Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #1 Skrevet 23. februar 2018 Sønnene mine har fått endel dyre store lego sett fordi de ønsket seg disse. De blir bygd opp en gang og så knust også bare ligger de i masse biter som de bygger litt med. Pleier dine barn å leke med settene ferdig bygget? Rive og bygge eller bare bruker dem som klosser? Er det kanskje større barn som liker å ha de ferdig bygget? Er liksom ingen vits med disse settene tenker jeg om de ikke skal være bygget son det? Bedre å bare kjøpe creative/classic klosser? Guttene er 4 og 6. Og settene er jo for eldre barn. Anonymkode: 9d670...e58
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #2 Skrevet 23. februar 2018 Mine bygger opp og leker med dem ferdig bygd, ødelegger dem ikke igjen, har de på utstilling i en hylle når de ikke lekes med. Anonymkode: 81146...6fe
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #3 Skrevet 23. februar 2018 Om settene er for eldre barn er det sikkert litt uoverkommelig å bygge dem opp igjen selv. På den alderen bygget vi alltid sammen om man skulle følge oppskrift. Særlig når det hadde vært bygget fra før, for da trengte de meg til å finne de rette klossene. Og om de kom til å gjøre noe feil greide de ikke selv å finde ut feilen å rette den opp. Det er en grunn til at de store eksen gjerne har høyere aldersgrense. Nå er gutten min 8 år og det lekes med Lego hver dag. Nye esker bygger han selv opp men når de er lekt i stykker blir det mye fantasibygging. Og en gang i blant bygger vi dem opp igjen til originalen. Men da er jeg gjerne med å hjelper å finde små brikker osv. Det hele blir jo blandet sammen. Anonymkode: d7b5b...50f
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #4 Skrevet 23. februar 2018 Jeg tenker at litt av poenget med Lego blir borte hvis det blir engangs-byggesett. Ikke er det særlig kreativt heller. Ja til fri fantasi og fri utfoldelse. Ser at min nevø ikke "klarer" å leke med lego uten bruksanvisning. Men har har haugevis av modeller som pynt.. Anonymkode: 7b72d...681
GeeGee Skrevet 23. februar 2018 #5 Skrevet 23. februar 2018 Sønnen min på 6 år leker med de ferdige settene, om det er biler elle ninjago-skip eller andre ting. Men etter en stund tar han ofte av deler, sette det på noe annet, osv. Men han bygger egne byggverk av dette (veldig ofte kjøretøy av dette), og har stor glede av dem. Det er hans lego, han får velge om han vil bygge om. Jeg tror ikke gan hadde blitt like glad om han fikk noe fra Lego Classic som fra ninjago eller city. Men hva med at de får lego tilpasser alder, ikke for større barn? Minste kan jo ha god bruk for Lego junior?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #6 Skrevet 23. februar 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om settene er for eldre barn er det sikkert litt uoverkommelig å bygge dem opp igjen selv. På den alderen bygget vi alltid sammen om man skulle følge oppskrift. Særlig når det hadde vært bygget fra før, for da trengte de meg til å finne de rette klossene. Og om de kom til å gjøre noe feil greide de ikke selv å finde ut feilen å rette den opp. Det er en grunn til at de store eksen gjerne har høyere aldersgrense. Nå er gutten min 8 år og det lekes med Lego hver dag. Nye esker bygger han selv opp men når de er lekt i stykker blir det mye fantasibygging. Og en gang i blant bygger vi dem opp igjen til originalen. Men da er jeg gjerne med å hjelper å finde små brikker osv. Det hele blir jo blandet sammen. Anonymkode: d7b5b...50f Eldste har bygget disse settene helt selv og yngste er også flink til å bygge etter oppskrift han også, så det står ikke på det tror jeg. Anonymkode: 9d670...e58
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #7 Skrevet 23. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Eldste har bygget disse settene helt selv og yngste er også flink til å bygge etter oppskrift han også, så det står ikke på det tror jeg. Anonymkode: 9d670...e58 Det er mer tålmodighetskrevende å bygge dem opp igjen andre gang fordi alle klossene er blandet. Første gang er det ordet i poser og så bygger man en pose om gangen. Mye mer oversiktlig og enkelt å gå til. Anonymkode: d7b5b...50f
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #8 Skrevet 23. februar 2018 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mine bygger opp og leker med dem ferdig bygd, ødelegger dem ikke igjen, har de på utstilling i en hylle når de ikke lekes med. Anonymkode: 81146...6fe Må kanskje legge til at vi har bøttevis av lego siden vi har fire barn, og de går jo istykker etterhvert og da havner de i eskene med blandet lego. Fra disse kassene lager de fantasibyggverk, store romskip o.l. etter fri fantasi. Anonymkode: 81146...6fe
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #9 Skrevet 23. februar 2018 Sønnen min er 6 år å bygger legotingene men leker jo ikke med de etterpå. Han river de ikke ned men setter de på en hylle for at de ikke skal bli ødelagt. Føler ikke at det er veldig stor vits å kjøpe lego nei. Anonymkode: 8c876...dbc
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #10 Skrevet 23. februar 2018 Bygger, plukker det fra hverandre og bygger nye mesterverk med klossene etterpå. Anonymkode: c41c2...1dc
the amazing spidermamma Skrevet 23. februar 2018 #11 Skrevet 23. februar 2018 Først bygger de etter tegning og leker en stund med det ferdige byggverket. Så faller dette mer og mer fra hverandre, før det havner i den store legohaugen. Men de bygger nye, fantasifulle byggverk av delene.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #12 Skrevet 23. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Sønnene mine har fått endel dyre store lego sett fordi de ønsket seg disse. De blir bygd opp en gang og så knust også bare ligger de i masse biter som de bygger litt med. Pleier dine barn å leke med settene ferdig bygget? Rive og bygge eller bare bruker dem som klosser? Er det kanskje større barn som liker å ha de ferdig bygget? Er liksom ingen vits med disse settene tenker jeg om de ikke skal være bygget son det? Bedre å bare kjøpe creative/classic klosser? Guttene er 4 og 6. Og settene er jo for eldre barn. Anonymkode: 9d670...e58 Mine bygger opp (bare det er jo gøy;)) og leker litt med det. Store ting som feks star wars skip står på en hylle og lekes med nå når de er blitt eldre. De har sikkert 100000 klosser tilsammen, og mange sånne dyre sett. Det meste ligger i tusen biter sammen med resten. Prøver å bygge opp noen ganger, men mangler alltid noe. Tenker det er mest stas med en gang og så brukes det til å bygge andre ting med.:) Anonymkode: 4abe8...71f
Superdolly Skrevet 23. februar 2018 #13 Skrevet 23. februar 2018 To av mine likte best å bygge, så de tok alltid ting fra hverandre igjen og bygget noe nytt, noe annet. En likte å bygge etter bruksanvisning og leke med de ferdige byggverkene. Men også dette barnet plukket etter hvert fra hverandre de store tingene, og bygget det på nytt, endret litt eller laget noe helt annet. Dette barnet hadde forresten stor glede av Legobøker.
Lessismore Skrevet 23. februar 2018 #14 Skrevet 23. februar 2018 Litt på siden, kanskje, men hvor får man tak i de gode gamledagse legoklossene? De som var ensfargede røde, gule, grønne, blå osv, og som man kunne bygge egne hus og fantasiverdener av?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2018 #15 Skrevet 23. februar 2018 48 minutter siden, Lessismore skrev: Litt på siden, kanskje, men hvor får man tak i de gode gamledagse legoklossene? De som var ensfargede røde, gule, grønne, blå osv, og som man kunne bygge egne hus og fantasiverdener av? De heter classic. Finnes ulike bokser. Noen med klosser tiltenkt hus, noen med mye hjul, andre med fantasi som øyne og tenner og noen med tannhjul og drivverk. I disse er det vanlige klosser også. På obs pleier de ha en boks med 900 biter til ca 300. Anonymkode: 9d670...e58
Lessismore Skrevet 23. februar 2018 #16 Skrevet 23. februar 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: De heter classic. Finnes ulike bokser. Noen med klosser tiltenkt hus, noen med mye hjul, andre med fantasi som øyne og tenner og noen med tannhjul og drivverk. I disse er det vanlige klosser også. På obs pleier de ha en boks med 900 biter til ca 300. Anonymkode: 9d670...e58 Takk altså! Da blir det classic på obs ved første anledning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå