Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #1 Skrevet 2. mars 2018 Jeg må kjøpe sushi (maki med laks) kl. 14. Så er den i kald bil ca 2 timer. Den skal spises kl. 18. Kan den stå på kjøkkenbenken? Anonymkode: c2884...58f
Pobie Skrevet 2. mars 2018 #2 Skrevet 2. mars 2018 Mtp bakterier kan du nok selv om det er i grenseland, men er vel ingen som vil spise romtemperert sushi? Jeg ville satt i kjøleskap.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #3 Skrevet 2. mars 2018 Akkurat nå, Pobie skrev: Mtp bakterier kan du nok selv om det er i grenseland, men er vel ingen som vil spise romtemperert sushi? Jeg ville satt i kjøleskap. Blir den ikke litt hard og kald i kjøleskap? Anonymkode: c2884...58f
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #4 Skrevet 2. mars 2018 Jeg fikk beskjed om å oppbevare sushien på kjøkkenbenken og ikke kjøleskap da det var noen timer fra jeg kjøpte den til den skulle spises. Anonymkode: 23501...bcf
Pobie Skrevet 2. mars 2018 #5 Skrevet 2. mars 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Blir den ikke litt hard og kald i kjøleskap? Anonymkode: c2884...58f Ikke som jeg har merket. Jeg spiser riktignok alltid sushi fra kjøleskap og har aldri latt den stå fremme lenge nok til å bli romtemperert siden jeg synes det høres ekkelt ut, så jeg kan ikke sammenligne.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #6 Skrevet 2. mars 2018 Det hjelper jo at sushiris inneholder eddik, men ris bør rett i kjøleskap og ikke oppbevares i romtemp. En vanlig matforgiftning kommer faktisk ofte fra ris/pasta , en dårlig kjøtt/fisk. http://www.klikk.no/mat/spise/resteris-er-tryggest-pa-denne-maten-2526971 Anonymkode: 9211a...ab3
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #7 Skrevet 2. mars 2018 På sushibar står den ute i romtemperatur. Kan vel fort hende det går oppmot 1 time før alt er oppspist der kan jeg tenke meg. Kan vel hende det er litt kaldere inne på slike kjøpesentere enn på kjøkkenbenken, men jeg har alltid spist romtemperert sushi på sushibar og på restaurant, ingen kjøleskapkalde produkter der. Anonymkode: 0b776...482
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #8 Skrevet 2. mars 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: På sushibar står den ute i romtemperatur. Kan vel fort hende det går oppmot 1 time før alt er oppspist der kan jeg tenke meg. Kan vel hende det er litt kaldere inne på slike kjøpesentere enn på kjøkkenbenken, men jeg har alltid spist romtemperert sushi på sushibar og på restaurant, ingen kjøleskapkalde produkter der. Anonymkode: 0b776...482 Det er fordi de følger visse krav til temp på ris og fisk. Men om du henter shushi, da kan den ha stått den Max tiden den burde stå, og bør derfor inn i kjøleskap hjemme. https://www.aftenposten.no/osloby/i/Xwvmn/Mattilsynet-vil-ha-strengere-krav-til-sushikokker Anonymkode: 9211a...ab3
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #9 Skrevet 2. mars 2018 Det går helt sikkert fint. Sushi skal være romtemperert. Kjøleskapskald sushi er pyton. Anonymkode: 9f5a0...367
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #10 Skrevet 2. mars 2018 Takk for svar. Det blir 2 t kald bil og 2 t kjøkkenbenk. Anonymkode: c2884...58f
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #11 Skrevet 2. mars 2018 Så praktisk å finne en tråd om dette siden jeg sjesser på sushi selv ikveld og er alene med alle tre barna mens mannen er på havet. Så eneste mulighet for å få hentet sushi er rett etter jobb før henting i barnehage, også vil jeg jo spise den ikveld 😂🙈 men tenker på det bakterie-greiene selv .... og får litt noia! Anonymkode: 755ca...42d
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #12 Skrevet 2. mars 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så praktisk å finne en tråd om dette siden jeg sjesser på sushi selv ikveld og er alene med alle tre barna mens mannen er på havet. Så eneste mulighet for å få hentet sushi er rett etter jobb før henting i barnehage, også vil jeg jo spise den ikveld 😂🙈 men tenker på det bakterie-greiene selv .... og får litt noia! Anonymkode: 755ca...42d Her blir det da ca 4t uten å stå kaldt.... Anonymkode: c2884...58f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå