Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #1 Skrevet 25. februar 2018 Ungene møtte han for første gang i okt og de to minste barna er veldig glad i han, men min snart 13 år gammel datter er mye lei seg og vil ikke at jeg skal ha kjæreste. Vi har tatt det ekstra rolig den siste tiden og har møttes en overnatting annen hver helg for at det skal gå rolig for seg. Det skal sies at jeg har vært alene med barna i 7 år og hun er vandt til å ha meg for seg selv. Hun sier hun har det vondt inni seg og gråter mye på kveldene og at hun ikke vil akseptere han. Hun synes det er ekkelt at vi kysser og holder hender og mener også det er ekkelt at vi flørter. Jeg trenger råd om hva jeg bør gjøre her? Vil ikke at datteren min skal ha det vondt fordi jeg har funnet kjærligheten,men samtidig er ikke det noe hun skal styre. De to mindre barna elsker han og vil gjerne se han masse, så dette er vanskelig. Eldste sier rett ut at hun er sjalu og legger merke til ALT vi gjør. Noen med råd og tips? Anonymkode: cc319...f1b
Matz Skrevet 25. februar 2018 #2 Skrevet 25. februar 2018 Fortsett og snakk med hun, det går seg til at de blir vandt til en stefar. Jeg er selv en ungdom, hadde heller ikke blitt vandt til det med en gang hvis jeg fikk en stefar.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #3 Skrevet 25. februar 2018 Var det ikke du og han som gikk fort frem da dere ble sammen? I så fall tror jeg dere nå dessverre ser hva dere ødela for eldste da. Du sier at dere har tatt det ekstra rolig den siste tiden. Men ungene møtte ham først i oktober, og det ble problematisk. Da er det ikke lenge siden oktober for 13-åringen, spesielt ikke hvis den "overnattingen annen hver helg" er med ungene tilstede. Da har dere fremdeles ikke forstått at dere gikk for fort frem. Kanskje ta noen timer på familievernkontoret for å få råd, og kanskje også ta med eldste dit etterhvert om fvk mener det kan hjelpe. Anonymkode: 7506f...aac
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #4 Skrevet 25. februar 2018 hadde droppet han, sorry,men barna er alltid først Anonymkode: c8fcd...e9d
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #5 Skrevet 25. februar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: hadde droppet han, sorry,men barna er alltid først Anonymkode: c8fcd...e9d En kan jo ikke la barna bestemme om mor skal ha kjæreste eller ikke!! Du er jo helt på jordet!! Anonymkode: a2ed5...637
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #6 Skrevet 25. februar 2018 Det er jo gjerne i den alderen der de skjønner at foreldre har et sexliv, og synes det er dødskleint, ekkelt osv, og da snakker jeg om foreldre som er sammen. Å måtte oppdage at foreldrene har et sexliv og kjæresteliv er ekkelt nok, og på toppen av det hele med en "fremmed" som i ditt tilfelle, klart det er ubehagelig å tenke på for henne. Regner med det er du som introduserte kjæresten i oktober, for så å tilbringe nærmest hele juleferien sammen? Dere gjorde en kjempeblemme der, og det er fremdeles bare februar altså, ting går ikke over så fort. Anonymkode: 47e83...e03
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #7 Skrevet 25. februar 2018 Altså vi var sammen kun i 4-5 dager i jula og hun har synes det har vært vanskelig hele veien.Tror nok ikke julen gjorde utslaget for at dette. Anonymkode: cc319...f1b
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #8 Skrevet 25. februar 2018 Dere slutter i hvert fall å kysse og holde hender! Anonymkode: 40b19...0ed
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #9 Skrevet 25. februar 2018 Dropp overnattinger i lang tid fremover (når ungene er hjemme). Inviter han på middag og andre ting i hverdagen og ikke gjør så mye ut av at dere er kjærester. Hold det vennskapelig foran barna. Finn på ting sammen ute av huset når dere har behov for å kysse og kline. For nei, det er ikke kult for en 13åring å vite at mammaen ligger naken på soverommet sammen med en annen mann. Mener ikke at dere skal juge om å være kjærester, det må dere være tydelige på, men de trenger ikke å SE det enda. Jeg skrev noe av det samme til deg i det forrige innlegget, men stress ned. Maaange hakk. Du gjorde en skikkelig bommert i jula, og det er bare februar. Dette må du gi tid. Bare for å få det sagt: ikke planlegg noe sommerferie sammen. Anonymkode: d25eb...c7e
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #10 Skrevet 25. februar 2018 "De to minste barna elsker han"... Virkelig? En ny kjæreste til mor de har kjent i mindre enn 6 mnd? Anonymkode: 1bbcc...ff2
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #11 Skrevet 25. februar 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dropp overnattinger i lang tid fremover (når ungene er hjemme). Inviter han på middag og andre ting i hverdagen og ikke gjør så mye ut av at dere er kjærester. Hold det vennskapelig foran barna. Finn på ting sammen ute av huset når dere har behov for å kysse og kline. For nei, det er ikke kult for en 13åring å vite at mammaen ligger naken på soverommet sammen med en annen mann. Mener ikke at dere skal juge om å være kjærester, det må dere være tydelige på, men de trenger ikke å SE det enda. Jeg skrev noe av det samme til deg i det forrige innlegget, men stress ned. Maaange hakk. Du gjorde en skikkelig bommert i jula, og det er bare februar. Dette må du gi tid. Bare for å få det sagt: ikke planlegg noe sommerferie sammen. Anonymkode: d25eb...c7e Holde det vennskapelig foran barna? Altså, trenger ikke klå, råkline og ha høylytt sex med barna i nærheten, men å holde det vennskapelig blir for drøyt å si når mor har vært ærlig på at det er en kjæreste. Her er høres det ut som at mor tar hensyn og går varsomt frem, datter må jobbe med holdningene sine og mor må hjelpe på en god måte. Og hvilken 13-åring synes det er greit at noen foreldre er nakne, samme med hverandre eller andre, alle 13-åringer synes sånt er kleint uansett. Anonymkode: 90b3d...3c3
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #12 Skrevet 25. februar 2018 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Altså vi var sammen kun i 4-5 dager i jula og hun har synes det har vært vanskelig hele veien.Tror nok ikke julen gjorde utslaget for at dette. Anonymkode: cc319...f1b Så du er like lite åpen for fornuftige innspill nå, som du var i den forrige tråden Anonymkode: d5839...d70
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #13 Skrevet 25. februar 2018 Du har vært altfor kjapp i svingene her. Vis respekt for barna, kutt ut kyssing og flørting osv, foran barna. Du skulle ventet med å introdusere. Synd at du valgte å sette deg selv først. Nå kan du se konsekvensene Anonymkode: d8df6...55a
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #14 Skrevet 25. februar 2018 Du kan vel møte han når du ikke har barna? Skjønner henne godt... Anonymkode: af360...5a6
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #15 Skrevet 25. februar 2018 Oktober... Det vil si fire måneder da. Jeg synes du gikk litt fort frem med å ha han rundt i juletiden som bare var knappe åtte uker senere. Og synes det var veldig kort tid for å begynne med overnattinger, spesielt når du vet datteren din er ukomfortabel. Synes ikke du skal måtte holde det vennskapelig, du har vært klar på at dette er kjæresten, men du burde tatt det mye roligere frem til datteren din hadde fått tid på seg. Hun hadde godtatt det til slutt, men nå vil det nok ta mye, mye lenger tid. Om i det hele tatt. Anonymkode: 3fd9f...ad0
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #16 Skrevet 25. februar 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Holde det vennskapelig foran barna? Altså, trenger ikke klå, råkline og ha høylytt sex med barna i nærheten, men å holde det vennskapelig blir for drøyt å si når mor har vært ærlig på at det er en kjæreste. Her er høres det ut som at mor tar hensyn og går varsomt frem, datter må jobbe med holdningene sine og mor må hjelpe på en god måte. Og hvilken 13-åring synes det er greit at noen foreldre er nakne, samme med hverandre eller andre, alle 13-åringer synes sånt er kleint uansett. Anonymkode: 90b3d...3c3 At mor tar hensyn og går varsomt frem? Mor introduserte denne mannen for barna i oktober, og i desember var han sammen med dem mesteparten av julen. Julen, C som er familietid, og der var plutselig denne nye mannen høydepunktet. Kall meg gæren, jeg syns dette er alt annet enn å ta det rolig. Og 13åringen er tydelig ukomfortabel med det. Hva er din strategi? Presse på og barnet må bare innrette seg? Det blir det nok et godt forhold av, ja. Anonymkode: d25eb...c7e
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #17 Skrevet 25. februar 2018 Ta godt vare på datteren din. Ikke irriter deg over henne. Du risikerer i verste fall at dere aldri får et skikkelig godt forhold igjen. Det kan godt være at hun trenger å høre og å oppleve en million ganger at hun stadig er viktig for deg og at ingen mann får komme i veien for forholdet deres. Det er jo det jalousien handler om. Hun er jo redd for å miste deg. Trygg henne og ta det rolig, så kan ting gå seg til etterhvert. Hun er jo akkurat selv kommet i en livsfase hvor verden åpner seg opp, hun skjønner mer, opplever sterke følelser osv. Dette med din kjæreste kommer på toppen av det hele. Anonymkode: 13f76...484
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #18 Skrevet 25. februar 2018 Har noen link til forrige tråd? Anonymkode: 57fa6...e3c
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #19 Skrevet 25. februar 2018 Morg setter barna alltid først og jeg gjør så godt jeg kan her. Jeg synes i utgangspunktet ikke det er rart hun reagerer etter 7 år alene med meg. Jeg irriterer meg absolutt ikke over henne,har grått mye og får veldig vondt av henne. Vi kommer til å droppe overnattinger fremover og ikke møtes når barna er hjemme selv om vi ikke får ses så ofte. Barna går først uansett. Nå er hun veldig knyttet til meg og har sovet sammen med meg i alle år så alt blir nytt for henne når det plutselig kommer en kjæreste inn i bilde. Anonymkode: cc319...f1b
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #20 Skrevet 25. februar 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: At mor tar hensyn og går varsomt frem? Mor introduserte denne mannen for barna i oktober, og i desember var han sammen med dem mesteparten av julen. Julen, C som er familietid, og der var plutselig denne nye mannen høydepunktet. Kall meg gæren, jeg syns dette er alt annet enn å ta det rolig. Og 13åringen er tydelig ukomfortabel med det. Hva er din strategi? Presse på og barnet må bare innrette seg? Det blir det nok et godt forhold av, ja. Anonymkode: d25eb...c7e Hvor står dette? Ingen her har bekreftet at det er samme HI. Anonymkode: 90b3d...3c3
sug lut Skrevet 25. februar 2018 #21 Skrevet 25. februar 2018 Du har stappet ham ned i halsen på ungene og mener de bør like det for nå er det mors tur til å få seg litt? Tabbe tabbe tabbe. Men du kommet ikke til å lytte, selvsagt. BARE fire-fem dager i jula med en som dukka opp i livet deres i oktober? Du er jo ikke riktig vel bevart.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #22 Skrevet 25. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvor står dette? Ingen her har bekreftet at det er samme HI. Anonymkode: 90b3d...3c3 "Altså vi var sammen kun i 4-5 dager i jula og hun har synes det har vært vanskelig hele veien.Tror nok ikke julen gjorde utslaget for at dette" Ut i fra dette regner jeg med at det er samme person, jeg. Anonymkode: d25eb...c7e
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #23 Skrevet 25. februar 2018 SUG LUT du kan ta deg en bolle!!! jeg har gått varsomt frem og tatt hensyn hele veien. Ja vi var sammen de dagene i julen og gjorde masse koselige aktiviteter sammen, men burde ikke vært sammen hver dag. Etter det har vi kun møttes 1-2 ganger i løpet av de 10 dagene ungene er hjemme noe jeg synes er helt greit. Men nå skal vi ikke møtes når jeg har barna og ta det rolig fremover, får heller møtes til en aktivitet i ny og ned. Anonymkode: cc319...f1b
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #24 Skrevet 25. februar 2018 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har noen link til forrige tråd? Anonymkode: 57fa6...e3c Anonymkode: d25eb...c7e
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #25 Skrevet 25. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Altså vi var sammen kun i 4-5 dager i jula og hun har synes det har vært vanskelig hele veien.Tror nok ikke julen gjorde utslaget for at dette. Anonymkode: cc319...f1b Vel... Anonymkode: 10563...201
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå