Gå til innhold

Hvor trøtt er det normalt å være i første trimester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siste døgn har jeg sovet 9,5 timer og er dau trøtt nå i kveld. Mannen min er bekymret for meg. Tror det er noe gale med meg.

Er det det? Er det normalt å være så trøtt?

Anonymkode: e221e...d88

Skrevet

Det er normalt. Kroppen din lager et barn og du trenger hvile.

I første graviditet stod jeg opp, spiste frokost og la meg igjen, sov tre fire timer og var trøtt på kvelden.

Sjekk gjerne opp vitaminer etc hos legen for å være sikker om du/dere er bekymra, men om du  siden ti i går kveld har sovet ni og en halv time så tenker ikke jeg ikke at det i seg selv er noe å være bekymra for, er jo bare en litt over gjennomsnitt for en natt.

Anonymkode: c1a69...19e

Skrevet

Jeg bare sov og jobba første trimester, ingenting annet , det vil si ca 15 glemt hver dag! Alikevell var jeg sykt trøtt! Ikke så mange som snakker om den trøttheten så jeg ble veldig overrasket hvor trøtt det gikk an å være. 

Anonymkode: 77c20...248

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er normalt. Kroppen din lager et barn og du trenger hvile.

I første graviditet stod jeg opp, spiste frokost og la meg igjen, sov tre fire timer og var trøtt på kvelden.

Sjekk gjerne opp vitaminer etc hos legen for å være sikker om du/dere er bekymra, men om du  siden ti i går kveld har sovet ni og en halv time så tenker ikke jeg ikke at det i seg selv er noe å være bekymra for, er jo bare en litt over gjennomsnitt for en natt.

Anonymkode: c1a69...19e

Så godt å høre. Jeg tar sånne gravid vitaminer og har justert stoffskifte medisin opp. Så tror at alt er i orden. Takk for tips 😍😍

En annen ting. Jeg har plutselig NULL sekslyst. Frister ikke I DET HELE TATT.  Er det også normalt? 🙈🙈

Hi

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bare sov og jobba første trimester, ingenting annet , det vil si ca 15 glemt hver dag! Alikevell var jeg sykt trøtt! Ikke så mange som snakker om den trøttheten så jeg ble veldig overrasket hvor trøtt det gikk an å være. 

Anonymkode: 77c20...248

Ja. Ikke sant 😥😥 var virkelig ikke forberedt på dette 😪😪😪

Hi

Skrevet

Ja helt normalt 👍 jeg sov en time på toget både og til og fra jobb hver dag fe første månedene. Var helt sykt trøtt 😴😴

Anonymkode: 2776c...e97

Skrevet

Trøttere enn en trøtt person på trøtte personers årlige generaltrøtthetsforsamling.

Skrevet

Første trimester med nummer en så sto jeg opp, gikk på jobb, gikk hjem, sov til mannen kom hjem, spiste middag, sovnet på sofaen og sov der til jeg gikk og la meg. En gang sovnet jeg faktisk på jobb. Det er noe av det flaueste som har skjedd i mitt liv. Jeg ante virkelig ikke at det var mulig å være så trøtt. Plutselig var det over, heldigvis. 

Skrevet

Helt normalt, i første trimester ville kroppen sove 9 timer om natta, sove litt på sofaen etter jobb, spise middag, sovne litt på sofaen etter middag også legge seg og sove 9 timer til neste morgen igjen ☺️ 

De fleste våkner heldigvis litt til live igjen i andre trimester, da kommer gjerne sexlysten tilbake også 

Anonymkode: 50098...98c

Skrevet

Trøtt nok til at jeg sovnet i bilen etter jobb i alle fall. Ja, jeg var sjåfør. Ja, det var et under det gikk bra. Og ja, jeg ble sykemeldt etter hendelsen. Kunne sove 18 timer i døgnet på det verste. De resterende 6 var jeg i våken koma. 

Anonymkode: 9eaed...348

Skrevet

Alle damene på min far side har sovet gjennom svangerskapet. Da jeg ble gravid var jeg også sånn evig trøtt og sov hele tiden var sikker på jeg hadde vitamin mangel men alt var på stell og var helt normalt å være trøtt. Jeg hadde korte arbeidsdager i svangerskapet så begynte på jobb klokken 06 så var jeg hjemme igjen klokken 13. Sov til 16.00 - 17.00 tiden spiste middag var litt våken så gikk jeg og la meg klokken 18.00 måtte stå opp klokken 05.00 men allikvel jeg sov vekk hele dagene når jeg var gravid, vil si det Er bedre enn å spy hele svangerskapet. 

Anonymkode: 4028f...3b9

Skrevet

Jeg har hatt hyperemesis i alle mine svangerskap, så jeg har tenkt at lite næring i kroppen er grunnen til trettheten. Jeg sovnet liggende, sittende og stående (!), både hjemme og andre steder. 

Var heldigvis mest hjemme da, siden jeg stort sett beveget meg mellom badet og senga pga kvalmen. 

Anonymkode: 2123c...d71

Skrevet

Så godt å høre at det er normalt alle sammen 😄😄

Men er utrolig slitsomt, klarer ikke å fungere i hverdagen 😣😥

Hi

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt hyperemesis i alle mine svangerskap, så jeg har tenkt at lite næring i kroppen er grunnen til trettheten. Jeg sovnet liggende, sittende og stående (!), både hjemme og andre steder. 

Var heldigvis mest hjemme da, siden jeg stort sett beveget meg mellom badet og senga pga kvalmen. 

Anonymkode: 2123c...d71

Stakkars deg 😕😔

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Trøtt nok til at jeg sovnet i bilen etter jobb i alle fall. Ja, jeg var sjåfør. Ja, det var et under det gikk bra. Og ja, jeg ble sykemeldt etter hendelsen. Kunne sove 18 timer i døgnet på det verste. De resterende 6 var jeg i våken koma. 

Anonymkode: 9eaed...348

Huff for en opplevelse 😔😕

Skrevet
11 timer siden, sug lut skrev:

Trøttere enn en trøtt person på trøtte personers årlige generaltrøtthetsforsamling.

Hihi

Skrevet

Du er mer våken enn jeg var i andre svangerskap. Sov og jobbet, heldigvis hadde jeg stor slekt som tok seg av barnet jeg hadde. Når jeg ikke var på jobb sov jeg nesten hele dagen. Jeg vurderte sykemld siden jeg ikke klarte å holde meg våken når jeg, men når jeg ikke klarte dette når jeg hadde frihelger engang så så ikke jeg og min familie noe vits i det. Fungerte nesten greit på jobb, selv om jeg måtte ta meg noen fem min der også. Har sovet på paller på lageret pga jeg ikke klarte å holde meg våken. Flaks for meg hadde jeg en sjef som var like trøtt som meg når hun gikk gravid, så det gikk veldig fint. 

Tok nesten to mnd før alt var normalt og mer energi enn vanlig, 

Anonymkode: d4859...818

Skrevet

Helt hinsides trøtt er standarden første trimester. Jeg sov mer enn treåringen i døgnet da jeg var gravid med nummer to (ble ofte til at mannen måtte legge eldste fordi jeg allerede hadde sluknet på sofaen). 

Skrevet

Jeg sov og sov. Ble sykemeldt fra skolen, for jeg klarte ingen innleveringer, satt jeg meg ned foran en dataskjerm sovna jeg. Kunne lett sove 16t i døgnet. 

Anonymkode: 305f7...155

Skrevet

Jeg var ikke spesielt trøtt i første svangerskap, men med nr 2 var jeg ekstremt trøtt uke 5-15, sov hver ettermiddag en lang periode. 

Anonymkode: 21a2a...2d4

Skrevet

Jeg var dau-trøtt ut uke 11 i alle mine svangerskap. Da hadde jeg nok med å puste, spise og gå på do.

Skrevet

Å nei å nei så slitsomt 😥😪😕😪

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...