Sølvpanter Skrevet 17. februar 2018 #1 Skrevet 17. februar 2018 Datteren vår på 8,5 år skal ha svømming på skolen, og de anbefaler våtdrakt fordi vannet er litt kaldt. Vi kikket litt på nett, og hun falt for Coop obs sin versjon. Problemet er at de har den i 8 år og 10 år. Jeg lurer på hva vi bør velge? Hun er litt under snittet stor (str 128 i bukser er passe), men trekker litt i overkropp og armer (134 i str). Jeg er ikke helt sikker på akkurat størrelse hennes, men ca 126 cm og 25 kg tror jeg. Akkurat våtdrakter bør vel sitte ganske tett?
Chupa chups Skrevet 17. februar 2018 #2 Skrevet 17. februar 2018 Både Coop og Europris sine er veldig korte i overkroppen, så du bør absolutt kjøpe den som er større. Om den er bittelitt løs så isolerer den uansett. Dersom du vil ha skikkelig våtdrakt med god passform, bestill ONeill på nett. Men gå opp i størrelse der også.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2018 #3 Skrevet 17. februar 2018 Vi har både fra Coop og Europris, her brukes de om sommeren da, i tube etter båt o.l. Det gjør ingenting om den er bittelitt stor, de skal tross alt klare å ta den av og på seg selv også (og det er vanskelig om den er litt liten), den isolerer greit selv om den ikke er supertettsittende (for jeg regner ikke med de skal bade i isvann) Anonymkode: 4c9d9...b4b
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2018 #4 Skrevet 17. februar 2018 Hadde kjøpt 10 år. Men neoprenedrakter har ganske mye oppdrift, noe som gjør at de får litt "redningsvest" effekt. Uheldig at barna lærer å svømme med slike drakter, da de i en reell situasjon hvor de faller i vannet vil ha klær som trekker dem ned i stedet, evt kun badetøy om sommeren... Anonymkode: d2575...83b
Sølvpanter Skrevet 17. februar 2018 Forfatter #5 Skrevet 17. februar 2018 Takk for svar og anbefalinger! Da går jeg får den i 10 år 😊 Ang. svømming, vår kan svømme allerede, hun lærte det da hun var 5 år. Hun svømmer et par hundre meter i strekk uten problem. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå