Gå til innhold

useriøs kjøper på finn,hvem kontakter jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en annonse på finn.no der jeg selger en vare til 500 kr. En kjøper ønsker at jeg skulle sende varen så vi blir enige om at jeg kunne sende den på lørdag.Ettersom vi ikke visste hva frakten kom på så skulle jeg gå på butikken å høre hva frakten kommer på,sende sms om beløpet også vente på at hun vippset pengene til meg,for så å sende varen å ta bildet av kvitteringen. Jeg sendte sms om at jeg tenkte å dra på butikken ca 17.00 å sende den.Fikk ikke noe svar så ville ikke dra ens ærend på butikken som er ett stykke å kjøre til når kjøper ikke svarer meg.Neste dag spør hun om varen ble sendt å jeg forklarer hvorfor den ikke ble sendt men sier jeg kan sende den på mandag noe hun synes var greit. Men så fikk jeg melding av henne i går om at da hadde hun funnet en annen selger som bodde i samme by som henne og at hun heller kjøper den så hun var garantert å ha varen til onsdag når hun trengte den. Men vi har jo en skiftelig bindende avtale! Hvordan går jeg videre med denne saken? Er det forbrukerrådet jeg først jeg kontakte? Har sagt til kjøper at hun kan ikke trekke seg fra avtalen ettersom vi har en bindende avtale,men hun sier at hun allerede har kjøpt varen av en annen nå.

Anonymkode: d26ed...a04

Skrevet

Tror ikke du kommer noen vei med dette, og helt ærlig syns jeg det høres veldig spesielt ut å ta det videre. Du har jo fortsatt varen din, du kan selge den til noen andre. Gjør det i stedet, du. 

Dumt at det finnes useriøse kjøpere, men såvidt jeg skjønner har ikke kjøperen gjort noe galt. Det er jo lov å ombestemme seg, og du hadde ikke sendt varen en gang. 

Anonymkode: af853...f4c

Skrevet

Du lager storm i vannglass. Blås i henne, og selg varen videre til noen andre. Ta det videre? Med hvem da mener du? Hun har forøvrig ikke gjort noe galt.

Anonymkode: 6b00c...492

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke du kommer noen vei med dette, og helt ærlig syns jeg det høres veldig spesielt ut å ta det videre. Du har jo fortsatt varen din, du kan selge den til noen andre. Gjør det i stedet, du. 

Dumt at det finnes useriøse kjøpere, men såvidt jeg skjønner har ikke kjøperen gjort noe galt. Det er jo lov å ombestemme seg, og du hadde ikke sendt varen en gang. 

Nei det er ikke lov å ombestemme seg når hun hadde en bindende avtale.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du lager storm i vannglass. Blås i henne, og selg varen videre til noen andre. Ta det videre? Med hvem da mener du? Hun har forøvrig ikke gjort noe galt.

Jo hun har brutt en bindende avtale å selvsagt er det er alvorlig og må slåes hardt ned på!

Skrevet

Skal du operere på Finn må du svelge kameler på høykant. 

Pris deg lykkelig så lenge penger ikke er tapt. Men du må forvente mye useriøst.

Anonymkode: fd8d8...98f

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo hun har brutt en bindende avtale å selvsagt er det er alvorlig og må slåes hardt ned på!

Åjadaså. Lykke til.

Skrevet

Du kommer ingen vei med dette

Anonymkode: 745a5...974

Skrevet

Oppdater oss gjerne på hvordan dette går 😂😂😂😂

Skrevet

Så om jeg får hjelp i en butikk når jeg ser etter støvsuger og sier setningen "ja, men da tar jeg den her da!", så har jeg laget en muntlig avtale og MÅ kjøpe den? Å ombestemme meg før jeg kommer til kassen er ikke lov?

Anonymkode: 8f070...9c0

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ååå, nå begynner det å bli kjedelig med alle de her trolleinnleggene som er her om dagen

Anonymkode: 96657...786

Skrevet

Haha det har skjedd mange ganger når jeg har solgt ting 

Anonymkode: 3514f...283

Skrevet

Omg ... hun var en dust . Men du kan ikke gjøre noe med det 

Anonymkode: 1628a...0ee

Skrevet

Til og med når man HAR kjøpt en vare har man angrefrist etter loven. Sååååeh... Du kommer ingen vei typ!

Skrevet
37 minutter siden, Mordi skrev:

Til og med når man HAR kjøpt en vare har man angrefrist etter loven. Sååååeh... Du kommer ingen vei typ!

Ikke på ting solgt på finn.no nei

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ikke på ting solgt på finn.no nei

Jo i følge kjøpsloven har du faktisk det. 

Skrevet
29 minutter siden, 3 i april skrev:

Jo i følge kjøpsloven har du faktisk det. 

Word 

Skrevet

Du har selvfølgelig rett mtp. loven, HI.

Men jeg håper egentlig at du troller, jeg da. Dette er en bagatell, og ikke vits å bruke energi på. Veldig irriterende for deg, det forstår jeg godt. Du kan selvfølgelig gå videre med det, men da vil du bruke masse negativ energi, kanskje det også vil påberope utgifter for deg, du vil i hvert fall garantert kaste bort mye av din tid. Vil tro du måtte tatt det til Forliksrådet, men det er sløsing av ressurser for et så lite beløp, selv om du har loven på din side.

Om du ønkser å bruke tiden din på å oppdra andre voksne, så kan du selvfølgelig det, men selv hadde jeg ikke orket å gjøre det for 500 kroner. Hadde det vært 5.000 kroner eller mer, da hadde jeg nok gjort det av prinsipp.

Du sparer deg selv for tid og penger og energi hvis du bare selger til noen andre.

Anonymkode: 6cf2a...549

Skrevet

Man må lure på hvordan enkelte kommer seg rundt i verden uten støttekontakt...

Anonymkode: c2a31...cc2

Skrevet

Sånt skjer hele tiden på finn. Veldig vanlig at folk ikke dukker opp for å hente ting allikevel.

Javisst er det irriterende... Jeg regner ikke med et salg før vedkommende har dukket opp. 

Anonymkode: e1e41...f5b

Skrevet

Jeg synes du bør gå til mediene, forbrukerrådet og ikke minst politiet.

Skrevet
6 minutter siden, sug lut skrev:

Jeg synes du bør gå til mediene, forbrukerrådet og ikke minst politiet.

Jeg foreslår to måneder husarrest! 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg foreslår to måneder husarrest! 

Med ulltøy. Og uten Æ, Ø og Å.

Skrevet
21 minutter siden, sug lut skrev:

Med ulltøy. Og uten Æ, Ø og Å.

Ulltoey paa hode, skulder, kne og taa! Og ingen guttebesoek, takk! 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ulltoey paa hode, skulder, kne og taa! Og ingen guttebesoek, takk! 

Selv sagt hell er ing en sae rskriv ings re gler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...