Gå til innhold

Misfornøyde med bursdagsinvitasjoner

Anbefalte innlegg

Vi inviterte til bursdag for et av barna. Den ble sendt ut til alle via et invitasjonsprogram på nettet og jeg la i tillegg ut melding på klassens FB side.

Det er noen i klassen som kommer bestandig og andre som stort sett ikke kommer. Noen dager før bursdagen sendte jeg en melding til et par stykker som ikke hadde svart med spørsmål om de kom, men de som uansett sjelden dukker opp har jeg ikke purre opp.

Nå er et par mødre ganske irriterte fordi de ikke viste om invitasjonen. Er det ikke foreldrenes ansvar å sjekke mailen sin, sørge for å få registrert ny mailadresse når de skifter og følge med på FB når det er der foreldrene pleier å kommunisere? 

Anonymkode: 234c4...ba1

Fortsetter under...

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde sendt purring på sms.

Anonymkode: dcedf...580

Hvorfor?

En melding på FB, 2 mail (Det sendes automatisk ut påminningsmail fra programmet) og at barna har fått vite det på skolen burde da holde?

Nå må jeg innrømme at et par av de som ikke kom ikke var savnet. Det var nok noe av grunnen til at jeg ikke purre dem opp. Det er ikke de enkleste ungene å ha med å gjøre. De hadde selvfølgelig vet velkomne om de kom, men jeg savnet dem ikke.

Hva slags invitasjonsprogram er dette da?

Jeg bare sletter mail jeg tror er spam eller reklame, altså leser jeg stort sett bare mail jeg vet hvem kommer fra.

Jeg ville sendt mail fra mitt eget navn og purring på sms, det er ikke alle som bruker mailen like mye.

Anonymkode: 8379f...3b5

Annonse

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor gjøre så mye ut av dette med invitasjonene? Bruk sms, enkelt og greit!

Snakk om dramaqueen

Anonymkode: f13a1...114

Det er ikke alle som har oppgitt telefon til begge foreldre og det er veldig upraktisk å sitte og taste 48 telefonnummer manuelt. Mail kan kopieres inn. En del har skilte foreldre som ikke snakker sammen.

Papirinvitasjoner er det ikke lovlig å dele ut på skolen.

Er det jeg som er dramaquin eller de som klager?

10 minutter siden, Mamma_til_2 skrev:

Her sender alle ut i papirform og legger det ut på Facebook siden slik at alle får vite det.

Vi får ikke lov til å dele ut papirinvitasjoner, men Facebook brukte jeg akkurat for å sikker at alle kunne se det selv om det ble noe feil ved mailen.

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dele ut papirinvitasjoner på fritiden? 

Anonymkode: dd9d0...420

Går sikkert an selv om det ville tatt lang tid, men tipper jeg hadde fått klager da også fra folk som ikke tømmer postkassa eller tror det er reklame.

Mailadresser kan kopieres inn, eller man kan ha en egen mail-gruppe med alle adressene i klassen, men hvorfor bruke en invitasjonsside? Må da være bedre å sende fra sin egen mailadresse og merke med en tydelig overskrift: BURSDAGSINVITASJON.

Om man da i tillegg legger en melding på facebooksiden er det helt klart innenfor og ingen kan klage, men du kan jo sende en purring på sms da. 

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke alle som har oppgitt telefon til begge foreldre og det er veldig upraktisk å sitte og taste 48 telefonnummer manuelt. Mail kan kopieres inn. En del har skilte foreldre som ikke snakker sammen.

Papirinvitasjoner er det ikke lovlig å dele ut på skolen.

Er det jeg som er dramaquin eller de som klager?

Vi inviterer pr FB. Aldri noen som har furtet.

Anonymkode: 589e9...77b

Annonse

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mailadresser kan kopieres inn, eller man kan ha en egen mail-gruppe med alle adressene i klassen, men hvorfor bruke en invitasjonsside? Må da være bedre å sende fra sin egen mailadresse og merke med en tydelig overskrift: BURSDAGSINVITASJON.

Om man da i tillegg legger en melding på facebooksiden er det helt klart innenfor og ingen kan klage, men du kan jo sende en purring på sms da. 

Det er mye enklere å bruke en slik side. Da kan alle se hvem som kommer og ikke og det sendes automatisk påminning til alle.

Overskriften på mailen som sendes ut er "Invitasjon. Etter min mening er den ganske klar. Mailadressene er sendt ut til alle, men noen har tydeigvis brukt en adresse som brukes til "søppel" eller skiftet adresse uten å rette opp skolens liste.

Vi kunne selvfølgelig gjort enda mer for å få tak i alle, men på et tidspnkt må det nesten være litt opp til mottakerens å høre seg tilgjengeige også.

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er mye enklere å bruke en slik side. Da kan alle se hvem som kommer og ikke og det sendes automatisk påminning til alle.

Overskriften på mailen som sendes ut er "Invitasjon. Etter min mening er den ganske klar. Mailadressene er sendt ut til alle, men noen har tydeigvis brukt en adresse som brukes til "søppel" eller skiftet adresse uten å rette opp skolens liste.

Vi kunne selvfølgelig gjort enda mer for å få tak i alle, men på et tidspnkt må det nesten være litt opp til mottakerens å høre seg tilgjengeige også.

Kan være at din invitasjon havnet under spam.

Som ei annen spurte om hvilken invitasjonsside er det du bruker? Aldri hørt om.

Anonymkode: 3a6e8...b0c

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan være at din invitasjon havnet under spam.

Som ei annen spurte om hvilken invitasjonsside er det du bruker? Aldri hørt om.

Anonymkode: 3a6e8...b0c

Bruker "Inviter.no". Minst 90% av invitasjonene mine barn får kommer derfra.

Det er mulig det har havnet som spam hvis de har stilt filtrert sitt strengt, men med varsel via FB mener jeg det burde holde. Gjør du deg utilgjengelig må du regne med at ungene dine går glipp av ting.

Når dette i tillegg er unger som ikke pleier å møte opp, men heller fortelle hvor teit alt er, ser jeg liten grunn til å sette himmel og jord i bevegelse for å varsle dem på andre måter.

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi får ikke lov til å dele ut papirinvitasjoner, men Facebook brukte jeg akkurat for å sikker at alle kunne se det selv om det ble noe feil ved mailen.

Hvorfor får dere ikke lov?

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Keep it simple. En invitasjonsside må en kanskje logge seg på for å se invitasjonen? Høres upraktisk ut

Anonymkode: b7d28...ad3

Du trenger ikke logge deg på. Du får en mail om at du er invitert i bursdag og av hvem samt en li k til hele invitasjonen.

Du argumenterer med at det er foreldrenes plikt til å sjekke, være tilgjengelig osv. Men du sendte jo SMS til de du ønsket der? Så da gjelder ikke den regelen for alle, bare når det passer det sånn?

hvis du virkelig mente at du hadde gjort nok, hadde du jo ikke trengt å sende til de andre heller? Det skinner ganske så mye igjennom hva som egentlig er grunnen her.

Anonymkode: 7bd7a...cd0

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du trenger ikke logge deg på. Du får en mail om at du er invitert i bursdag og av hvem samt en li k til hele invitasjonen.

Jeg er generelt skeptisk til slike linker fra steder jeg ikke kjenner.

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fordi da får skolen klager hvis noen elever roter dem bort og noen kan bli lei seg hvis ikke alle blir invitert.

Men det er derfor vi sender dobbet ett på papir til alle slik at de som roter det bort eller er syke den dagen de deles ut kan få invitasjon via face.

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du argumenterer med at det er foreldrenes plikt til å sjekke, være tilgjengelig osv. Men du sendte jo SMS til de du ønsket der? Så da gjelder ikke den regelen for alle, bare når det passer det sånn?

hvis du virkelig mente at du hadde gjort nok, hadde du jo ikke trengt å sende til de andre heller? Det skinner ganske så mye igjennom hva som egentlig er grunnen her.

Anonymkode: 7bd7a...cd0

Jeg sendt sms til noen jeg regnet med at ville komme og som vi kjenner så godt at jeg hadde nummeret til på telefonen, blant annet til bestevennen til mitt barn.

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor?

En melding på FB, 2 mail (Det sendes automatisk ut påminningsmail fra programmet) og at barna har fått vite det på skolen burde da holde?

Nå må jeg innrømme at et par av de som ikke kom ikke var savnet. Det var nok noe av grunnen til at jeg ikke purre dem opp. Det er ikke de enkleste ungene å ha med å gjøre. De hadde selvfølgelig vet velkomne om de kom, men jeg savnet dem ikke.

Det var det jeg mistenkte 😉 Hadde du sendt sms, hadde disse barna kommet også. 

Anonymkode: dcedf...580

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...