Anonym bruker Skrevet 19. februar 2018 #1 Skrevet 19. februar 2018 Min mann bruker Paracet, Tramadol og Sarotex fast. Jeg har lest pakningsvedleggene. Paracet skal du være forsiktig med alkohol. Tramadol og Sarotex står det at en skal unngå alkohol. Men min mann tar det ikke inn over seg. Er det fest, så er han med. Virker som han tåler det, men kan det være farlig? Anonymkode: 38949...f78
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2018 #2 Skrevet 19. februar 2018 Det kan gi han leversvikt ja... Spesielt paracetamol er veldig toxisk, og alkohol gjør det enda verre. (Tenker spesielt om han tar dette fast, så burde han ta godt vare på leveren ellers) Den sløvende effekten er jo også et tema. Du sier han virker som om han tåler det. Mengden vil jo ha noe å si, men det kan påvirke pustesenteret i hjernen (siden han går på opiat-medikament) og gi respirasjonsstans. (Sover godt, kroppen «glemmer» å puste, dødsfall kan være en konsekvens) Så han burde jo ta det inn over seg, og så Evt ta en vurdering om han tar risikoen. Dette med leversvikt er kjedelig...en seig sykdom, som er svært smertefull. Anonymkode: 36382...a20
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2018 #3 Skrevet 19. februar 2018 Ja, det kan være farlig. Når jeg brukte sarotex fikk jeg beskjed av legen om å ikke drikke alkohol Anonymkode: 28368...5b8
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2018 #4 Skrevet 19. februar 2018 ja :/ min far døde av det når jeg var 12, men han var alkoholiker da Anonymkode: 83601...ed6
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2018 #5 Skrevet 19. februar 2018 Jeg bruker Paracet og Vimovo ved behov, og sarotex hver kveld for å få sove på tross av smerter. Jeg drikker alkohol i små mengder 2-3 ganger i året, og de dagene bruker jeg selvsagt ikke medisiner. Anonymkode: 6c5bc...266
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2018 #6 Skrevet 19. februar 2018 Har hatt perioder der jeg har gått på høye doser Paracet, Ibux og tramadol grunnet sterke isjiassmerter. Rørte aldri alkohol, grunnet faren for det en annen bruker lengre her oppe skriver: det kan gå utover pusten/respirasjon. Hadde ingen planer om å dø av respirasjonssvikt for p si det sånn... Hvis han absolutt skal drikke alkohol, så bør han avstå fra medikamenter akkurat da...! Anonymkode: 280f4...759
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2018 #7 Skrevet 19. februar 2018 Som andre nevner, han kan føle seg helt fin og så dø av respirasjonssvikt når han har sovnet. Har dere barn? Ønsker han at barna hans skal vokse opp uten far? Og ang. leverskade som han absolutt står i fare for å pådra seg. Leveren er et morsomt organ. Det er en arbeidshest, den jobber tilsynelatende fint... inntil skaden er enorm. Man kan ha store leverskader og tilsynelatende ingen symptomer på det, inntil det smeller en dag. Leversvikt er en svært lite kjekk måte å dø på, og så sterke medisiner som han allerede går på så vil de trolig ikke greie å smertelindre ham godt nok. Hadde jeg hatt barn med en mann som brukte så mye medisiner OG drakk så hadde jeg krevd at han sluttet med alkoholen. Ville han ikke det hadde det vært grunn nok for meg til å gå fra ham. Jeg nekter å være sammen med en som med viten og vilje velger å ødelegge livet sitt og som da også risikerer å gjøre barna farløs helt unødvendig. Lege og parterapi hadde vært et krav for å fortsette i tillegg til alkoholslutt. Anonymkode: 1318a...3f7
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2018 #8 Skrevet 19. februar 2018 Høres ut som en umoden guttunge på 20 år som MÅ ta seg en fest mens han går på dop! Anonymkode: 26de2...6d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå