Gå til innhold

Kloke ord fra Linnea Myhre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje kloke ord om anoreksi generelt,  men absolutt ikke om den spesifikke saken,  den vet hun ingenting om. Tvert om, det er veldig lite klokt å opphøye seg selv til ekspert på den måten basert på egenerfaring. 

Anonymkode: 53823...808

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje kloke ord om anoreksi generelt,  men absolutt ikke om den spesifikke saken,  den vet hun ingenting om. Tvert om, det er veldig lite klokt å opphøye seg selv til ekspert på den måten basert på egenerfaring. 

Mens du er ekspert basert på...?

Anonymkode: 8353e...fe9

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke sagt jeg er ekspert,  men hun uttaler seg om en sak hun umulig kan vite nok om, den er i retten nettopp fordi man skal finne ut hva som har skjedd. At en blogger med egenerfaring fra anoreksi tror hun vet svaret er jo bare komisk. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke sagt jeg er ekspert,  men hun uttaler seg om en sak hun umulig kan vite nok om, den er i retten nettopp fordi man skal finne ut hva som har skjedd. At en blogger med egenerfaring fra anoreksi tror hun vet svaret er jo bare komisk. 

Hun kommer vel med sine synspunkter basert på egen erfaring? Jeg syns hun har noen gode poenger. Uten at det betyr at hun har fasiten i den spesielle saken. 

Skrevet

Egenerfaring gjør sveiseblind. Dette var særdeles uklokt og puerilt.

Anonymkode: 5e85e...122

Skrevet

Jeg syns egentlig ikke det var så kloke ord jeg da. 

Selvom barnet ikke ønsker å bli frisk, så er dette et barn som ikke har en ferdig utviklet hjerne. Et barn kan ikke ta noen så alvorlige beslutninger som dette.

Jeg skal ikke si så mye om hva jeg syns om denne moren, bortsett fra at jeg syns hun var feig. 

Anonymkode: 7e3de...fcd

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om du leser deg opp litt på denne saken (all informasjon ligger ute på nettet),vil du se at mor nok ikke er den moren hun fremstiller seg som.

Mobbeanklager feks:ALL informasjon,også sms fra mor,viser at mobbeanklager er kommet mange år etter at barnet gikk på skolen, der moren har kommet med en rekke påstander om andre barn, forandret historier,kommet med påstander som kan motbevises osv. Bare det at venninner har kommet for sent,mener moren er mobbing.Hun leverer til og med en bekymringsmelding på en skole samme dag som datteren starter der.

Datteren ønsker legetime (dette er dokumentert igjennom sms) rett før hun dør:Mor nekter henne det.

Datteren skal veies:Mor oppforderer datteren til å ha på vekter,slik at vekten viser feil.

Hun holder datteren unna leger,og de legene som setter spørsmålstegn ved mor, bryter hun all kontakt med.Hun tar barnet ut av skolen,gjemmer seg på hytta,leverer inn ulike flyttemeldinger slik at myndighetene ikke finner dem blant annet.

På hytta oppholder de seg ikke på samme hytte,men sender sms seg i mellom. At noen kan støtte denne moren skjønner jeg ikke:Hadde jeg latt mitt barn dø av feks ubehandlet diabetes,så skulle jeg selvfølgelig bli straffet for det.http://www.skup.no/wp-content/uploads/2017/03/metoderapport-da-lommedalen-mistet-en-av-sine.pdf

Skrevet

Jeg hsr hatt anoreksi selv. I mye større og alvorligere omfang enn Myhre. Jeg er SÅ dritt lei av Linnea Myhre og Ingeborg Senneseths okkupasjon av ekspertuttalelser ihht alt som omhandler anoreksi. Deres egenerfaring er subjektiv og de har deff publisert nok artikler og romaner om egen forhistorisk lidelse. Det er virkelig hverken til ytterligere nytte eller av interesse for folk. Bare en vri på vår selbsentrerte og narsissistiske kultur. 

Anonymkode: 9548a...7d2

Skrevet

Synes ikke det var kloke ord i det hele tatt. Hun tror hennes erfaring med spiseforstyrrelse er lik alle andres.

Også gjør hun den vanlige feilen med å tenke at hvis ungen har en alvorlig lidelse så er det ikke noe galt med moren. Kan da virkelig være begge deler

Anonymkode: 44351...f2a

Skrevet

Mange er naive omkring voksnes overgrep og omsorgssvikt mot barn. Det skjer verre ting hver dag enn vi kan greie å forestille oss.

Og "Valdressaken" er jo ganske fryktelig. Denne hellige morsrollen skal liksom gjøre henne uangripelig, både mens jenta levde og nå i ettertid. Trenerer saken med å gjøre seg selv til offeret. Der er bare ett offer! Og det er en 13-åring som sultet i hjel, som en konsentrasjonsleirfange! 

Anonymkode: cb195...381

Skrevet

Og har svært svingende blodsukker, med alvorlige følinger, men sensor for kontinuerlig overvåkning av blodsukkeret vil hun ikke ha... 

Anonymkode: caa29...ca7

Skrevet

Synes heller ikke det var kloke ord.

Hun har en nonchalant og frittalende måte å opptre på som av en eller annen årsak blir opphøyd av enkelte, basert på sine erfaringer.

Hadde ikke moren hennes tvangsinnlagt henne da hun var 15 år er det godt mulig hun ikke hadde levd i dag! Som mor lar du ikke barnet ditt sulte seg til død. Tvang er drastisk, traumatiserende og fryktelig inngripende, men helt klart nødvendig i de mest ekstreme tilfellene der det er snakk om liv eller død! 

Skrevet

Det er veldig tabubelagt at foreldre kan skade og ødelegge for sine barn men dette skjer også uten direkte fysiske overgrep.

Linnea Myhre vet nok mye om anoreksi, men lite om denne saken.

Her er det mye som ligger bak sykdommen. Datteren har bodd alene med en mor som har store problemer og som "demonisererer" alle som setter spørsmålstegn ved det hun gjør. Og dette fortsetter nå under rettssaken.

Skrevet

Jeg synes hun fremstår som kjepphøy og nedlatende.

Hadde hun fremstått litt mer ydmykt, og brukt fraser som min erfaring med, jeg følte at osv så kunne hun informert godt om sin erfaring med spiseforstyrrelser.

Men hun er så bastant, hennes erfaring er sannheten, men verden er ikke sånn.

Valdressaken skulle hun holdt seg for god til å kommentere, hun vet ingenting om hva denne mammaen er i stand til og ikke.

Anonymkode: c66f5...c67

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og har svært svingende blodsukker, med alvorlige følinger, men sensor for kontinuerlig overvåkning av blodsukkeret vil hun ikke ha... 

Legen påpeker jo at blodsukkeret skulle gå opp og ikke ned ved stress,og at et slikt resultat er lett å få til ved enten å ta for mye insulin,eller spise lite.

Skrevet

Nei, jeg fikk ikke veldig mye ut av den kommentaren. Jeg skulle gjerne lest mer om dilemmaene man står i som pårørende og noe som fikk meg til å forstå dybden i det her, men å legge alt ansvar på en sykdom er nyanseløst. Hvor kom sykdommen fra? Hvordan blir den håndtert? Hvilke behandlingstilbud er tilgjengelige? Det er viktige spørsmål, og vi kan ikke bare lene oss tilbake og si «ingenting er noen sin skyld, det er sykdommen sin skyld». Det går ikke. Selv om vi selvfølgelig samtidig kan prøve å forstå at mennesker gjør mye rart når de er redde. 

Anonymkode: 373e6...45a

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, hvis hun var frisk, da ville hun jo måtte sitte i rettssalen...

Anonymkode: cb195...381

Gjest Mari Y
Skrevet

Man trenger ikke vaere ekspert for å se at det hun sier er fornuftig. 

Hele saken er uansett tragisk uavhengig av hva som stemmer eller ikke. 

Gjest Mari Y
Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette er ikke mye kloke ord, hun høres bare bedrevitende ut

Anonymkode: e9106...bbb

Jeg synes det hun skriver virker ganske aapenbart, jeg da. 

Gjest Mari Y
Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg fikk ikke veldig mye ut av den kommentaren. Jeg skulle gjerne lest mer om dilemmaene man står i som pårørende og noe som fikk meg til å forstå dybden i det her, men å legge alt ansvar på en sykdom er nyanseløst. Hvor kom sykdommen fra? Hvordan blir den håndtert? Hvilke behandlingstilbud er tilgjengelige? Det er viktige spørsmål, og vi kan ikke bare lene oss tilbake og si «ingenting er noen sin skyld, det er sykdommen sin skyld». Det går ikke. Selv om vi selvfølgelig samtidig kan prøve å forstå at mennesker gjør mye rart når de er redde. 

Anonymkode: 373e6...45a

Saavidt jeg har skjoent det, kommer spiseforstyrrelser av at man vil ha kontroll over sin egen kropp, men jeg tror ogsaa overvekt kan vaere en form for spiseforstyrrelser. Jeg ser for meg at ofte kan det komme av daarlige opplevelser som omsorgssvikt eller mobbing osv. Jeg har intrykk av at anoreksi, f eks, ofte kommer av at man tror man er overvektig selv om man er ekstremt tynn. 

Skrevet

Veldig lite reflektert innlegg fra Linnéa Myhre. Jeg vet ikke hvem hun er, men skjønner hun har erfaring med anoreksia. Det stopper der. Hun har ingen erfaring eller personlig kjennskap til denne jenta som på tragisk vis døde eller moren hennes. Saken er forferdelig. Forferdelig fordi en psykisk syk mor forsøkte å passe på sin psykisk syke datter når hun ikke under noen omstendighet burde være en omsorgsperson. Hun hadde selv behov for omfattende hjelp. Datteren burde også fått hjelp, men ikke i nærheten eller av sin mor. 

Anonymkode: 47759...39c

Skrevet
43 minutter siden, Mari Y skrev:

Jeg synes det hun skriver virker ganske aapenbart, jeg da. 

Det er du og hi ganske alene om

Anonymkode: e9106...bbb

Skrevet

Kjenner at jeg gremmes over at det neppe blir rettssak denne gangen heller. Og forslaget om at kvinnen trenger behandling for å kunne tåle rettssak. Fy faen! Her må vokdtektsutsatte og dypt traumatiserte barn etter omsorgssvikt møte i retten i ørten ankesaker, men akkurat denne kvinnen skal ikke klare det. Pga diabetes!!

Anonymkode: 44351...f2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...