Gå til innhold

Brystforstørring eller brystløft

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg vært på konsultasjon time på tre forsjellige klinikker og fått forskjellig men også samme svar på alle. Problemet mitt er at den ene puppen er litt større og henger mer enn den andre. Så brystvorten min er ikke i det hele tatt på samme sted på begge puppene. Det er faktisk noe jeg ikke har lagt merke til før jeg dro på konsultasjon time:’) Noen som har det samme problemet?

Jeg har fått beskjed om at jeg egt må ta bryst løft også ta brystforstøring. Men jeg har veldig lite lyst å ta brystløft fordi jeg er så ung (18år) og at jeg vil ikke ha arr nå. Jeg vil evt ta bryst løft etter jeg har fått barn. Heng er ikke noe som plager meg mer størrelsen på puppene minez

Den ene brystvorten ligger lengre ned sånn at den nesten peker nedover imens på den andre siden er den helt normal men har aldri lagt merke til dette og det plager meg egt ikke. 

Men på den ene klinikken kunne han bare ta inn proteser uten å løfte dem, og legge inn 375g i den som ikke henger ene og 335g i den andre, høy profil. Som vil gjøre sånn at den som henger blir løftet opp litt og se mer Lik den andre puppen. Problemet hvis jeg bare å legger inn proteser vil puppene mine ikke se like ut unasett fordi brystvortene mine er forskjellig og hengen. Men er egt ikke det jeg bryr meg om. 

På den andre klikken fikk jeg beskjed om at jeg må ta brystløft på den ene puppen som henger også ta brystforstørring på begge. Men har ikke lyst op arrene og har mer lyst å ta brystløft etter jeg har blitt mamma. Men da måtte jeg ta inn 225g som jeg synes er litt for lite, fordi det jeg mest har lyst på er store bryster. 

Så spørsmålet er; hva ville dere valgt av å få mer innlegg men det vil enda være litt forskjell på puppene, mindre arr og vente på brystløft etter å fått barn eller ta brystløft og brystforstøring med mindre innlegg og masse arr? Det jeg ønsker mest er større pupper. Og jeg har lyst å gjøre det så fort som mulig når jeg først har bestemt meg.

Hva synes dere jeg bør gjøre?:kari:

Anonymkode: f2fff...b26

Skrevet

Hvilken bh-størrelse har du nå da, og hva vil du opp til?

Jeg synes ærlig talt du er for ung til å ta en slik operasjon og jeg kan ikke fatte og begripe den drømmen om store pupper. Det er jo mye nettere med små pupper, man ser slankere og nettere ut rett og slett. Er ikke det trenden også, at jenter/kvinner som satte inn innlegg da de var tenåringer tar de ut igjen når de blir litt eldre fordi puppene er for store, man må opp i størrelse på klær osv fordi omkretsen blir for stor.

Jeg har en D-cup og skulle veldig gjerne ha en B-cup....

Så mitt svar er jo egentlig at jeg ikke ville gjort noen av delene, men om valget sto bare mellom det du foreslår ville jeg lagt inn minst mulig.

Anonymkode: e0110...4ac

Skrevet

Ikke gjør noe enda. Du kan med fordel vente til etter at du har fått barn, puppene dine kan forandre seg mye da. (Og før, for så vidt, du er så ung) Litt forskjell på puppene er helt vanlig.

Anonymkode: fe271...3f9

Skrevet

Jeg har A-cup nå og er veldig tynn. Har mest lyst på c-d cup. Jeg veier rundt 43-45 og er 1.60 høy. Så for min del så synes jeg det er mye finere med former enn å ikke ha noe former. Men blir vell mye sånn at hvis man har former vil man være tynn mens folk som er tynn har lyst på former. Akk som folk med krøller vil ha rett hår og de med rett hår krøller :nigo: men skjønner hvor du kommer fra. Men jeg synes hvis det er noe du er usikker med og sliter med så hvorfor ikke hvis det vil gjøre det bedre. 

Skrevet

Er noe jeg har svært lyst å gjøre, og har vært usikke på siden jeg var liten så nå som jeg er 18år og kan gjøre det. 

Fint med noen vil svare på hva de ville valgt? 

spørsmålet er; hva ville dere valgt av å få mer innlegg men det vil enda være litt forskjell på puppene, mindre arr og vente på brystløft etter å fått barn eller ta brystløft og brystforstøring med mindre innlegg og masse arr? Det jeg ønsker mest er større pupper. Og jeg har lyst å gjøre det så fort som mulig når jeg først har bestemt meg.

Hva synes dere jeg bør gjøre?

Skrevet

Jeg ville ikke gjort noe med det nå, men ventet til etter du har fått de barna du skal ha. Jeg fikk 3 barn mellom 2010 og 2015 og brystene mine ble fryktelig slappe. Masse løs hud og de hang en del. Så ikke ut som brystene til en 30 åring i det heletatt. Jeg tok brystløft med forstørring for 8 mnd siden. La inn bare 265, og har vel en liten D cup nå. Arrene syns nesten ikke. De har blitt helt lyse. Jeg vurderte brystforstørrelse før jeg fikk barna, var på konsultasjon osv, men bestemte meg for å vente. Det er jef veldig glad for nå, ettersom tre graviditeter og amming utgjorde store konsekvenser for brystene mine. 

Om du likevel velger å gjøre noe med det nå, så ville jeg bare lagt inn proteser og heller endret på det senere om det blir «nødvendig» når du har fått de barna du vil ha. Det er et mye større ingrep med kombinert løft og forstørring og jeg hadde ganske vondt de første to ukene. En del dyrere er det også. 

Anonymkode: 0afc4...615

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har A-cup nå og er veldig tynn. Har mest lyst på c-d cup. Jeg veier rundt 43-45 og er 1.60 høy. Så for min del så synes jeg det er mye finere med former enn å ikke ha noe former. Men blir vell mye sånn at hvis man har former vil man være tynn mens folk som er tynn har lyst på former. Akk som folk med krøller vil ha rett hår og de med rett hår krøller :nigo: men skjønner hvor du kommer fra. Men jeg synes hvis det er noe du er usikker med og sliter med så hvorfor ikke hvis det vil gjøre det bedre. 

Men hvis du har A cup, har du da så heng på brystene at du må løfte de? Og i forhold til din vekt, ville jeg ikke tatt så mye som 375 i den ene. Jeg hadde B fra før, og født og ammet 2 barn, og jeg hadde ikke heng, så trengte ikke løft. La inn 350 i hver, jeg er 170 cm og veier 70 kg. Så jeg er jo høyere og mye kraftigere enn deg. Og jeg synes jeg har for store pupper. 

Men silikon pupper kan bli stygt etter barn, det vet man ikke. Hadde og en venninne med heng, som bare fylte opp, og det tok ikke lange tiden før hun hadde hengepupper, med silikon nederst, det så virkelig ikke bra ut. Silikon henger det og, som vanlige bryster gjør.

Anonymkode: 53680...ef0

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis du har A cup, har du da så heng på brystene at du må løfte de? Og i forhold til din vekt, ville jeg ikke tatt så mye som 375 i den ene. Jeg hadde B fra før, og født og ammet 2 barn, og jeg hadde ikke heng, så trengte ikke løft. La inn 350 i hver, jeg er 170 cm og veier 70 kg. Så jeg er jo høyere og mye kraftigere enn deg. Og jeg synes jeg har for store pupper. 

Men silikon pupper kan bli stygt etter barn, det vet man ikke. Hadde og en venninne med heng, som bare fylte opp, og det tok ikke lange tiden før hun hadde hengepupper, med silikon nederst, det så virkelig ikke bra ut. Silikon henger det og, som vanlige bryster gjør.

Hadde venninne din veldig mye heng, eller bare sånn litt. Ja det blir mer heng etter tid vell, fordi puppene veier mer etter silikonen? 

Problemet er vell at jeg har null heng på den ene siden og den andre siden er det litt mer heng, men tror ikke problemet er henget men at nipplene mine ikke er på samme sted på begge. Men er ikke noe jeg egt legger merke til, er mer størrelsen som irriterer meg og at det følels ut som tomrom i puppene mine, ihverfall i den med mest heng. 

Hva hadde du valgt?

Skrevet

Jeg har også prøvd en bh som liksom skulle ha 375g og det er ikke så mye som det høres ut. Er akk passe, det ser ikke overnaturlig ut, passer helt perfekt for min kropp.

Skrevet

Hva i all verden skal du operere puppene fine etter. Prøv heller å legg på deg ti kg så får du mer former.

Anonymkode: aad94...92e

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva i all verden skal du operere puppene fine etter. Prøv heller å legg på deg ti kg så får du mer former.

Anonymkode: aad94...92e

Vanskelig når jeg ikke går opp i vekt uansett hva jeg spiser...

Skrevet

Vent til etter at du har fått barn :) Jeg har vært i akkurat samme situasjon som deg. Slet mye med dette da jeg hverken hadde form eller fylde heller. Mine var en liten b og jeg er 170 cm høy, har alltid veid mellom 58 og 65 kg, aldri over med unntak av en gang jeg gikk opp til 72. Fortsatt ikke noe særlig bryster da heller, så det er faktisk ikke alle som får noe større bryster i det hele tatt selv om man legger på seg 😉 jeg fikk et barn i 2012 og gikk da opp til d mens jeg hadde melk. Dette resulterte i slappe lumper fortsatt liten b der fremme og enda værre syn på "disse greiene som skal kalles bryster".. jeg liker kroppen min ellers og er fornøyd med den, men brystene hater jeg fortsatt. Nå er jeg gravid med nr 2 (straks ferdig med svangerskapet) og er oppe i liten d enda jeg "bare" har gått opp 11 kg :) jeg skal prøve siste utvei nå ved å kjøpe pumpe. Altså, når mini skal trappe ned på ammingen vil jeg pumpe litt slik at ikke melka forsvinner for fort. Jordmor som nevnte det da mange har samme problem og noen har hatt god virkning av slik. Når mini ikke ammer i det hele tatt vil jeg gradvis trappe ned pumping..

Jeg valgte etter en hard runde med meg selv i 2011 (20 år gammel) å ikke operere. Jeg hadde time, men veldig mange rådet meg til å vente til jeg hadde fått barn. Dette angrer jeg ikke på i dag selv om brystene er som de er, men om siste løsning med pumpe-idéen ikke funker kommer jeg faktisk til å ta løft og legge inn litt (til en fyldig c) uten diskusjon. Jeg er møkk lei både mini-pupper og at folk snakker nedlatende til meg grunnet det jeg ønsker og ikke forstår hvorfor de ikke ble større etter barn nr 1.. De som gjør det har som regel fine bryster selv og jeg syns ikke folk som ikke kan sette seg inn i situasjonen skal være så hardnakket på at det ikke er noe problem.. Lykke til :)

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vanskelig når jeg ikke går opp i vekt uansett hva jeg spiser...

Det gjorde ikke jeg heller lenge. Hadde en periode med skikkelig ubalanse i kroppen som jeg gikk opp til 72 som nevnt i svaret mitt over ellers har jeg aldri vært over 65kg og aldri fått til å gå opp noe.. :)

Skrevet
10 minutter siden, LisK skrev:

Vent til etter at du har fått barn :) Jeg har vært i akkurat samme situasjon som deg. Slet mye med dette da jeg hverken hadde form eller fylde heller. Mine var en liten b og jeg er 170 cm høy, har alltid veid mellom 58 og 65 kg, aldri over med unntak av en gang jeg gikk opp til 72. Fortsatt ikke noe særlig bryster da heller, så det er faktisk ikke alle som får noe større bryster i det hele tatt selv om man legger på seg 😉 jeg fikk et barn i 2012 og gikk da opp til d mens jeg hadde melk. Dette resulterte i slappe lumper fortsatt liten b der fremme og enda værre syn på "disse greiene som skal kalles bryster".. jeg liker kroppen min ellers og er fornøyd med den, men brystene hater jeg fortsatt. Nå er jeg gravid med nr 2 (straks ferdig med svangerskapet) og er oppe i liten d enda jeg "bare" har gått opp 11 kg :) jeg skal prøve siste utvei nå ved å kjøpe pumpe. Altså, når mini skal trappe ned på ammingen vil jeg pumpe litt slik at ikke melka forsvinner for fort. Jordmor som nevnte det da mange har samme problem og noen har hatt god virkning av slik. Når mini ikke ammer i det hele tatt vil jeg gradvis trappe ned pumping..

