Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #1 Skrevet 1. mars 2018 Formen er jo så ulik fra dag til dag. Plutselig er jeg helt ødelagt fysisk og psykisk i flere måneder, så har jeg noen gode uker før det går nedover igjen. Sliter også en del med psyken og har prøvd medisiner som ikke hjalp. Lurer på hva slags yrke man skal satse på Anonymkode: fb938...841
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #2 Skrevet 1. mars 2018 Jeg er vernepleier, har fibromyalgia, angst og depresjon. Jobber i bofelleskap for psykisk utviklingshemmede. Har høytfungerende brukere. Mine arbeidsoppgaver består mest i veiledning. Eneste stellet jeg har er at jeg hjelper et par med tannpuss og hjelper en på med nattbleie. Ingen fysisk tungt arbeid. Kan være mentalt tungt til tider men jeg takler det bedre enn fysisk tunge yrker. Jeg er med dem og veileder under matlaging, husvask (de gjør det meste selv), er med og handler, er på bowling klubber osv. Jeg er 55 % ufør og jobber 42 % Anonymkode: 067e2...00c
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #3 Skrevet 1. mars 2018 50% på kontor. Veldig forståelsesfull sjef da! 😍 Anonymkode: d462b...707
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #5 Skrevet 2. mars 2018 100% jobb på kontor, men er mye sykemeldt. Går mot delvis ufør nå. Har en god del tilleggsdiagnoser og skader også. Anonymkode: 496b2...74d
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #6 Skrevet 2. mars 2018 Politi. 100% turnus Anonymkode: aa56d...e13
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #7 Skrevet 2. mars 2018 Jeg jobber som økonomisjef i en 100 % stilling. Det er en krevende jobb, og jeg vurderer det nesten kontinuerlig om jeg bør bytte jobb og få meg en jobb med mindre press og stress. Anonymkode: 1eefc...949
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #8 Skrevet 2. mars 2018 Jobber som pedagogisk leder i barnehage, 100 prosent. Burde ha jobbet max 50 for å fungere i jobb og på fritiden. Jeg har ingen liv overhode utenom. Strever mest med utmattelse. Jeg har mye fravær fra jobben desverre. Anonymkode: 4605a...73b
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #9 Skrevet 2. mars 2018 Jeg kjenner to med fibromyalgi. Begge jobber 100%; ene som vernepleier i bolig og andre som renholder. Anonymkode: 05f26...6d2
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2018 #10 Skrevet 2. mars 2018 70% stilling i bokhandel Elsker jobben min så det er veldig lystbetont å være der, jeg kan trosse mye smerte for å være på jobb. Men jeg sliter ikke med psyken da, og det påvirker nok i hvor stor grad man sliter med fatigue, jeg tror det er veldig utmattende å slite både med smerter og psyken samtidig. Jeg blir nok lettere sliten enn en frisk person, og trenger mer hvile, ro og søvn, men så lenge jeg passer på meg selv går det greit uten for store nedturer med fatigue. Jeg får forebyggende til naprapat hver måned. Det er også viktig å holde kroppen sterk og være slank, så det ikke blir en ekstra belastning med overvekt. I dårlige perioder trener jeg i terapibasseng (varmt vann). Jeg kan ikke ha en stillesittende jobb, sa stivner jeg helt og får veldig vondt i f.eks ryggen av å sitte lenge på en kontorstol. Derfor er det å jobbe som butikkselger gull for meg, jeg står aldri lenge i samme stilling og kan bevege meg rundt i butikken hele tiden. Det er varierte arbeidsoppgaver, vareplassering, lage utstillinger, bestille varer, rydding og selvfølgelig være selger og slå inn på kassa. Det passer meg utmerket, og det at jeg er en lesehest av dimensjoner og elsker det sosiale ved å hver dag, hele dagen få møte og snakke med kunder og kollegaer som også er glad i å lese er gull for sjela. Men fibromyalgi som mange andre sykdommer kommer i flere grader, og hva som fungerer for en trenger ikke fungere for en annen. Anonymkode: 44150...b1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå