Gå til innhold

Dattera mi har så innmari fett hår...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 11,5 år og har så fett hår. Hun må vaske det annenhver dag for at det skal se bra ut. Har prøvd å vaske det sjeldnere, men det blir bare helt jævlig.

Noen som har noen tips som kan hjelpe mot fett hår?

Anonymkode: 18320...6b2

Fortsetter under...

Skrevet

Dattera mi hadde også veldig fett hår, helt til jeg faktisk var med inn i dusjen for å se hvordan hun vasket håret! Det viste seg at hun ikke klarte å sjamponere håret godt nok. Etter å ha vist det og hun lærte seg det, har det blitt myyye bedre! Så sjekk hvordan hun vasker håret i første omgang 😉

Ellers vil jeg anbefale å ikke vaske det mer enn x3 i uka, og heller bruke tørrsjampo😉 

Anonymkode: 68821...7a8

Skrevet

Ikke bruk balsam

Anonymkode: 07e03...168

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke bruk balsam

Balsam er ikke noe problem å bruke,men den må kun tas i tuppene av håret, ikke i hodebunn. 

Anonymkode: ee7b5...bb4

Skrevet

Jeg sliter i tillegg til fett hår med sensitiv hodebunn. Begynte å bruke et type serum fra Cosmica som jeg fordeler i hodebunnen. Dette gjør håret mindre fett neste morgen👍

Anonymkode: 38fea...4bc

Skrevet

Hun er vel i starten av puberteten og kan derfor ha fet hud også i hodebunnen. Bruk sjampo mot fett hår og lær henne skikkelig opp i hårvask.

Anonymkode: 2ba7c...442

Annonse

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Balsam er ikke noe problem å bruke,men den må kun tas i tuppene av håret, ikke i hodebunn. 

Anonymkode: ee7b5...bb4

For meg var det det

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sliter i tillegg til fett hår med sensitiv hodebunn. Begynte å bruke et type serum fra Cosmica som jeg fordeler i hodebunnen. Dette gjør håret mindre fett neste morgen👍

Anonymkode: 38fea...4bc

Har du link til serumet?

Skrevet

Jeg trodde at det var helt normalt for de fleste å måtte vaske håret annenhver dag fra puberteten starter? Både jeg og mine barn har i hvert fall måttet det.

Anonymkode: 90cbe...c5d

Skrevet

Hormoner? :) 

...en annen ting er om tuppene er veldig tørre så kan hodebunnen produsere masse ekstra talg. 

Prøve en kortere sveis? :) 

Anonymkode: 77729...ee3

Skrevet

Min har også hatt det innimellom, men det har hjulpet med en omgang rensesjampo. Unngår også all sjampo som inneholder silikon, det får man fett hår av. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...