Jeg valgte etter en hard runde med meg selv i 2011 (20 år gammel) å ikke operere. Jeg hadde time, men veldig mange rådet meg til å vente til jeg hadde fått barn. Dette angrer jeg ikke på i dag selv om brystene er som de er, men om siste løsning med pumpe-idéen ikke funker kommer jeg faktisk til å ta løft og legge inn litt (til en fyldig c) uten diskusjon. Jeg er møkk lei både mini-pupper og at folk snakker nedlatende til meg grunnet det jeg ønsker og ikke forstår hvorfor de ikke ble større etter barn nr 1.. De som gjør det har som regel fine bryster selv og jeg syns ikke folk som ikke kan sette seg inn i situasjonen skal være så hardnakket på at det ikke er noe problem.. Lykke til :)

Tusen takk for svar! :) Godt å høre at andre har det samme problemet, man føler enderlig at noen forstår deg mer. Så vanskelig å snakke med folk som ikke kan sett seg noe i sitvasjonen og da bare tenker negativt. Ja, jeg vet jeg er ung, og mye som står på spill når man skal operere. Men det er noe jeg har veldig lyst å gjøre, og jeg er fornøyd med kroppen min gjenerelt. Det jeg vil mest er å få litt mer former, for akk nå er jeg tynn som en spiker. Men så klart er jeg fornøyd med det, men elsker former. Fine store pupper og fin sprettrumpe er utrolig fint, og synes ikke at folk som har tatt silikon skal være flau over det. Er takknemlig for å være så tynn jeg er, men har veldig lyst på store pupper. For å få mer former. Pluss 375g er ikke så mye på meg som det høres ut. Det er ulikt på alle, det kan være mindre eller mer på andre. For min del har jeg ikke lyst på barn på en god stund, og synes nå som man er ung er det fint med former og nå vi ser mest bra ut. Etter jeg blir mor blir det ikke like mye fokus på hvordan man ser ut og kropp. Tenker jeg da. 

Hva hadde du valgt hvis du var i min sitvasjon? 

valgt av å få mer innlegg men det vil enda være litt forskjell på puppene, mindre arr og vente på brystløft etter å fått barn eller ta brystløft og brystforstøring med mindre innlegg og masse arr? Det jeg ønsker mest er større pupper. Og jeg har lyst å gjøre det så fort som mulig når jeg først har bestemt meg.

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar! :) Godt å høre at andre har det samme problemet, man føler enderlig at noen forstår deg mer. Så vanskelig å snakke med folk som ikke kan sett seg noe i sitvasjonen og da bare tenker negativt. Ja, jeg vet jeg er ung, og mye som står på spill når man skal operere. Men det er noe jeg har veldig lyst å gjøre, og jeg er fornøyd med kroppen min gjenerelt. Det jeg vil mest er å få litt mer former, for akk nå er jeg tynn som en spiker. Men så klart er jeg fornøyd med det, men elsker former. Fine store pupper og fin sprettrumpe er utrolig fint, og synes ikke at folk som har tatt silikon skal være flau over det. Er takknemlig for å være så tynn jeg er, men har veldig lyst på store pupper. For å få mer former. Pluss 375g er ikke så mye på meg som det høres ut. Det er ulikt på alle, det kan være mindre eller mer på andre. For min del har jeg ikke lyst på barn på en god stund, og synes nå som man er ung er det fint med former og nå vi ser mest bra ut. Etter jeg blir mor blir det ikke like mye fokus på hvordan man ser ut og kropp. Tenker jeg da. 

Hva hadde du valgt hvis du var i min sitvasjon? 

valgt av å få mer innlegg men det vil enda være litt forskjell på puppene, mindre arr og vente på brystløft etter å fått barn eller ta brystløft og brystforstøring med mindre innlegg og masse arr? Det jeg ønsker mest er større pupper. Og jeg har lyst å gjøre det så fort som mulig når jeg først har bestemt meg.

«Etter jeg blir mor er det ikke like mye fokus på hvordan man ser ut og kropp»

Dette er jeg uenig i, jeg er 32 år nå og etter mine tre svangerskap, så mine bryster ut som vrengte bukselommer. På 5 år hadde jeg gått opp mange kilo, hadde hengepupper og kroppen hadde forandret seg utrolig mye på kort tid. Linjer i ansiktet osv.. Jeg ser at jeg blir gradvis eldre på utsiden raskere enn jeg føler meg på innsiden. Før jeg fikk barn tenkte jeg ikke mye på kropp, trening, og utseende generelt. Det var jo Ok. 

Nå bruker jeg mye energi på å spise sunt, trene, gå ned i vekt, holde vekta, smøre kropp og ansikt og andre ting for å holde utseende og kropp så bra som mulig. Man eldes raskere utvendig enn invendig som regel😝

Jeg svarte deg på spørsmålet ditt lenger opp. Hvis du har bestemt deg for å gjøre det nå, så ville jeg gått for kun brystforstørrelse per nå og heller tatt et løft etter at du har fått barna du skal ha om det trengs. Mindre operasjon, rimeligere og enklere å rette på på et senere tidspunkt. Jeg har som sagt tatt løft med proteser. Veldig smertefullt i to uker, arrene er helt lyse og syns knapt nå 8 mnd senere, men føligheten i brystvortene er HELT borte. Tviler på at jeg hadde fått til å amme osv også nå. 

Anonymkode: 0afc4...615

Skrevet

Puppene mine var veldig ulike i tenårene, men ble likere etterhvert. Ville ventet til jeg var 20 for å se om de tok hverandre litt igjen. 

Anonymkode: bc73e...beb

Skrevet

Men hvordan kan du vite hvordan resultatet med 375 blir. Får du pupper på min størrelse, vil det se ekstremt unaturlig ut på deg, som er så slank og lav. Jeg gikk fra 70B til 70H, ved å legge i 350. Nå veier jeg 70 kg, så det er mye mer enn deg, og jeg sliter med å finne klær på overkroppen da puppene er så store, jeg har slank midje. Fettet mitt legger seg på rumpe og lår. Så jakker, bluser, kjoler og lignende sliter jeg med å finne noen som er store nok til brystene, men smalt nok på skuldre og rundt livet. Og du som veier så lite, kommer til å slite mye mer.

Jeg tok først silikon etter jeg var ferdig med barn. Og glad for det, ellers hadde jeg kanskje måtte operert meg flere ganger.

Skrevet

Prøv å les hva du selv skriver:

Du hadde ikke tenkt over at puppene dine ikke var like før du dro på konsultasjon. Å rette opp på det er en ide de har plantet i hodet ditt. Det var ikke viktig for deg før de sa det. De har har en økonomisk interesse i at du skal ønske å operere deg. Det vil deres anbefalinger bære preg av. 

Jeg tror du skal tenke deg veldig godt om nå. Ikke minst fordi du stadig er veldig ung. Kroppen din er ikke ferdig enda. Og planlegger du barn kan jeg love deg at kroppen forandrer seg mye. Selvom det er blitt ganske vanlig å ta disse inngrepene er de ikke uten risiko og ikke alle blir fornøyd etterpå. I tillegg holder det ikke evig. Implantater må skiftes etter en årrekke uansett osv.

Så tenk deg om. Hvor mye av din utilfredshet er din egen (som du selv hadde før alle konsultasjonene) og hvor mye er andre sine ideer? 

Anonymkode: 4bdcd...3bf

Skrevet

Mine pupper vokste også etter at jeg ble 18 år. 

Brukte B-cup da jeg var 18 år og etter et barn i 20-årene brukte jeg C-cup. Nå etter 4 barn og noen ekstra kosekilo på kroppen bruker jeg D. 

Jeg var også veldig skank som 18-åring, 174 cm og 58 kg, kunne spise hva jeg ville og var like skank. Det endret seg etter noen barn, og plutselig ble trivselsvekten 65-68 kg isteden, og puppene ble også større. 

Skjønner virkelig ikke dette ønsket om å tukle med kroppen, og særlig ikke når du er så ung. Kjøp en god bh med litt innlegg isteden. 

Anonymkode: e0110...4ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...