Gå til innhold

Kan jeg bruke forlovelsesringen som giftering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er forlovet og fikk en nydelig diamantring i hvitt gull som jeg vet var ganske dyr. Vi har begynt å se litt på gifteringer, men de kan jo ikke måle seg med den flotte ringen jeg allerede har. Ikke har vi råd til å kjøpe så dyre ringer heller. Jeg har ikke lyst å bytte ut forlovelsesringen min med en kjedelig giftering. Er det teit å bruke forlovelsesringen som giftering også? Er det noen som gjør det? Forloveden min ønsker seg uansett en giftering i hvitt gull så vi hadde jo matchet sånn sett. Og vi hadde spart litt penger. Hva tenker dere?

Anonymkode: 15bfa...8fe

Skrevet

Vi brukte forlovelsesringene som gifteringer :) Gadd ikke kjøpe nye når vi var så fornøyde med de vi hadde 😊

Anonymkode: 3819a...0d7

Skrevet

Takk for svar. Hvilke type ringer har dere? Også med «stor» stein? Han har ingen forlovelsesring så vi må jo kjøpe en giftering til ham mens jeg ev. beholder min. Tenker å få den gravert i tilfelle.

Hi

Skrevet

Vi valgte å bruke forlovelsesringene som gifteringer. Helt uproblematisk. Ser ikke helt hvem som skulle brydd seg om vårt valg heller. Kjør på 👍

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. Hvilke type ringer har dere? Også med «stor» stein? Han har ingen forlovelsesring så vi må jo kjøpe en giftering til ham mens jeg ev. beholder min. Tenker å få den gravert i tilfelle.

Hi

Har helt enkle som disse, men hadde gjort det samme om min hadde stor stein

15189750786561813429903.jpg

Skrevet

Vi har kun forlovelsesringene, enkle i hvitt gull. Min er en alliansering, så jeg har diamanter på min, hadde to stener til å begynne med, en ny når vi giftet oss, også skal jeg få flere ved rette anledninger❤

Anonymkode: 21f81...ac6

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har helt enkle som disse, men hadde gjort det samme om min hadde stor stein

15189750786561813429903.jpg

Helt lik min 💕

Anonymkode: abc03...5a0

Skrevet

Det er fortsatt det mest vanlige å gjøre det slik du foreslår.

Ev. har man to ringer, man slutter jo ikke å gå med forlovelsesringen når man gifter seg.

Jeg har to ringer. Gifteringen nærmest hjertet, forlovelsesringen utenpå. Begge på samme finger - ringfingeren på høyre hånd. 

Anonymkode: 8c2a1...2e6

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er fortsatt det mest vanlige å gjøre det slik du foreslår.

Ev. har man to ringer, man slutter jo ikke å gå med forlovelsesringen når man gifter seg.

Jeg har to ringer. Gifteringen nærmest hjertet, forlovelsesringen utenpå. Begge på samme finger - ringfingeren på høyre hånd. 

Anonymkode: 8c2a1...2e6

Takk for svar. Er det fortsatt vanlig når jeg har en typisk frierring mens han ikke har noen før bryllupet?

Skrevet

Jeg fikk alliansering med en sten til frieriet/ forlovelsen. Satt inn to nye steiner til bryllupet. Han har ikke giftering. 

Anonymkode: 21c27...1a9

Skrevet

Vi kjøpte et par fine i gull, brukte de som både forlovelses- og gifteringer og var storfornøyd med det :)

Gubben driver med en del bilmekk og hang seg fast en gang som resulterte i et stygt sår. Etter dette kjøpte vi et par kraftige, enkle med rundt kant på Wish og hang de andre rundt halsen. Kommer til å kjøpe et par tilsvarende hos ei som driver i Oslo når vi skal mot de traktene da jeg syns designet er kjempefint, men vi hadde aldri bytta om ikke de skar seg inn i fingrene 😊 

Skrevet

Når min mann fridde fikk jeg en diamantring med en sten på 1 karat. Som giftering har jeg en ring i hvitt gull med små diamanter rundt hele ringen. Du kan jo eventuelt ha to ringer, men hvis ikke så kan selvfølgelig frieringen brukes som giftering.

Anonymkode: bb7e8...7b0

Skrevet

Google stacking rings wedding band

Anonymkode: fefaf...782

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Når min mann fridde fikk jeg en diamantring med en sten på 1 karat. Som giftering har jeg en ring i hvitt gull med små diamanter rundt hele ringen. Du kan jo eventuelt ha to ringer, men hvis ikke så kan selvfølgelig frieringen brukes som giftering.

Anonymkode: bb7e8...7b0

Var dette jeg mente med stacking rings 😂 har det jeg også. Små og tynne, én for bryllup, én for ti år og én for tyve😊

Anonymkode: fefaf...782

Skrevet

Mannen og jeg bruker forlovelsesringene våre som gifteringer 😊enkle i hvitt gull. Jeg fikk en ring i morgengave, men den er enklere enn gifteringen hehe. Men fin da 😊

Anonymkode: 5b32c...4e2

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Mener dere det samme når det er snakk om en typisk frierring? Han har foreløpig ingen ring, og vi kommer nok bare til å kjøpe en giftering til ham som da passer ringen min.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Takk for svar alle sammen. Mener dere det samme når det er snakk om en typisk frierring? Han har foreløpig ingen ring, og vi kommer nok bare til å kjøpe en giftering til ham som da passer ringen min.

Hi

Skrevet

Du liker ringen du har, dere vil ikke bruke mer penger. Bruk den du har og vær fornøyd med eget valg. Hadde ikke tenkt mer på det. 

Anonymkode: 3fd81...0fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...