kommer?

Skader det at 2 personer ikke kommer? Ingen er uerstattelig 😉 HI

Skrevet

Still i bursdag. Den ene tar seg et par øl og den andre kjører. Barnevakten må tidlig hjem og derfor kan dere bare være en stund.

Anonymkode: 96eac...615

Skrevet

Hvorfor skal du ha noe ut av alt du gjør da?

Noen ting gjør man rett og slett for å glede andre, det å stille opp og komme i noens bursdag er en sånn ting.

Jeg vil ikke at hele livet skal være en "plikt". Livet skal være lystbetont også

Jeg synes vennegjengen hans er støyete og slitsom og jeg har ingen kjemi med de.

Føles som vi er fra ulike planeter 😅

HI

Skrevet

Still i bursdag. Den ene tar seg et par øl og den andre kjører. Barnevakten må tidlig hjem og derfor kan dere bare være en stund.

Anonymkode: 96eac...615

Da får i så fall kjæresten min være barnevakt for barnet vårt og jeg dra en snartur i bursdagen. Hvor kort tid er det sosialt akseptabelt å være i en bursdag ?

HI

Skrevet

Men det er jo bare snakk om noen timer dere trenger å omgås med dem? Hadde du syntes det var OK at din søster og hennes mann ikke stilte i din manns bursdag fordi de ikke liker vennene deres? Hvis dere har så lite lyst til å gå at dere ikke engang kan klare å late som dere hygger dere, ville jeg latt være å komme. Det ødelegger stemningen når noen møter opp av plikt og det er tydelig at de ikke egentlig vil være der. 

Anonymkode: 30fd5...824

Annonse

Skrevet

Men det er jo bare snakk om noen timer dere trenger å omgås med dem? Hadde du syntes det var OK at din søster og hennes mann ikke stilte i din manns bursdag fordi de ikke liker vennene deres? Hvis dere har så lite lyst til å gå at dere ikke engang kan klare å late som dere hygger dere, ville jeg latt være å komme. Det ødelegger stemningen når noen møter opp av plikt og det er tydelig at de ikke egentlig vil være der. 

Anonymkode: 30fd5...824

Det var ett godt spørsmål, ettersom min mann i alle år har feiret bursdag kun med nærmeste familie. Flere ganger når vår datter har hatt bursdag har mannen til min søster enten latt være å komme eller stukket tidlig fra bursdagen pga skulle møte noen venner.

Nå er det flere folk som skal i bursdagen som jeg kommer overens med, kan alltid henge meg på de 🤔 HI

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil ikke at hele livet skal være en "plikt". Livet skal være lystbetont også

Jeg synes vennegjengen hans er støyete og slitsom og jeg har ingen kjemi med de.

HI

Du vil ikke at hele livet skal være en plikt, men har valgt å få barn?? 

Nesten alt man gjør som voksen er en plikt. Barn, jobb, betale lån, kjøpe bolig, leie bolig osv. Hvis du ikke vil ha plikter, så må du melde deg ut av voksenlivet. 

Gå i bursdagen, smil og kos dere som den plikten det er. Så kan dere komme til middagen og stikke før de blir for støyete. 

Anonymkode: fae64...ab3

Skrevet

Lagt barnevakt, gå i fødselsdagen. Oppfør dere skikkelig og gi mannen en fin dag. Voksne folk gjør ting for å glede andre. Ikke alt er like morsomt, men med en litt positiv innstilling kan det meste bli hyggelig.

Anonymkode: 67c10...3dd

Skrevet

Jeg synes dere bør kjøpe gave, pynte dere og stille med godt humør. Det er en rund dag til en mann i familien som er kjekk og grei, da klarer voksne folk å stille altså. 

Spis middag og trekk dere tilbake når/om festen tar av. Ingen forventer at dere skal danse på bordet og være til siste slutt. 

Skrevet

Du sier han er en hyggelig fyr, men det er jo ikke akkurat det du forteller han når du ikke engang gidder møte opp i bursdagen hans når han har en rund dag.

Det du forteller er at han er så lite viktig for deg at du ikke gidder glede han ved å komme i selskapet han arrangerer engang....

Skrevet

En annen ting, søsteren din.

Kanskje dere skal gå for hennes skyld, kanskje hun trenger å ha deg der når hans gjeng skal inviteres til selskap?

Hun er gift med mannen, av respekt for henne og hennes følelser bør du jo også gå.

Skrevet

Han ønsker å feire dagen sin ved å samle folk han bryr seg om. Da er det ikke opp til dere å bestemme at han skal feire på en annen måte. (Middag med bare deg og mannen).

Dra i bursdagen. Spis middag og bli et par timer etterpå. Så kan dere dra.

Har en slik som deg i familien og det er kjempeslitsomt! 

Om du ikke synes hans venner oppfører seg som folk så får du i alle fall bevise i praksis at du selv gjør det. Bursdagen er ikke for deg. Den er for ham. Og da er det han og hans ønsker som står i sentrum. Ikke deg.

Når det er din tur å ha rund dag skjer feiringen på dine premisser. Der får du igjen for å oppføre deg sivilesertall nå. Om du absolutt trenger å ha noe konkret igjen, da...

Anonymkode: 50c60...139

Skrevet
38 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg synes dere bør kjøpe gave, pynte dere og stille med godt humør. Det er en rund dag til en mann i familien som er kjekk og grei, da klarer voksne folk å stille altså. 

Spis middag og trekk dere tilbake når/om festen tar av. Ingen forventer at dere skal danse på bordet og være til siste slutt. 

Gave ville vi selvsagt kjøpt uansett 😊 

Nei,Ingen kan forvente det av oss 😊

Jeg får stille opp da, noe annet blir vel bare kleint

HI

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En annen ting, søsteren din.

Kanskje dere skal gå for hennes skyld, kanskje hun trenger å ha deg der når hans gjeng skal inviteres til selskap?

Hun er gift med mannen, av respekt for henne og hennes følelser bør du jo også gå.

Ja, sant det.

HI

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

HI

Du, deg og ditt.. hva når det et deres tur til å feire og de griner på nesen av dine venner og takker nei til å komme.. ? 

Anonymkode: 306f1...278

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gave ville vi selvsagt kjøpt uansett 😊 

Nei,Ingen kan forvente det av oss 😊

Jeg får stille opp da, noe annet blir vel bare kleint

HI

Ja, kleint OG slemt. 

Anonymkode: f209d...396

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du, deg og ditt.. hva når det et deres tur til å feire og de griner på nesen av dine venner og takker nei til å komme.. ? 

Anonymkode: 306f1...278

Håper det blir snart. For en meggete svigerinne.

Anonymkode: f209d...396

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...