Gå til innhold

Dere som klarte å gå ned minst 10 kg på under ett halvt år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiste kalorifattig og trente 3-5 ganger i uka, i tillegg til en aktiv jobb.

Anonymkode: 7f1d3...774

Fortsetter under...

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Utdrag fra artikkel i Aftenposten i dag.

»Meland er allmennlege og professor emeritus ved Universitetet i Bergen (UiB). Samdal er doktorgradsstipendiat ved UiB og sykepleier ved Haukeland universitetssykehus.

De mener at man bør slutte å oppfordre overvektige til å slanke seg. De mener – basert på flere studier (12 og 3) – at alle slankemetoder vil gi vektreduksjon på kort sikt, men på lang sikt kommer kiloene tilbake, ofte flere enn før.»

Altså du bør ikke slanke deg, det fungerer ofte fint på kort sikt, men er oppskriften på å bli enda tyngre på lang sikt.

Anonymkode: f5189...55a

Enig. Jeg har slanket meg i 20 år. Gått ned, og etter ei stund gått opp igjen pluss litt til. Holdt på sånn i 20 år. Slitt veldig. De siste årene funket ikke slanking heller, selv med kostreduksjon sto vekta pal. Men når jeg ga litt f.. så gikk jeg opp fordi..

sleit med psyken slik at jeg burte meg inne. Var flau av å gå ut. Sa nei til slle fester og arrangement.. 

var kun på jobb, så rett hjem. 

Til slutt ga jeg opp å få det til selv, så opr meg for4 mnd siden. Allerede fått et nytt liv. Selvtillitten begynner å smyge seg til bake. 😍Midja er på plass igjen, ansiktet er smalere. Er fortsatt mange kg igjen, men jeg føler meg strålende. Går jeg ned 10 kg til er jeg fornøyd. Da er jeg fortsatt overvektig, men føler meg bra. 👏👏👏

20 kg til er vel egentlig målet.. 😍

Jeg valgte å ta det privat. Så brukte mine sparepenger på dette. Og jeg angrer ikke😍😍😍

Anonymkode: da0e3...b49

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kuttet sukker og raske karbohydrater (ganske strengt) og begynte å løpe. Gikk ned 17 kg ila 6-8 mnd. Men ble igrunnen for tynn, så nå spiser jeg alt jeg vil og løper heller enda mer.. elsker løping! 

Anonymkode: 7c781...507

Hvor ofte og hvor langt løper du ? 

Spiste du ingen karbohydrater ? Eller hva legge du i «kuttet sukker og karbohydrater»?

Anonymkode: 54625...0b2

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvor ofte og hvor langt løper du ? 

Spiste du ingen karbohydrater ? Eller hva legge du i «kuttet sukker og karbohydrater»?

Anonymkode: 54625...0b2

Jeg løp 5-6 ganger pr uke, syklet til og fra jobb. Kuttet brød, pasta, mel og alt det der. Kjøpte sukkerfri sjokolade og sukkerfritt snop. Spiste masse masse salat og grønnsaker uten dressing. Hadde salat til alt. Brukte sukrin. Jeg spiste som en kostregulert diabetiker; unngikk mat og produkter med mye sukker, feks grøt og mat med skjult sukker. 

Løper fortsatt 30-40 km pr uke, løper halv og hel maraton. Sykler mye. Men spiser hva jeg vil. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg løp 5-6 ganger pr uke, syklet til og fra jobb. Kuttet brød, pasta, mel og alt det der. Kjøpte sukkerfri sjokolade og sukkerfritt snop. Spiste masse masse salat og grønnsaker uten dressing. Hadde salat til alt. Brukte sukrin. Jeg spiste som en kostregulert diabetiker; unngikk mat og produkter med mye sukker, feks grøt og mat med skjult sukker. 

Løper fortsatt 30-40 km pr uke, løper halv og hel maraton. Sykler mye. Men spiser hva jeg vil. 

Vil det si at du spiser karbohydrater og sukker igjen - pasta, pizza, brød osv?

Anonymkode: 9944e...386

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vil det si at du spiser karbohydrater og sukker igjen - pasta, pizza, brød osv?

Anonymkode: 9944e...386

Ja. Det var «for» effektivt å kutte, så jeg må spise vanlig for ikke å bli for tynn. Jeg ble 52 kg. Er 167. Nå er jeg 56 og det er greit. 

Annonse

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja. Det var «for» effektivt å kutte, så jeg må spise vanlig for ikke å bli for tynn. Jeg ble 52 kg. Er 167. Nå er jeg 56 og det er greit. 

Men velger fortsatt grove varianter av pasta, brød og knekkebrød. 

Skrevet
20 timer siden, inchi skrev:

Kan du skrive litt mer om lavkarbo light? Fulgte du noe program, fant menyer på nettet, brukte en spesiell kokebok, eller hva? 

Jeg tror nok dette er det jeg bør prøve. Har samme utgangspunkt som deg før start, og ønsker å gå ned ca 10 kg. Tar gjerne imot gode råd

Jeg brukte lifesum, og registrerte der. Det er gratis. Tror lightversjonen ligger på ca 50 gram karbo om dagen. Hos meg gikk det tregt først, men så raste det nedover. Har nå gått tilbake til vanlig kost, med brød og det som hører med og har ikke gått noen av kg opp igjen. Trener fortsatt like mye, da det gir meg massevis av overskudd. 😊 

Anonymkode: f3faf...935

Skrevet

Gikk ned 7,8 kg på underkant av 2 mnd. 3 gr styrketrening i uken (fulgte fast program), spiste godt hver lørdag med pizza + 100 g potetgull, og en fast, men god kostplan. Da hadde jeg en trent kropp & sixpack 👌 Anbefaler en god treningskompis å fullføre med. 

Anonymkode: 0cba4...9b8

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gikk ned 7,8 kg på underkant av 2 mnd. 3 gr styrketrening i uken (fulgte fast program), spiste godt hver lørdag med pizza + 100 g potetgull, og en fast, men god kostplan. Da hadde jeg en trent kropp & sixpack 👌 Anbefaler en god treningskompis å fullføre med. 

Anonymkode: 0cba4...9b8

Hva spiste du ellers i uka da?

Anonymkode: 0da8b...0e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...