Gå til innhold

Hva trenger en 14 mnd gammel gutt til bhg start?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i Bergen så regntøy og støvler er så klart et must😂 men heldress eller regnbukse og jakke? Nødvendig med vinterdress? Kan noen skrive hva en må ha. Har helt sikkert glemt noe på listen min🙈

Anonymkode: ed72b...460

Fortsetter under...

Skrevet

Skal han begynne nå eller til høsten?

Anonymkode: 35d69...df7

Skrevet

Usikker på hvor kaldt det er hos dere nå, men vi som bor på Østlandet klarer oss ikke uten vinterdress en god stund til ser der ut til. Men håper vi snart kan gå over til foret softchell dress. Regner med vi gjør det når plussgradene sniker seg på. 

Ellers har min:

Tykkt ullsett/ulldress, fleece sett, tynne votter til å sove med, tykkere votter til leking, regnvotter, cherrox eller tilsvarende, regndress, en tynn og en tykk lue, hals, hjemmestrikka ullsokker, smokker og to til tre sett med skiftetøy.  

I vogna har hun vognpose, ekstra teppe og regntrekk med. Også har vi med egne bleier og drikkeflaske som blir stående i barnehagen.  Tror det var alt. Ta med det du tror han vil trenge, og spør barnehagen om det er noe de savner :)

Anonymkode: d9457...012

Skrevet

Og sydvest kanskje? Det skal jeg kjøpe til min når regnet kommer hit 😄

Anonymkode: d9457...012

Skrevet

Jeg jobber i bhg og liker best uforet todelt regnsett. Da har en flere muligheter til å variere. De forede regndressene blir upraktiske i april om det plutselig (mot formodning) skulle komme antydning til sol og set fremdeles er vått på bakken. Greit å kunne gå med regnbukse og vanlig jakke på fine dager. 

Anonymkode: b3b09...58d

Skrevet

Barnehagene jeg kjenner til har en liste til foreldrene. Spør dem. 

Anonymkode: a1a92...a26

Annonse

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bor i Bergen så regntøy og støvler er så klart et must😂 men heldress eller regnbukse og jakke? Nødvendig med vinterdress? Kan noen skrive hva en må ha. Har helt sikkert glemt noe på listen min🙈

Anonymkode: ed72b...460

Todelt regnsett

Støvler

Vanntette joggesko er gull!!

Vintersko

Strikkeklær

Tynn fleece

Ullundertøy

Ullsokker

Ullvotter med tommel (helst litt lang oppover armene). Helst to par!

Vogn og vognpose og et teppe 

Tøfler. Sånne myke skinntøfler fungerer veldig bra! Ikke for varme, det er antiskli og de hemmer de ikke i leken sånn som feks sandaler eller Crocs.

Drikkeflaske med minst mulig deler (kanskje ikke alle bhg som har det?)

Matboks (med flere rom er bra! Lurt å ha med litt frukt/bær også)

Sekk

Jakke til årstiden som er vindtett og går an å leke i. 

Lue som sitter godt på ørene og ikke detter av hele tiden. Tynn lue når det er varmere. 

Votter på små hender er ikke noe bra. De mister totalt gripeevnen og prøver bare å ta de av. Er kun et par jeg har sett som funker. De er veldig myke, viskere desverre ikke hviler merke. De fra reima er ALTFOR stive og vi tar de aldri på barna, bruker kun ullvotter eller de myke. 

Jobber på småbarnsavdeling og det er dette vi mener det er lurt å ha iallfall:) Kommer ikke på mer.. kan være jeg har glemt noe.

På vinteren går alle kun med body og strømpebukse i ull, så andre bhgklær enn det på vinteren trengst ikke ;)

Anonymkode: 09b55...589

Skrevet

Praktiske klær, hel tynn ull eller fleece dress, 2 delt regndress, støvler/sko som er høye nok over vristen, sokker/strømpebukse uten antiskli  i  ( det er vanskelig få antiskli i sko/støvler) ikke før tykk dress, en god lue og gode votter ( reima eller didrikson sine lange er gull) og ikke over kle barnet body og strømpebukse inne er helt fint. 

Skrevet
1 time siden, Mamma_til_2 skrev:

Praktiske klær, hel tynn ull eller fleece dress, 2 delt regndress, støvler/sko som er høye nok over vristen, sokker/strømpebukse uten antiskli  i  ( det er vanskelig få antiskli i sko/støvler) ikke før tykk dress, en god lue og gode votter ( reima eller didrikson sine lange er gull) og ikke over kle barnet body og strømpebukse inne er helt fint. 

Reima og didriksonvottene barna i min bhg går i er alt for stive. Finnes de i en mykere kvalitet sånn at barna klarer å bruke fingrene sine?

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Reima og didriksonvottene barna i min bhg går i er alt for stive. Finnes de i en mykere kvalitet sånn at barna klarer å bruke fingrene sine?

https://www.reima.com/no/Barn/Tilbehør/Hansker-og-votter/Reimatec®-vintervotter-Ote/p/527288-6980?fromGrid=true

https://www.didriksonsshop.no/produkt/didriksons-biggles-vintervott-barn/

https://hestragloves.com/sport/nb-no/gloves/junior/36421-baby-zip-long/240/

Disse er jeg fornøyd med i bhg jobber med de aller minste ( 1år) bruker de og på mine egne barn.

Skrevet

det får du en lapp om :)

Anonymkode: 6f47b...851

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...