Anonym bruker Skrevet 27. februar 2018 #1 Skrevet 27. februar 2018 Kollegaene mine på jobb insisterer på å ta Oslo Taxi og ikke de andre. Nå har jeg selvsagt blitt påvirket av dette - selv om jeg ikke aner hvorfor det liksom skulle være bedre?! Opplys meg! Anonymkode: cfe21...45e
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #2 Skrevet 28. februar 2018 Jeg har inntrykk av at det er samme som her jeg bor, rett utenfor Oslo. De driver rett og slett mer seriøst. Strengere krav til sjåførene, bedre arbeidsvilkår osv. Hvis du så på saken med pasienttransport som nettopp var (er fremdeles) så ville ikke Oslo Taxi legge inn bud på slik kjøring fordi de mente de ikke kunne gjøre det forsvarlig ut fra hva helseforetaket tilbød, og heller ikke lønnsomt for drosjene. Jeg bor rett utenfor Oslo nå, samme her. Det opprinnelige selskapet stiller strengere krav til sjåførene sine, både med kjentmannsprøver og norsk, og har også bedre arb.vilkår. De nyere konkurrerende selskapene annonserer med billigere turer (men sjåførene trisker med det, så turene for samme distanse i de to selskapene koster det samme, noen ganger også mer), altfor mange av sjåførene har tydeligvis aldri hørt ordet service, og de er ofte dårlig kjent i området. Har også opplevd at sjåfører som har fått tur til meg (du får sms om drosje og nr. er på vei) tar en ekstratur, en tilfeldig som de plukker opp, så risikerer å vente leeeenge (har klaget til sentralen og tilslutt fått bekreftet at det er dette sjåførene har gjort), og at sjåførene da er blitt truende når de får beskjed av sentralen at jeg ikke skal betale for turen. Opplevd masse rart. Med Oslo Taxi og det opprinnelige taxi-selskapet her jeg bor har jeg kun positive erfaringer. Det finnes sikkert ordentlige hos de andre selskapene også, men generelt sett er inntrykket av dem elendig. Anonymkode: bafaf...3d9
n74 Skrevet 28. februar 2018 #3 Skrevet 28. februar 2018 I stor grad er sjåførene bedre kjent i byen. Det vil si at de kan adressene også utenfor sentrum. Og de må sjeldent spørre hvor i byen noe ligger. Men kommer jeg til en taxiholdeplass så insisterer jeg ikke på å ta bil nr fem bare fordi det er en fra Oslo taxi. Heller ikke hvis jeg kaprer en taxi på gata, da er jeg mest opptatt av å få en taxi kjapt. Men jeg bestiller kun fra Oslo taxi. Skal sies at de i tillegg har en app som funker veldig godt, jeg bruker kun den ved bestilling.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #4 Skrevet 28. februar 2018 Jeg er svært bevisst på å velge Oslo taxi fremfor de andre selskapene, og har faktisk et par ganger latt være å ta taxi hvisket ikke har funnet en Oslo taxi. Årsaken er det som er nevnt over og en del annet. Jeg bruker feks for enhver pris ikke Taxi2 da jeg ikke ønsker å støtte et selskap startet av en person som har vært involvert i narkotikasmugling og hvitvasking. I tillegg har jeg svært ofte opplevd sjåfører som ikke er kjent i Oslo, og til og med «ringer en venn» for å få hjelp til å finne veien og diverse annet som jeg opplever som useriøst som kunde. Anonymkode: a783c...341
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #5 Skrevet 1. mars 2018 Mest fornøyd med Norgestaxi. Anonymkode: f26c8...219
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #6 Skrevet 1. mars 2018 Alt som er nevnt ovenfor, pluss mer forutsigbar prising... Fra Gardermoen for eksempel (eller andre steder) - har opplevd at de andre selskapene har prøvd å komme unna med priser som er helt ville. Oslo Taxi er ikke akkurat billig det heller, men de følger i alle fall sitt eget regelverk mtp prising. Anonymkode: c3e4b...c06
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2018 #7 Skrevet 1. mars 2018 Jeg velger Oslo taxi, Det er av de samme grunnene som nevnt over. Anonymkode: 07014...fc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå