Gå til innhold

Hvor lenge kan sushi stå ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må kjøpe sushi (maki med laks) kl. 14. Så er den i kald bil ca 2 timer. Den skal spises kl. 18. Kan den stå på kjøkkenbenken?

Anonymkode: c2884...58f

Fortsetter under...

Skrevet

Mtp bakterier kan du nok selv om det er i grenseland, men er vel ingen som vil spise romtemperert sushi? Jeg ville satt i kjøleskap.

Skrevet
Akkurat nå, Pobie skrev:

Mtp bakterier kan du nok selv om det er i grenseland, men er vel ingen som vil spise romtemperert sushi? Jeg ville satt i kjøleskap.

Blir den ikke litt hard og kald i kjøleskap?

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å oppbevare sushien på kjøkkenbenken og ikke kjøleskap da det var noen timer fra jeg kjøpte den til den skulle spises. 

Anonymkode: 23501...bcf

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir den ikke litt hard og kald i kjøleskap?

Ikke som jeg har merket. Jeg spiser riktignok alltid sushi fra kjøleskap og har aldri latt den stå fremme lenge nok til å bli romtemperert siden jeg synes det høres ekkelt ut, så jeg kan ikke sammenligne.

Annonse

Skrevet

På sushibar står den ute i romtemperatur. Kan vel fort hende det går oppmot 1 time før alt er oppspist der kan jeg tenke meg. Kan vel hende det er litt kaldere inne på slike kjøpesentere enn på kjøkkenbenken, men jeg har alltid spist romtemperert sushi på sushibar og på restaurant, ingen kjøleskapkalde produkter der.

Anonymkode: 0b776...482

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På sushibar står den ute i romtemperatur. Kan vel fort hende det går oppmot 1 time før alt er oppspist der kan jeg tenke meg. Kan vel hende det er litt kaldere inne på slike kjøpesentere enn på kjøkkenbenken, men jeg har alltid spist romtemperert sushi på sushibar og på restaurant, ingen kjøleskapkalde produkter der.

Anonymkode: 0b776...482

Det er fordi de følger visse krav til temp på ris og fisk.

Men om du henter shushi, da kan den ha stått den Max tiden den burde stå, og bør derfor inn i kjøleskap hjemme. 

https://www.aftenposten.no/osloby/i/Xwvmn/Mattilsynet-vil-ha-strengere-krav-til-sushikokker 

Anonymkode: 9211a...ab3

Skrevet

Det går helt sikkert fint. Sushi skal være romtemperert. Kjøleskapskald sushi er pyton.

Anonymkode: 9f5a0...367

Skrevet

Takk for svar. Det blir 2 t kald bil og 2 t kjøkkenbenk.

Skrevet

Så praktisk å finne en tråd om dette siden jeg sjesser på sushi selv ikveld og er alene med alle tre barna mens mannen er på havet. Så eneste mulighet for å få hentet sushi er rett etter jobb før henting i barnehage, også vil jeg jo spise den ikveld 😂🙈 men tenker på det bakterie-greiene selv .... og får litt noia! 

Anonymkode: 755ca...42d

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så praktisk å finne en tråd om dette siden jeg sjesser på sushi selv ikveld og er alene med alle tre barna mens mannen er på havet. Så eneste mulighet for å få hentet sushi er rett etter jobb før henting i barnehage, også vil jeg jo spise den ikveld 😂🙈 men tenker på det bakterie-greiene selv .... og får litt noia! 

Anonymkode: 755ca...42d

Her blir det da ca 4t uten å stå kaldt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...