Gå til innhold

Hvor mange har enebarn (og regner med at det forblir slik)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en jente på 9 år. 

Jeg har alltid tenkt at vi skulle få flere, men det ble ikke slik. Jeg er 40 år nå, og mistet nettopp. Så nå tror jeg at det blir med et barn.

Hun er verdens beste, og det er jo deilig at hun begynne rå bli litt selvstendig. Men det er en liten sorg i meg når jeg ser på alle rundt meg med to eller tre barn. Det virker som en så stor berikelse.

Det føles som om vi er de eneste som har enebarn.

Derfor spør jeg her inne, om det finnes flere (jeg vet jo at det gjør det, men nysgjerrig på hvor mange)

Anonymkode: 5f44e...417

Skrevet

Jada jeg har en sønn på 7 år. Har alltid forestilt meg at jeg skulle ha 3-4 barn nå, men sånn har det ikke blitt. Håper enda på at det snur ❤️ Men hvis ikke, så er jeg evig takknemlig for barnet jeg fikk.

Anonymkode: 34ac0...7be

Skrevet

Har ett barn på 7 år og det forblir slik. Pappan til barnet er død. Jeg har ny kjæreste som ikke har barn og vi skal heller ikke ha barn sammen.

Anonymkode: 455de...8a0

Skrevet

Enebarn på 10. Kom etter en MA året før. 
Traumatisk og livstruende fødsel (som gjorde at mannen sa "aldri mer"). 
Ble plutselig gravid da barnet var 6, men mistet nok en gang. 

Sørget i en lang periode over barna vi ikke fikk, men har nå slått meg godt til ro med at vi har et friskt og herlig barn. 

Vi er to voksne og et barn. Fordelene vi merker nå er at vi har begge mulighet til å delta på aktiviteter etc. relatert til barnet. I tillegg har vi en frihet og fleksibilitet, både praktisk og økonomisk, som gjør at vi enkelt kan reise på tur etc. 
Ser for meg at noen av disse tingene ville være mer komplisert med en større barneflokk. 

Anonymkode: e0946...950

Skrevet

Har en 7-åring og vi er dn komplett familie på 3 stk :)

Anonymkode: 560fe...d29

Skrevet

Har en på 12 år, og det ser ikke ut til at det kommer flere. Jeg har ny mann som ikke har barn fra før, og jeg har et sterkt barneønske, så det er en sorg. Jeg har bare en eggstokk og den er nesten tom, har også tette eggledere, så vi har ca 10% sjanse til å klare det med ivf. Men nå vil mest sannsynlig ikke legene mer, så enten må vi slå oss til ro med at det ikke blir barn, eller vurdere donoregg.

Anonymkode: 04ca2...e33

Skrevet

Jeg har en sønn på snart 11 år og det blir ikke flere. Prøvde å lage flere ja, men mistet. Så gikk forholdet til fyken og nå er jeg 41 og har ikke lengre lyst på flere. Skal jeg ha ny kjæreste så må det bli en som mener det samme som meg 😃

Skrevet

Har en sønn på 6. Vi har ikke helse eller økonomi til å ha flere, så mannen har sterilisert seg. Skulle vi vinne mange millioner i lotto så kan vi kanskje prøve reversering og skaffe au pair. ;)

Anonymkode: a06e2...ad4

Skrevet

Har en på 6 og det blir ikke flere. Jeg har vært alene siden fødsel. Drømmen om familie ble knust da og er ikke veldig optimistisk på det området. Men vi har veldig fint. Savner å være flere

Anonymkode: 68e64...b6b

Skrevet

Har ett barn på syv år. Ikke sammen med faren til barnet, så han har stesøsken på den siden. Men her blir det ikke flere da jeg ikke lenger har livmor. Ikke har jeg ønske om flere heller, så blir ingen adopsjon eller slikt. 

Anonymkode: 83de3...a1a

Skrevet

Har jente på snart 6. Vi prøvde å få flere men jeg mistet både før og etter datteren min. Vi har forsonet oss med det og føler oss n som en komplett familie. All verdens tid til å følge opp datter.

Anonymkode: dc410...0be

Skrevet

Har en gutt på fire. Skulle gjerne hatt et barn til, men har ikke helse til det. Vil heller være god mor til den jeg har enn å ikke funke for to. ( har kronisk bekkenløsning med komplikasjoner og kan havne i rullestol ved ny graviditet ) Sorg er det, men prøver heller å tenke på at han får vår fulle oppmerksomhet, og at vi vil ha muligheter til å finne på mange hyggelige ting sammen i fremtiden siden vi får litt romsligere økonomi.

Anonymkode: 09d12...015

Skrevet

Sønn på 7 år, ønsker fler, men mannen er blitt infertil etter sykdom. Ikke hatt hell med ivf hittil. Er takknemlig for at jeg har dem begge ❤

Anonymkode: 5b119...fda

Skrevet

Er alene med datter på 12 år. Er selv 45. Ønsket egentlig et barn til, men slik ble det ikke. Fordelen er friheten. Vi deler en hobby som er både tid og pengekrevende. Med et barn til ville det ikke gått.

Anonymkode: 17e2e...f5c

Skrevet

Har ei jente på 8. Aldri ønsket flere. Skjønner ikke at alle må spørre hele tiden om når nr 2 kommer!! Er liksom ikke akseptert å ha et barn😔

Anonymkode: 82332...4f2

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ei jente på 8. Aldri ønsket flere. Skjønner ikke at alle må spørre hele tiden om når nr 2 kommer!! Er liksom ikke akseptert å ha et barn😔

Anonymkode: 82332...4f2

Enig! 

Blir så irritert over gnaget om nå to kommer

Anonymkode: ab959...a07

Skrevet

Har en jente på 7, jeg har alltid ønsket et barn til, mens mannen har vært veldig i tvil om vi skal ha fler, og har holdt igjen. Han er fornøyd med en stjerne 🌟 Nå føler jeg at det snart er for sent med baby i hus, da aldersforskjellen blir såpass stor og det er egentlig veldig behagelig at hun klarer seg ner og mer selv. Det har til tider vært en stor sorg for meg, men begynner å forsone meg med det nå.... vi har det jo bra, alle er friske og raske og vi er en harmonisk familie på tre. 

Anonymkode: 9cbe5...52e

Skrevet

1 barn 13 år og happy med det 🤗

Skrevet

Jeg er enebarn og hadde en fantastisk oppvekst, har nå et barn og ingen ønske om flere barn. Min datter på fjorten har aldri ønsket seg søsken, og har fra hun var liten gitt tydelig uttrykk for at hun ikke ønsker søsken.

Anonymkode: e7d24...6e1

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har en jente på 9 år. 

Jeg har alltid tenkt at vi skulle få flere, men det ble ikke slik. Jeg er 40 år nå, og mistet nettopp. Så nå tror jeg at det blir med et barn.

Hun er verdens beste, og det er jo deilig at hun begynne rå bli litt selvstendig. Men det er en liten sorg i meg når jeg ser på alle rundt meg med to eller tre barn. Det virker som en så stor berikelse.

Det føles som om vi er de eneste som har enebarn.

Derfor spør jeg her inne, om det finnes flere (jeg vet jo at det gjør det, men nysgjerrig på hvor mange)

Anonymkode: 5f44e...417

Så trist å høre at du mistet. Jeg mistet også når jeg var 38, ble ikke gravid etterpå, så jeg tok ivf på privatklinikk, ble gravid etter 2re forsøk og jeg var godt over 40 da lille kom.

har også en bekjent som fikk barn når var 46. 

Så ikke mist håpet, det er fortsatt ikke for seint. ( hvis det er det du vil) 

Ellers så er det veldig koselig med enebarn. En har så mye bedre tid og mere overskudd til oppfølging da. 

Jeg har fått barn nr 2, og den overskudd og oppfølgingssteamen ble borte etter et partre mnd. Nå er familie på 3 idyllen borte, men for all del,vi har fått en annen lykke altså, bare ikke den der en har overskudd. 

Hadde enebarn i 8 år før lille kom til verden. 

Anonymkode: 2bfec...bb3

Skrevet

Jeg er alene med et barn på snart 12 år. Hadde et høyrisikosvangerskap hvor både barnet og jeg stod i livsfare. En skremmende opplevelse som satt lenge i, men tenkte at jeg med tiden kunne få et til. Barnefar forduftet rett etter at barnet ble født og ville ikke ha kontakt med noen av oss, så vi har bodd alene en god del og dermed har ikke barnet fått noen søsken. Jeg har hatt et forhold med en ny mann i 6 år, men da jeg kom tidlig i overgangsalder, så satt det en stopper for ønske om enda et barn og jeg føler en viss sorg over dette. Prøvde i alle de 6 årene , uten å lykkes, så har på et vis innfunnet meg med at det blir det ene barnet. Men er selvfølgelig overlykkelig over at jeg i det hele tatt klart å få  ett barn ❤️

Anonymkode: 67995...7aa

Skrevet

Jeg er alene med en på fem. Jeg er usikker på om jeg ønsker flere for min egen del dersom det blir en mulighet. Samtidig kjenner jeg på en enorm sorg over å ikke gi barnet mitt søsken, jeg er selv del av en stor flokk. 

Anonymkode: faa64...557

Skrevet

sønnen min blir enebarn hos meg. har 2 halvsøsken hos faren,men har svært lite kontakt med dem

Anonymkode: 2e509...618

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...