Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Låg i senga å sov en liten time. Våkner opp av jeg får helt sinnsyke magekramper i nedre del av magen. Jeg ligger å vrir meg, og til slutt må samboeren hente en varmeflaske til meg. Etter ca 2 minutter med varmeflaske så gir krampene seg. 

Samboer legger hånden på panna mi og får sjokk over hvor varm jeg er. Måler temperaturen og den er 38,1. Jeg har feber.. 

Jeg er nå 5 dager på overtid med mensen. Kan dette være noen form for graviditetssymptomer? 

Jeg har hatt ømme nippler siden 1 uke før IKM. 

Noen som har opplevd noe av det samme og fant ut at det var en graviditet på gang? 

Anonymkode: dd71a...a5b

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144342849-hva-kan-dette-v%C3%A6re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Magesmerter og feber er ikke akkurat et kjent graviditetssymptom... større sjans for omgangssyke, influensa eller annen sykdom.

Anonymkode: 82b1a...75d

Feberen gikk over etter 30 minutter (muligens feber pga at jeg låg under dyna og hadde varmeflaske på meg). Magesmertene kommer og går. Jeg har intervaller med ordentlige magesmerter, også avtar de. Jeg er også kvalm på visse tidspunkt ila en dag. Mensen er ikke i sikte, og jeg har ekstremt ømme nippler.. så jeg vet jo ingenting med sikkerhet før jeg har tatt en test. 

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Feberen gikk over etter 30 minutter (muligens feber pga at jeg låg under dyna og hadde varmeflaske på meg). Magesmertene kommer og går. Jeg har intervaller med ordentlige magesmerter, også avtar de. Jeg er også kvalm på visse tidspunkt ila en dag. Mensen er ikke i sikte, og jeg har ekstremt ømme nippler.. så jeg vet jo ingenting med sikkerhet før jeg har tatt en test. 

Hvorfor i all verden spør du da? Ta en test. Jezzz🤦🏻‍♀️

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i all verden spør du da? Ta en test. Jezzz🤦🏻‍♀️

Hvorfor jeg spørr? Jo, fordi jeg lurer om noen andre merket noen symptomer så tidlig vel ...? Jezzzz...

Annonse

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor jeg spørr? Jo, fordi jeg lurer om noen andre merket noen symptomer så tidlig vel ...? Jezzzz...

Noen prøvere kjenner jo graviditetssymptomer på alt også da... 

Du vet jo også at det kan være alt og ingenting, uavhengig av andres erfaring.

Men magesmerter og feber er ikke normale sv symptomer. 

På 27.2.2018 den 18.03, Anonym bruker skrev:

Låg i senga å sov en liten time. Våkner opp av jeg får helt sinnsyke magekramper i nedre del av magen. Jeg ligger å vrir meg, og til slutt må samboeren hente en varmeflaske til meg. Etter ca 2 minutter med varmeflaske så gir krampene seg. 

Samboer legger hånden på panna mi og får sjokk over hvor varm jeg er. Måler temperaturen og den er 38,1. Jeg har feber.. 

Jeg er nå 5 dager på overtid med mensen. Kan dette være noen form for graviditetssymptomer? 

Jeg har hatt ømme nippler siden 1 uke før IKM. 

Noen som har opplevd noe av det samme og fant ut at det var en graviditet på gang? 

Hei. Jeg tviler på at det er graviditetssymptomer dessverre. Har du tatt noen test? Hvis det isåfall dreier seg om engraviditet og du får så store smerter, så tror jeg du må oppsøke lege.. svangerskap utenfor livmoren skaper smerter! Men usikker på om man merker noe av seg så tidlig som 5dager over ikm..

Lykke til ❤

Anonymkode: 1777c...819

3 timer siden, Emi81 skrev:

5 dager over ikm og du har ikke testet deg?

Vi kan dessverre ikke gi deg noe svar på hvorfor du har magevondt. Ta en test, er den negativ, kontakt lege.

Jeg var hos fastlegen i dag. Der tok de en urinprøve, og jeg er gravid. Grunnen til smertene var de usikker på så de sendte meg videre til gynekolog på legevakta som tok en innvending ultralyd. Hun kunne ikke se noe særlig mye enda, for jeg kan ikke være mer enn Max 3 uker på veg. Smertene kunne være en magekatarr. 

Hun kunne nesten 100% utelukke graviditet utenfor livmoren, men ville ta blodprøve som skal måle HCG nivået for å dobbeltsjekke om ting stemmer. Får svar ila morgendagen fikk jeg beskjed om. 

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var hos fastlegen i dag. Der tok de en urinprøve, og jeg er gravid. Grunnen til smertene var de usikker på så de sendte meg videre til gynekolog på legevakta som tok en innvending ultralyd. Hun kunne ikke se noe særlig mye enda, for jeg kan ikke være mer enn Max 3 uker på veg. Smertene kunne være en magekatarr. 

Hun kunne nesten 100% utelukke graviditet utenfor livmoren, men ville ta blodprøve som skal måle HCG nivået for å dobbeltsjekke om ting stemmer. Får svar ila morgendagen fikk jeg beskjed om. 

Gratulerer! 😊

Om varmeflaske hjelper kan det være ligamentsmerter. På nr 3 var de helt horrible. Sa legen noe om det?

16 minutter siden, Emi81 skrev:

Gratulerer! 😊

Om varmeflaske hjelper kan det være ligamentsmerter. På nr 3 var de helt horrible. Sa legen noe om det?

Takk! :) Men klarer ikke helt å berolige meg før jeg får vite med 100% sikkerhet at det ikke er utenfor livmoren... 

Hm. Jeg sa det vel faktisk ikke til fastlegen min, men til gynekologen.. men hun sa ikke noe spesielt om det. Hun sa bare at: «ja, det du beskriver ligner veldig på en graviditet». 

Jeg tror kanskje jeg skal lese meg litt opp på det med ligamentsmerter.. hvordan var det for deg? Kan du forklare litt? Men er det vanlig å kjenne til det så tidlig? 

Annonse

4 timer siden, Ava4 skrev:

Gratulere så masse❤️Hvordan går det med deg? 

Takk ❤️ Går greit. Men jeg sliter noe veldig med kramper ..siden kl 22:00 i går kveld har jeg hatt 3 tilfeller av at jeg må stå opp, sitte på do og puste meg igjennom de .. ringte gyn.pol klinikk og ga beskjed .. venter på svar. 

Hva med deg? :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...