Gå til innhold

Blir snille lettere ekskludert?

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er høyrøstet, morsom, ultrasosial, snakkesalig, levende og synlig på alle måter - men jeg er likevel snill. I denne tråden høres det ut som om man er særskilt snill hvis man er konfliktsky og gjør seg selv usynlig, men det er feil.

Jeg er  sikkert blant de dere irriterer dere over, men om dere hadde giddet å se forbi det at jeg er ledertype, har høyt tempo, at jeg fleiper mye og er populær, så ville dere også sett at nettopp en slik venn er nyttig å ha! Jeg viker ikke unna konflikter og ville ha kommet på den hvite hesten for å redde min "snille" venninne i nær sagt enhver situasjon.

Men så lenge du sitter i en krok og gremmes over at andre er populære, og så lenge du må intervjues for å dele noe av deg selv, så kommer jeg neppe innpå deg. Tilbaketrekning kan også være en avvisning. 

Anonymkode: 9c1b0...3fd

Det mistet du meg, for en holdning du har til andre

Anonymkode: b088d...fef

Videoannonse
Annonse
Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem sitter i en krok og gremmes over at andre er populære? 

Snille folk tar vare på alle, ser den sjenerte og usikre, og gjør en ekstra innsats for å inkludere også disse. Tro meg, det krever ikke så mye, men det blir lagt merke til. Du trenger jo ikke henge med den sjenerte og “intervjue” henne hele kvelden. Men inviterer du henne og spør hvordan det går, og spiller ballen til henne et par ganger i løpet av kvelden så har du utgjort en stor forskjell. Slutt å tro at andre gremmes over din popularitet, det virker så selvoptatt og dømmendes ut. 

Anonymkode: 1fa45...591

Jeg spiller ballen, jeg. Og så lenge den ikke treffer en våt dyne og triller livløst ned på bakken, så spiller jeg videre. Men man er ikke slem selv om man er sterk, karismatisk og aktiv. Kanskje er det de andre halehengene som ekskluderer? Fordi de er opptatt av en plass i stråleglansen hos dem som syns best?

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det mistet du meg, for en holdning du har til andre

Anonymkode: b088d...fef

Du får lese innleggene i sammenheng, da. Handler ikke om min holdning til andre, men er svar på innlegget før (om at man må sette seg ned og snakke med dem som ikke tar kontakt også.) 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er høyrøstet, morsom, ultrasosial, snakkesalig, levende og synlig på alle måter - men jeg er likevel snill. I denne tråden høres det ut som om man er særskilt snill hvis man er konfliktsky og gjør seg selv usynlig, men det er feil.

Jeg er  sikkert blant de dere irriterer dere over, men om dere hadde giddet å se forbi det at jeg er ledertype, har høyt tempo, at jeg fleiper mye og er populær, så ville dere også sett at nettopp en slik venn er nyttig å ha! Jeg viker ikke unna konflikter og ville ha kommet på den hvite hesten for å redde min "snille" venninne i nær sagt enhver situasjon.

Men så lenge du sitter i en krok og gremmes over at andre er populære, og så lenge du må intervjues for å dele noe av deg selv, så kommer jeg neppe innpå deg. Tilbaketrekning kan også være en avvisning. 

Hvem av de snille har skrevet at de er usynlige, og konfliktskye. Men det finnes en fin mellomting av deg, og de usynlige. Og det er vel der flertallet befinner seg. Og jeg er en av de snille, men jeg gremmes da aldri av de populære. Hvorfor skulle jeg det. Og i sosiale sammenhenger så er jeg ikke den som skriker høyest, men jeg er sosialt dyktig, og har ingen problemer med å prate med folk. Både de utadvendte og de stille og rolige.

Anonymkode: 10ca4...1d2

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi hadde en samtale her i sted. Opp igjennom livet - når vi ser på hvem som har slitt med å få innpass hos venner så synes vi det oftere er de snille. Det viste seg at vi som snakket sammen hadde de samme erfaringene.  Opplever dere det slik at snille mennesker som ikke ekskluderer, baksnakker og som deler opp i oss og dem selv blir holdt utenfor - eller har dere andre erfaringer?

Anonymkode: cf48a...012

Min erfaring er at de som selv oppfatter seg selv bedre enn andre og snillere enn andre og som skiller mellom snill og ikke-snill ofte blir ekskludert, ja. Men det er fordi de ofte ikke er så snille som de tror de er likevel. 

Anonymkode: edc6d...188

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem av de snille har skrevet at de er usynlige, og konfliktskye. Men det finnes en fin mellomting av deg, og de usynlige. Og det er vel der flertallet befinner seg. Og jeg er en av de snille, men jeg gremmes da aldri av de populære. Hvorfor skulle jeg det. Og i sosiale sammenhenger så er jeg ikke den som skriker høyest, men jeg er sosialt dyktig, og har ingen problemer med å prate med folk. Både de utadvendte og de stille og rolige.

Anonymkode: 10ca4...1d2

Kort sagt: du syns min personlighet er feil, og at jeg heller bør ligne deg litt mer. 

Skrevet
På 18.2.2018 den 18.56, Anonym bruker skrev:

Min erfaring er at de som selv oppfatter seg selv bedre enn andre og snillere enn andre og som skiller mellom snill og ikke-snill ofte blir ekskludert, ja. Men det er fordi de ofte ikke er så snille som de tror de er likevel. 

Anonymkode: edc6d...188

Jeg tror ikke de som oppfatter seg selv som snille tror de er bedre enn andre. Vil tro mange av dem har lav selvtillit. Det er likevel mulig de føler seg snillere enn de som ekskluderer dem da de selv aldri ville ekskludert. I følge din teori er det jo deres egen feil at de blir ekskludert. Hva mener du de kan gjøre for å bli inkludert?   

Anonymkode: cf48a...012

Skrevet

Det er ikke de snille som blir ekskludert, men noen ganger de kjedelige.

Anonymkode: 4485a...141

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...