Gå til innhold

er det varmt på rhodos i starten av mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vil helst på et annet sted enn gran canaria :D

Anonymkode: 0cc6c...c0b

Fortsetter under...

Skrevet

Du kan være kjempeheldig å få god varme, du kan være litt uhelig og få dager som en litt kjip norsk sommer, du kan få vind og regn noen dager (men det regner ikke i dagesvis). Det er kaldt i vannet.

Anonymkode: 355bf...ede

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du kan være kjempeheldig å få god varme, du kan være litt uhelig og få dager som en litt kjip norsk sommer, du kan få vind og regn noen dager (men det regner ikke i dagesvis). Det er kaldt i vannet.

blir kanskje litt det samme som mallorca?

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

blir kanskje litt det samme som mallorca?

En anelse varmere på Rhodos kanskje?

Men gjennomsnittstemperaturen der i mai er vel som juli i Norge, over 20 grader ihverfall, så du kan få veldig fine dager. Men litt ustabilt enda, og som sagt ikke veldig varmt i vannet.

Skrevet

varmere enn Norge - Men det er omtrent den samme varmen som gran canaria

Skrevet
3 minutter siden, jonassig94 skrev:

varmere enn Norge - Men det er omtrent den samme varmen som gran canaria

åja! så for meg at gran canaria feks var langt varmere enn rhodos! aldri vært på rhodos, men var en del fint

Annonse

Skrevet

Ville heller satset på Spania, fastlandet. Er på Costa Blanca hvert år i mai og det har alltid vært varmt og godt. Det kan komme en skur, men det er sjelden. 

Anonymkode: 22d4b...0a0

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville heller satset på Spania, fastlandet. Er på Costa Blanca hvert år i mai og det har alltid vært varmt og godt. Det kan komme en skur, men det er sjelden. 

takk for tips. aldri vært der,men skal sjekke ut nå. noe bedre enn annet?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

takk for tips. aldri vært der,men skal sjekke ut nå. noe bedre enn annet?

Det meste er nok bra. Har selv leilighet i Torrevieja og trives godt der. Kan anbefale å fly og heller leie en leilighet enn å reise på chartertur. Fly til Alicante😊 

Skrevet

Du kan nok få god sommervarme. Jeg har nettopp vært på Kreta og hadde flott vær til å bade og ligge på stranden i 2 dager. Ca 18 grader i vannet.

De andre dagene var det mer vekslende, men aldri kaldt.

Anonymkode: bd715...db6

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan nok få god sommervarme. Jeg har nettopp vært på Kreta og hadde flott vær til å bade og ligge på stranden i 2 dager. Ca 18 grader i vannet.

De andre dagene var det mer vekslende, men aldri kaldt.

oi er det sant?jeg har kikket en del på kreta tur, men alle sier at neeei i slutten av april/beg av mai var det alt for kaldt for kreta! ( på lik linje med mallorca!) 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

oi er det sant?jeg har kikket en del på kreta tur, men alle sier at neeei i slutten av april/beg av mai var det alt for kaldt for kreta! ( på lik linje med mallorca!) 

Ja, det er sant. Men vi kunne hatt uflaks å fått 12 grader og regn hele tiden også. Vi dro ikke først og fremst for strandlivet 😊.

Skrevet

Var på Rhodos for noen år tilbake og det var godt og varm selv første uka i Mai. 

Annonse

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er sant. Men vi kunne hatt uflaks å fått 12 grader og regn hele tiden også. Vi dro ikke først og fremst for strandlivet 😊.

jeg tenker som så at hvis dere nå hadde det så deilig, så er det iallfall større sjans i starten av mai!! tenker hodet mitt da iallfall... hehe.. vi vingler litt for vi vil gjerne ha bading i basseng ( iallfall) pluss at vi vil oppleve. jeg elsker mallorca, og kunne gjerne dratt dit, men da er jeg redd at de ikke får badet...

Skrevet

Jeg ringte både tui og ving og spurte om dette. De anbefalte i mai: Kypros, Rhodos eller Kreta. Dette var stedene i middelhavet det var størst sannsynlighet med varmt vær.

Anonymkode: ff62c...d57

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ringte både tui og ving og spurte om dette. De anbefalte i mai: Kypros, Rhodos eller Kreta. Dette var stedene i middelhavet det var størst sannsynlighet med varmt vær.

Anonymkode: ff62c...d57

Takk for svar. Da får jeg lete!:) 

Skrevet

Jeg ville valgt Kypros. Tror det er varmest der i mai.

Anonymkode: bc93f...033

Skrevet

Det kan nok være varmere på både Kypros, Kreta og Rhodos i mai enn på GC. Det er ikke så varmt på GC, ganske jevn temperatur gjennom hele året. Problemet er vel at det i middelhavet kan være veldig ustabilt vær frem til midten av juni, så man kan være uheldig å få dårlig vær den uken man er der. GC har mye mer stabilt vær (har vært litt ustabilt hittil i år da..). Dersom man ikke har oppvarmet basseng, så er det nok ganske kaldt å bade på plassene rundt middelhavet i mai. Har vært på GC i januar og badet i sjøen uten problemer, mens de gangene jeg har vært i Alicante og Kreta i mai, har det vært alt for kaldt i vannet (både basseng og sjø) til å bade.

Anonymkode: 5978b...8da

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan nok være varmere på både Kypros, Kreta og Rhodos i mai enn på GC. Det er ikke så varmt på GC, ganske jevn temperatur gjennom hele året. Problemet er vel at det i middelhavet kan være veldig ustabilt vær frem til midten av juni, så man kan være uheldig å få dårlig vær den uken man er der. GC har mye mer stabilt vær (har vært litt ustabilt hittil i år da..). Dersom man ikke har oppvarmet basseng, så er det nok ganske kaldt å bade på plassene rundt middelhavet i mai. Har vært på GC i januar og badet i sjøen uten problemer, mens de gangene jeg har vært i Alicante og Kreta i mai, har det vært alt for kaldt i vannet (både basseng og sjø) til å bade.

Anonymkode: 5978b...8da

takk for godt svar! blir så ekstremt rådvill her jeg sitter..

finner ikke no til en ok pris på kypros, men både kreta og rhodos har en del i slutten av april/beg av mai. til nesten bedre priser enn GC. Mallorca er fortsatt den som kommer best ut i pris osv, men igjen er det litt risky..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...