Gå til innhold

Kiel cruise med barn

Anbefalte innlegg

Vurderer dette men ser på nettsiden at det evt kun er badebasseng ( er nok ikke så stort badeland som de vil gi utrykk for ?) og spillmaskinsted? Har aktive barn og er igrunn usikker på om det i det hele tatt er nok å finne på for våre. Og evt om det vil bli veldig dyr tur siden det koster penger på spillhalleme.  Å shoppe er ikke interesant og de er for små/ mark i rumpa for show. Kun ene er liten nok for barnelekeområde også. Å gå ut å spise på restaurant i timevis er heller ikke spesielt gøy. Jaja høres galskap ut , skal dra evt med vennepar men de har store tenåringer som vil helt andre ting. Hjelp meg damer , hvordan er det på de båtene? 

Anonymkode: 66bd2...952

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144342253-kiel-cruise-med-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med de kriteriene der, så hadde jeg droppet å dratt. Ikke skal dere spise, ikke skal dere shoppe....og da blir tiden lang ombord. Men tenker å reise i ferie, så er det nok å finne på ombord som kino, ekstra stort lekerom, kaptein Kid show kl 15, klovn/ danseshow kl 18 sann ca. Ja da skjer det noe hele tiden.

Anonymkode: e8c12...30d

Det kommer helt an på hva det er som er målet med turen. Vi har tatt ferge mange ganger, både til Kiel og Danmark på vei til ferie, og det har alltid vært vellykket for min sønn (nå 8 år). Da har vi gjerne reist med fly tilbake. Selve båtturen i seg selv hadde nok ikke vært det helt store om ikke det var fordi vi skulle et annet sted, og jeg tror det hadde blitt kjedelig om vi skulle reist rett tilbake med en gang. Men som transportmiddel er det supert fordi det er så lite stress, fordi det skjer ting underveis, og fordi det er mye å se på ombord på en svær båt. Også får man følelsen av reise på en annen måte enn om man tar fly.

Anonymkode: 89206...e91

Min sønn på 6 elsker den båten og spør stadig når vi skal reise neste gang. Badeland er perfekt for han. Han bader alene, jeg sitter og drikker kaffe med full oversikt. Han kjører sklia igjen og igjen. Blir fort kjent med andre barn. Han sparer 20 kroninger i forkant som han bruker på diverse spill. Vi spiser stort sett på pizzarestauranten. Han syntes det er kjempe stas å ligge i overkøya. Haha mulig han er enkel å glede. 

Annonse

Er snakk om kun cruise frem og tilbake. Det jeg mente med spise var at selve måltidet og det kosemose spise lenge opplegget som jeg ser kan funke med rolige barn desverre ikke funker på våre. Spesielt minste , alltid vært sånn. Og når den ene er for stor for lekeområdet( står opp til 6 år på nettsiden så er jo ikke det aktuelt.  Hva angår kaptein kid show... vært på det på andre båter og det er virkelig ikke noe høydare. Hvor står det at det er kino der? Er det ordentlig kino eller at det vises film på barneområdet? Ang spillstedet så står det at de fleste spill ( dermed flere som også koster mer) koster 10 kr pr spil. Da flyr jo pengene fort . Er bare så usikker , i tilleg er det ikke endel fyll på voksne på kvelden da ? Kjenner ingen med barn som har vært der kun voksne så derfor jeg må finne ut før vi planlegget noe som ikke blir spesielt ok. Da finnes det mange andre muligheter for utflukter og fornøyelsesturer å bruke penger på istedet liksom. 

Var for 2 år siden med 2 barn og det var helt ok, men det var ikke så veldig mye å gjøre før de yngre barns. Det fantes et lekerom som var sparsomt utstyrt og spillerom. Badeland var helt ok, det var badebasseng og sklie etc, men dessverre måtte de stenge pga for mye bølger. Mulig det er noen flere tilbud som kino ol. Mine syntes det var ok, hadde en fin tur med restaurant, leke på lugar, gøy å sove i båt osv. 

Anonymkode: 58d34...58d

Vi har tatt båten et par ganger.. Sønnen var ikke stor første gang.

Det å være på båt, se på bølgene, ta heis, spise litt, bade, være litt på lekerom, se på show med musikk osv, Kaptein Kid gikk rundt på båten, var barneshow, ja det var mer enn nok!:) Storkoste seg han:)

Med denne som ferie,aldri i livet.som frakt etappe er det helt greit.

badelandet er et lite basseng,og su får kun være der i 1 time i gangen.spillhallen der går det fort penger.blir mest å løpe rundt og det kan bli problematisk i lengden med tanke på andre passasjer

Takk for alle svar , kom gjerne med fler erfaringer. Er litt det du siste skriver jeg tror det blir som. For det virker som det kun er det badebassenget og spillstedet å gjøre. For tenåringer og voksne forstår jeg det er kos å avslapping.  Har også hørt det er litt fyll der på kveld men stemmer ikke det/ evt er overdrevet litt ? 

Mine syntes det var kjempestas, de er 5 og 7. Vi reiste bare én vei, skulle videre nedover Europa. En time i badebassenget er passe, og de syntes det var spennende å utforske båten, kjøre glassheis og velge mat på buffet. Vi kastet bort vel 200 kroner i spillehallen også, men det er vel så stas å bare kjøre motorsykkel uten å betale for å spille for den minste, så det trenger ikke å være så skrekkelig dyrt.

Og så må man selvsagt et par turer ut på dekk og se på bølgene. Show var vi ikke interessert i, noen av oss, så det droppet vi, og kaptein Kid har vi sett en gang før, og det. var virkelig helt utrolig dårlig og kjedelig, så det droppet vi også. 

Vi slo lett ihjel noen timer på båten. 

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er snakk om kun cruise frem og tilbake. Det jeg mente med spise var at selve måltidet og det kosemose spise lenge opplegget som jeg ser kan funke med rolige barn desverre ikke funker på våre. Spesielt minste , alltid vært sånn. Og når den ene er for stor for lekeområdet( står opp til 6 år på nettsiden så er jo ikke det aktuelt.  Hva angår kaptein kid show... vært på det på andre båter og det er virkelig ikke noe høydare. Hvor står det at det er kino der? Er det ordentlig kino eller at det vises film på barneområdet? Ang spillstedet så står det at de fleste spill ( dermed flere som også koster mer) koster 10 kr pr spil. Da flyr jo pengene fort . Er bare så usikker , i tilleg er det ikke endel fyll på voksne på kvelden da ? Kjenner ingen med barn som har vært der kun voksne så derfor jeg må finne ut før vi planlegget noe som ikke blir spesielt ok. Da finnes det mange andre muligheter for utflukter og fornøyelsesturer å bruke penger på istedet liksom. 

Ang kino så er dette i en av konferansesalene og du får kinofølelse. Kjære vene, noe så sur kjerring du virker. Reise med båten  ganger i året og VET at det er kino.

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ang kino så er dette i en av konferansesalene og du får kinofølelse. Kjære vene, noe så sur kjerring du virker. Reise med båten  ganger i året og VET at det er kino.

Herregud, hun er da ikke sur selv om hun stiller spørsmål. Hjelpes tid.

Anonymkode: c85df...1e2

Oj er det å være sur altså? Å tenke litt å ønske å planlegge? Å evt velge å bruke feriepenger ( har ikke allverdens av dem) på noe som er gøy for alle. Det har da virkelig kommet erfaringer her i posten som bekrefter det jeg lurer på. Kommet begge deler selvfølgelig og det er fint . For ifølge nettsiden virker det hakket mer gøy enn det kanskje er for aktive barn. Jeg mener 1 t i svømmehall? Spillsted med minimum 10kr pr spill? Koster kino evt mye? Og siden eldste er for stor for barneområdet ( men ikke så mye for stor) vil det nok ikke bli brukt til minste heller . De vi evt skal med er voksne og store tenåringer å forstår ikke at vi ikke finner det like fantastisk. De skal på show , sen middag ol. 

Jeg hadde heller valgt Københavnbåten og nøye planlagt når du ankom i land. Med både Disney og Legobutikken blir de garantert fornøyd. Men fyll må du nok regne med å møte på begge båtene. Etter kl 22 ville jeg nok uansett holdt meg på lugaren emd barn.

https://www.dfdsseaways.no/om-bord/underholdning-og-aktiviteter/underholdning-for-barn

Anonymkode: e78b9...92c

Slapp helt av. Det er nok å finne på. Det er jo en opplevelse i seg selv å være ombord på en båt. Man går litt hit og dit. Vi har ikke hatt tid til å bade vi. Vi har reist med 3 åring og med 14 åringer. I Verste fall så kjøper dere litt lego og godteri og koser dere dere på rommet. Blir så bra atte😊

Anonymkode: c8aff...516

Da tar du en billig/gratis tur med Stena Saga når det er barnas båt. Det er aktiviteter for barn omtrent hver eneste time, og det er en cafe der du faktisk kan bestile barnevennlig mat. Det savner jeg på DFDS. De har ingen alternativer til mat for småbarn. Man MÅ i buffeten. Stena har den cafeen der man kan få pølse, pizza etc. 
Colorline har jo egentlig det meste da. Men de mangler aktiviteter for barna. De har i det minste alternativ mat (burgersjappe, tapas, pizzarestaurant) De har noe greier i ferier, men det er vel ikke stort mer enn ansiktsmaling og noe småtteri? 
Min på 5 elsker Kielbåten mer enn de andre (vi reiser ofte med alle 3), til tross for at den er mindre barnevennlig. Hun elsker showene og klarer seg fint med det og lekerommet :P

Anonymkode: 94b85...755

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da tar du en billig/gratis tur med Stena Saga når det er barnas båt. Det er aktiviteter for barn omtrent hver eneste time, og det er en cafe der du faktisk kan bestile barnevennlig mat. Det savner jeg på DFDS. De har ingen alternativer til mat for småbarn. Man MÅ i buffeten. Stena har den cafeen der man kan få pølse, pizza etc. 
Colorline har jo egentlig det meste da. Men de mangler aktiviteter for barna. De har i det minste alternativ mat (burgersjappe, tapas, pizzarestaurant) De har noe greier i ferier, men det er vel ikke stort mer enn ansiktsmaling og noe småtteri? 
Min på 5 elsker Kielbåten mer enn de andre (vi reiser ofte med alle 3), til tross for at den er mindre barnevennlig. Hun elsker showene og klarer seg fint med det og lekerommet :P

Hva slags mat savner du der?

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har reist med den båten x antall ganger, og ikke opplevd fyll(ebråk). Såklart alltid noen som får i seg for mye, men er man med barn er man jo gjerne i seng før man opplever dem uansett. Det er IKKE som på de andre danskebåtene når det kommer til fyll. Denne båten er så stor, og det er så mange restauranter så alle er spredt. Det er en fantastisk fin båt. Utallige valgmuligheter mtp måltider. Dette er ikke Stena Saga der du har øl og vin på tapping i buffeten.. Denne båten har en viss standard. De som er ute etter fylleturer betaler ikke 1500 kr for det. De tar det gratis på DFDS eller Saga

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags mat savner du der?

på dfds? En cafe der de serverer barnemat? Det eneste de har er en cafe som serverer kylling(ognoe) foccacia, og en annen med laks. Det eneste som er barnevennlig i den cafeen er fruktbegeret og noe yoghurtgreier. Men det finnes INGEN middagsalternativer utenom restauranten der du må betale en haug med penger bare for at ungen skal kunne få mat.

Var på den båten med min 5-åring. Vi kosa oss veldig, vi. Var i badeland, var på kino (er som noen sier i konferansesal med kinostoler, får altså følelsen av skikkelig kino), Kaptein KID hadde sjørøverjakt som både sønnen og jeg var med på. Den jakta var over hele båten, og varte vel i nesten to timer. Vi dro på sommeren, da, så var litt på dekk også, og der var det interaktivt danseshow hvor både barn og voksne ble med, veldig morsomt. Vi spiste på den store buffeten, MASSE mat og kaker å velge mellom, så tok lenger tid å spise enn vanlig, selvom jeg heller ikke har barn som gjerne sitter stille lenge ;)

Ellers vandra vi rundt på oppdagelsesferd, kjøpte lego i den ene butikken, spiste is, godis og diverse på caféene rundt om kring.

Tiden gikk faktisk såpass fort at vi ikke rakk gå i land mens båten lå i Kiel :P

Anonymkode: 7117f...cd3

Båten er jo kjempe fin for barn ! Vårt barn er nå 9 år og nå er det noen år siden vi vært der. Alltid kost oss med captein KID show , badeland , kino , spill automater , shopping , middag ( vi tar ofte buffet ene veien og pizza eller hamburger andre veien ) så drar vi som regel på show på kvelden også 😊 Nesten aldri gått i land. Ofte brukt den tiden i badeland ( når det har vært oppe) klart å lure meg til en time på spa og jeg, mens pappaen ser etter barnet. Aldri opplevd fyll på båten . Men er på lugaren fra 22 seinest . 

Anonymkode: 031ad...6a7

Keg har reist flere ganger fra minste var et par år. Vi kjedet oss aldri. Men de klarte å sitte stille på show da. Badeland er oppskrytt. Det er et par sklier og et motstømbasseng. Man kan være der en time og det koster en hundrelapp per barn. Lekerommene er trange og små. Det er kjøleskap på alle rom, så jeg har tatt med brød og pålegg og lagt der. Så er det TV på alle rom, så vi har gått i tax-free og kjøpt noe godt vi skal kose oss med på kvelden mens vi ser Barne-TV og så har vi kjøpt leker og tegneblokk de kan bruke i død-periodene. 

Men nå er båten blitt svindyr for de som er en voksen med barn, så vi reiser ikke lenger på tur med de.

Anonymkode: aafe9...7bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...