Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #1 Skrevet 20. februar 2018 Er det treningstilbudet, oljen, kulturen, astmamedisinen, teknologien eller andre ting? Anonymkode: bc381...203
Holly Golightly Skrevet 20. februar 2018 #2 Skrevet 20. februar 2018 Jeg tror det er en blanding av det at barn er masse ute uansett vær (ikke vanlig i så mange andre land), og at idrettsglede trumfer streng drilling. Vil tro det er lettere å bli genuint god i noe du elsker, enn noe treneren bokstavelig talt truer og pisker deg gjennom.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #3 Skrevet 20. februar 2018 Vi har vinter hele året og da får de trent hele året. Anonymkode: 7b8fd...1d1
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #4 Skrevet 20. februar 2018 Astmamedisinen 👍 Anonymkode: 62dc6...8fa
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #5 Skrevet 20. februar 2018 Fordi vi er født med ski på beina selvfølgelig Nei, jeg tror også det er fordi unger her i landet er ute hele vinteren og er vant til alt fra kulde til vind og trener uansett, og den idrettsgleden man får lov til å ha som barn her. Anonymkode: 63703...733
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #6 Skrevet 20. februar 2018 Vi har en kultur som linker ski til nationalfølelse. Det skaper igjen tilbud og tilrettelegging. Samt mye vinter gir lange sesonger. ...jeg ser det veldig her jeg bor, der er langren viktig. Så stadion har flotte løyper, det arrangsjeres renn hvor alle som kan krabbe og gå kommer, frivillige stiller opp over en lav sko, masse spons. Innbarkede kultur og tradisjoner gjennom generasjoner. Mens den stakkars sjakk klubben må møtes i kantina på gamlehjemmet, til sammenligning. Anonymkode: b5b29...2fb
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #7 Skrevet 20. februar 2018 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har en kultur som linker ski til nationalfølelse. Det skaper igjen tilbud og tilrettelegging. Samt mye vinter gir lange sesonger. ...jeg ser det veldig her jeg bor, der er langren viktig. Så stadion har flotte løyper, det arrangsjeres renn hvor alle som kan krabbe og gå kommer, frivillige stiller opp over en lav sko, masse spons. Innbarkede kultur og tradisjoner gjennom generasjoner. Mens den stakkars sjakk klubben må møtes i kantina på gamlehjemmet, til sammenligning. Anonymkode: b5b29...2fb Hvor bor du? Anonymkode: c5b65...76e
sug lut Skrevet 20. februar 2018 #8 Skrevet 20. februar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi har en kultur som linker ski til nationalfølelse. Det skaper igjen tilbud og tilrettelegging. Samt mye vinter gir lange sesonger. ...jeg ser det veldig her jeg bor, der er langren viktig. Så stadion har flotte løyper, det arrangsjeres renn hvor alle som kan krabbe og gå kommer, frivillige stiller opp over en lav sko, masse spons. Innbarkede kultur og tradisjoner gjennom generasjoner. Mens den stakkars sjakk klubben må møtes i kantina på gamlehjemmet, til sammenligning. Anonymkode: b5b29...2fb Hvorfor er det synd på dem av den grunn?
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #9 Skrevet 20. februar 2018 Er vel fordi Norge er et kjipt land, og vi ikke har noe annet å drive med her i snøhelvette Anonymkode: a69ff...247
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #10 Skrevet 20. februar 2018 Fordi vi tar i bruk astmamedisin selv om vi ikke har astma. Anonymkode: 83296...964
Himmel og hav Skrevet 20. februar 2018 #11 Skrevet 20. februar 2018 Med det klimaet vi har er det vel naturlig at mange starter med vinteridretter. Hadde de vokst opp i et annet land ville de antagelig ha sparket fotball eller drevet med friidrett. Vi er også et land med mange idrettslag, mye breddeidrett og på mange mindre steder er det ikke allverdens å velge i, så om ungene skal drive med noe, så er det skolekorpset eller idrettslaget, eller begge deler. Jeg er sikker på at det er flere gode langrennsløpere som kan gammel jegermarsj på kornett.
Lille krøll Skrevet 20. februar 2018 #12 Skrevet 20. februar 2018 Vi har kultur for ski og det er lett å avle opp fler utøvere med gode forebilder. Men det er jo også veldig små idretter på verdensbasis. Se på hvor mange land det er som tar medalje i verdenscupen kontra idretter med idretter som er store på verdensbasis.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #13 Skrevet 20. februar 2018 jeg tror det er bare fordi vi har en god kultur Anonymkode: 2eb9f...d28
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #14 Skrevet 20. februar 2018 6 timer siden, Holly Golightly skrev: Jeg tror det er en blanding av det at barn er masse ute uansett vær (ikke vanlig i så mange andre land), og at idrettsglede trumfer streng drilling. Vil tro det er lettere å bli genuint god i noe du elsker, enn noe treneren bokstavelig talt truer og pisker deg gjennom. Det er sant. Mange foreldre (spesielt spanske og franske) når vi sier at ett-åringen må ha regntøy og støvler i barnehagen. De kan ikke skjønne hvorfor vi er ute i regnvær eller minusgrader Anonymkode: f096a...036
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #15 Skrevet 20. februar 2018 dopa hele gjengen tror jeg... Anonymkode: 727f7...a65
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #16 Skrevet 20. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er sant. Mange foreldre (spesielt spanske og franske) når vi sier at ett-åringen må ha regntøy og støvler i barnehagen. De kan ikke skjønne hvorfor vi er ute i regnvær eller minusgrader Anonymkode: f096a...036 *Mange foreldre (spesielt spanske og franske) blir sjokkert når vi sier * Anonymkode: f096a...036
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #17 Skrevet 20. februar 2018 5 timer siden, sug lut skrev: Hvorfor er det synd på dem av den grunn? På ingen måte, det har jeg ikke sagt at det er heller. Ser bare hvor folk og kommunen ser det attraktivt å legge inn energien (og spons). Skisporten og idrettslaget blir klart prioritert, og det syntes godt, thats all. 🤷🏻♀️ Anonymkode: b5b29...2fb
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #18 Skrevet 20. februar 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvor bor du? Anonymkode: c5b65...76e Buskerud. Anonymkode: b5b29...2fb
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2018 #19 Skrevet 20. februar 2018 Fordi vi satser på bredde, idrettsglede, lek mm. Her får man lov til å være med selv om man ikke er best! i vår klubb satses det på alt fra skikeik til seniortrim. Ingen blir skviset ut og søke går være med på ditt nivå. Vil du gå klubbrenn er det fint, vil du gå Norgescup er deg fint. Du blir ikke valgt vekk om du ikke er så god. Alle juniorer får lik støtte til cup uansett om du er topp 10 eller om du er nr 270 på rangeringen. I hovedlandsrennet for 15-åringer får ALLE gå stafett, ikke bare de 4 beste. Vi stiller bare flere lag😀 i Norge har vi ca 800 aktive juniorer. Frankrike har kanskje 80..... fordi hos oss har vi anerkjent at man ikke VET hvem som blir gode når de er 14 år...... Bare se på dagens skistjerner. Veldig få av de var i toppen som 14-15 åringer. Anonymkode: ed8e9...488
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå