Gå til innhold

Herregud! Elskeren min ødela daten min!

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vel, han fotfølgte deg til resturanten.........med kona på slep til og med

Anonymkode: bfded...b3e

Ja. Da visste han jo hvor jeg skulle og når jeg skulle være der.

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan jeg bare spørre deg: hvorfor ville du ikke gått bak ryggen til noen du kjenner og er glad i? Og hvorfor ville du ikke vært utro? 

Anonymkode: e584d...1d3

Fordi jeg ikke liker å såre de jeg er glad k og bryr meg om.

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor sa du ikke bare at han var en gærning du aldri hadde møtt før? 

Anonymkode: c6f73...133

Var ikke snartenkt nok

Anonymkode: 110fb...8f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Da visste han jo hvor jeg skulle og når jeg skulle være der.

Fordi jeg ikke liker å såre de jeg er glad k og bryr meg om.

Var ikke snartenkt nok

Men drit i både daten og elskeren, og finn deg en ny, no strings attached. Så slipper du å måtte "forsvare" deg overfor den gifte fyren.

Gjør det klart for ham at dersom han ikke klarer å holde på en hemmelighet, så klarer ikke du det heller.

Anonymkode: c6f73...133

Skrevet

Hvis den mannen du kaller elsker faktisk gjorde det der.. da hadde jeg bekymret meg for reaksjonen eller kanskje mer sanksjonen du vil oppleve når du dumper han.

Har virker manipuliv og potensielt farlig eiesyk.

Anonymkode: 421af...297

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis den mannen du kaller elsker faktisk gjorde det der.. da hadde jeg bekymret meg for reaksjonen eller kanskje mer sanksjonen du vil oppleve når du dumper han.

Har virker manipuliv og potensielt farlig eiesyk.

Anonymkode: 421af...297

Akkurat det samme tenkte jeg. Denne mannen er sykt kontrollerende og eiesyk. Dette kan potensielt bli farlig for HI. Og jeg tror hun dessverre er for naiv til å forstå det når hun sier det ikke får noen etterspill siden hun har slettet ham på sosiale medier. Elskeren er så trygg på at hun ikke kommer til å avsløre ham at han ikke har noe problem med å dra med kona til samme sted som Hi er, han er ikke redd hun skal avsløre ham, heller ikke når han oppsøker hennes date og sprer stygge rykter om henne gjør hun noe som helst for å avsløre ham. Han kjenner Hi langt bedre enn hun kjenner seg selv. Og det er farlig, potensielt veldig farlig.

En mann som oppfører seg slik er ikke god. Mest trolig holder han også kona i et jerngrep hun ikke kommer seg ut av.

Hi, du sier du aldri vil være utro mot en du bryr deg om. Men det hadde vel vært greit for deg at en fremtidig mann av deg var utro? Du synes jo det er helt greit at elskeren din er utro, og du hjelper han å være det. Så da kan det ikke være noe galt i det hvis din fremtidige mann skulle være utro? Eller? Og hvis du mener det ikke er greit - da er det på tide å ta en titt på deg selv i speilet og begynne å bli ærlig med deg selv, og ta et oppgjør med din egen moral. For nå er du dobbelmoralistisk så det holder.

Jeg tror du har møtt deg selv i døren nå på flere områder. Du ser at dine umoralske valg nå slår tilbake på deg selv, og du liker det ikke. Du liker det ikke i det hele tatt, for du innser nå at det du mente var en god mann nå trolig også er så god at han vil unngå kvinner med tvilsom moral. Ikke fordi du har hatt en elsker, ikke fordi du kan ha hatt en mengde elskere... men fordi du over tid velger å sette andre i en situasjon som vil såre dem maks. Du forsvarer det med at disse andre (elskeren og kona) er personer du ikke er glad i. Men gode personer velger ikke å bevisst såre andre - selv ikke om det er personer de selv ikke er glade i. For med det så viser du manglende evner til å føle empati for andre. Og du viser at du har en sterk egoistisk side, hvor din egen nytelse og behov for oppmerksomhet betyr langt mer for deg enn det å ta hensyn til andre. Og tro meg, elskeren din sa kanskje ikke rett ut at han har ligget med deg, men daten din forstod det, og han forstod også langt mer enn hva elskeren sa om andre ting, bl.a. at elskeren egentlig ba daten om å holde seg unna. Og med alt elskeren ikke fortalte daten, men som likevel var like tydelig som om han hadde sagt det, så avslørte elskeren også dine mindre sympatiske sider. Du bekreftet dette til daten med å ikke være ærlig med ham om hvilket forhold du og elskeren har. Du hadde din sjanse til å legge alle kort på bordet, du valgte å ikke ta den  - igjen av egoistiske årsaker.

Det beste du kan gjøre nå er å gå videre. Ta dette som en ordentlig lærepenge, at måten du velger å behandle andre får konsekvenser for deg selv - på godt og vondt. Gå videre, behandle andre bedre, og bruk heller tid på å ta et oppgjør med deg selv om hva som egentlig er viktig for deg. Og kryss alt du har for at jeg og anonym over her ikke har rett mtp. at elskeren kan bli farlig for deg. Skulle elskeren din kontakte deg igjen, send ham én sms hvor du skriver at du ikke ønsker noen som helst kontakt med ham igjen og at han ikke skal ta kontakt med deg igjen på noen som helst måte, og at hvis han ikke respekterer det anser du det som trakassering og at du da må gå videre med det.

Anonymkode: a021d...291

Skrevet

En klassisk dårlig scene i en såpeopera. Må nok være litt mer fantasifull neste gang du troller Hi.

Men hvis du mot formodning snakker sant så er det vel fortjent at daten din ble ødelagt. Og veldig flaks for han du var på date med at han kom seg unna så fort. Slutt å ligg med gifte drittsekker så kanskje du fremstår litt mer attraktiv for andre single..

Anonymkode: 03345...2b7

Skrevet

Jeg har snakket med daten. Sendt sms og beklaget alt oppstyret i går og at elskeren bare er en sjalu drittsekk som vil ha meg for seg selv, med skjermbilde av sms jeg fikk i går. Daten forstod og vi hadde en lang og fin telefonsamtale om det også, som etterhvert dreide seg om andre ting. Har ikke bestem om vi skal treffes igjen, men sjansene er i alle fall bedre nå.

Elskeren kan ikke kontakte meg på noen måte fordi jeg har blokkert han.

Skrevet
3 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg har snakket med daten. Sendt sms og beklaget alt oppstyret i går og at elskeren bare er en sjalu drittsekk som vil ha meg for seg selv, med skjermbilde av sms jeg fikk i går. Daten forstod og vi hadde en lang og fin telefonsamtale om det også, som etterhvert dreide seg om andre ting. Har ikke bestem om vi skal treffes igjen, men sjansene er i alle fall bedre nå.

Elskeren kan ikke kontakte meg på noen måte fordi jeg har blokkert han.

Håper han har noen kamerater som kan rope RUN FORREST, RUN!

Anonymkode: eaff2...301

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det tenkte jeg og. Hadde jeg vært han, hadde jeg ikke blitt mindre bekymret over å få skjermbilde av den sms'en

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det tenkte jeg og. Hadde jeg vært han, hadde jeg ikke blitt mindre bekymret over å få skjermbilde av den sms'en

Herregud! Dere legger så vanvittig mye mer i dette enn det er å legge i det. Hadde det vært det samme om elskeren oppførte seg likt, men ikke var gift? Dere har hengt dere helt opp i at han er gift og tror alle kvinner som har sex med gifte menn er empatisløse horer som er tvers igjennom onde. Slapp av litt. Jeg er et helt vanlig, oppegående menneske. Jeg er ikke slem og ikke en heks. Hvis dere hadde møtt meg IRL, så tror jeg nok ikke dere hadde trodd jeg kunne gjøre noe sånt over hodet. De fleste som kjenner meg hadde nok sagt «det hadde jeg aldri trodd om deg» til meg. 

Hadde jeg ikke nevnt i første innlegg at han er gift, så hadde ingen reagert noe på det. Da hadde elskeren fått gjennomgå som en idiot. At jeg valgte å skrive innlegget ærlig gjør at dere bomber leg ang den gifte mannen i stedet for å ha evnen til å svare på det jeg fakrisk spør om. 

Jeg spør ikke om moral og jeg spør ikke om det er rett eller gal, jeg spør ikke om det er synd på kona, jeg spør ikke om jeg er et dårlig menneske. Jeg spurte om jeg burde legge kortene på bordet overfor daten. Få har klart å svare på det.

Takk til de som klarte å lese spørsmålet i stedet for å rase fordi de vet hve de ville følt om de var kona.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Herregud! Dere legger så vanvittig mye mer i dette enn det er å legge i det. Hadde det vært det samme om elskeren oppførte seg likt, men ikke var gift? Dere har hengt dere helt opp i at han er gift og tror alle kvinner som har sex med gifte menn er empatisløse horer som er tvers igjennom onde. Slapp av litt. Jeg er et helt vanlig, oppegående menneske. Jeg er ikke slem og ikke en heks. Hvis dere hadde møtt meg IRL, så tror jeg nok ikke dere hadde trodd jeg kunne gjøre noe sånt over hodet. De fleste som kjenner meg hadde nok sagt «det hadde jeg aldri trodd om deg» til meg. 

Hadde jeg ikke nevnt i første innlegg at han er gift, så hadde ingen reagert noe på det. Da hadde elskeren fått gjennomgå som en idiot. At jeg valgte å skrive innlegget ærlig gjør at dere bomber leg ang den gifte mannen i stedet for å ha evnen til å svare på det jeg fakrisk spør om. 

Jeg spør ikke om moral og jeg spør ikke om det er rett eller gal, jeg spør ikke om det er synd på kona, jeg spør ikke om jeg er et dårlig menneske. Jeg spurte om jeg burde legge kortene på bordet overfor daten. Få har klart å svare på det.

Takk til de som klarte å lese spørsmålet i stedet for å rase fordi de vet hve de ville følt om de var kona.

Om jeg var din date hadde jeg reagert uansett om elskeren din var gift eller ikke, er noe med det at du går fra en seng til en annen på en måte. Ingen ønsker å vite at den nye flammen har hatt en fast elsker i påvente av kjærligheten som det ble slutt med samme uke som første date....

At en ny flamme har en fortid og har hatt sex før er helt greit, men dette ble for mye info og for tett på.

Anonymkode: a3792...5b5

Skrevet

Fornuftige mennesker vil ikke ha kjærester som har gærne ekser eller elskere. Hans sivilstatus er ikke problemet her, men at du tydeligvis velger å være med noen som baksnakker deg på toalettet. Dét sier noe om deg. Ikke noe positivt.

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg svarte deg tidliger, og jeg mener fremdeles at du burde legge alle kortene på bordet til daten! Å skulle det da utvikle seg videre mellom dere, så ligger det ikke noe ufortalt som plutselig kan dukke opp😊 tipper dette går bra jeg😊😊😊

Anonymkode: 3c23f...8d0

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tillegger meg mening som jeg ikke har, jeg har ikke hngt meg opp i at han er gift, jeg har faktisk ikke nevnt det med et eneste ord. For meg har det ikke noe med at elskeren din er gift eller ikke, men at han er eiesyk og vil kontrollere deg. Såpass mye at han følger etter deg, konfronterer daten din, mens han har kona på slep. Og det er en situasjon jeg ikke ville involvert meg i. Og ja du burde legge alle kortene på bordet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...