Anonym bruker Skrevet 15. februar 2018 #26 Skrevet 15. februar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Rett og slett bare et sutreinnlegg Kanskje noen i samme båt har noen gode tips på hvordan man lever år etter år med stram økonomi.. Ingen inkasso eller forbruksgjeld, men lavtlønnet uten muligheter for å tjene mer mens barna er små. Har begge jobb, utbetalt ca 45 000 i måneden og to små barn. Vi klarer oss alltid, men jeg er så sliten av å snu på kronene, lage budsjett, spare inn, ikke unne meg selv annet enn billigst mulig hud og hårprodukter. Billigste tannkrem. Jage tilbud, alltid tenke penger og økonomi.. Det er som når man er på slanker`n.. alt jeg ikke har råd til, det frister så innmari..! Drømmer om å kunne helgehandle uten å se på prislappen.. Anonymkode: 34c4a...d02 Synes du klaget unødig jeg. Her har vi 3 små barn under 3 år og knapt 25.000 inn per mnd. Enda greier vi oss! Bhg til to barn betaler vi, strøm og husleie, bilutgifter, mat, klær og annet. Hvordan? Vi har senket standarden på stort sett alt. Handler i 50% disken og har fryseren full av 50% mat. Baker brød selv, og vi voksne tar heller mindre middagsmat så sparer vi inn. Sparer inn på ting vi kan og nyter ikke noe ekstra. Sjokolade, godteri og brus og chips kjøper vi kun til bursdag og fest. Vi har bestemt oss for å greie dette selv og vi gjør det også frem til utsiktene bedrer seg økonomisk og for jobb for min del. 45K jeg hadde JUBLET! Synes jammen du skal ta en realitycheck. Anonymkode: 22e5e...ba1
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2018 #27 Skrevet 15. februar 2018 Vi ligger også rundt 45 000 ++ og har det greit. Jeg sparer 1000,-i mnd. Vi har to biler og lever ikke på budsjett. Vi har nok mindre enn flere vi kjenner, men har det likevel det bra. Anonymkode: de21a...669
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2018 #28 Skrevet 15. februar 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg betaler 19.000 i året. Det blir ikke "flere tusen", men ca 1500 pr måned. Anonymkode: 74f63...856 Vi betaler over 50.000 i året i forsikringer... 2 voksne og 4 barn er toppforsikret med tanke på sykdom, ufør og liv (har en svigermor som havnet i rullestol midt i livet og måtte bygge om huset for egen regning siden hun ikke hadde forsikringer, og en søster som er delvis ufør pga hjertefeil og aldri fikk noen uføreforsikring fordi hun ble syk som barn, derfor er alle barna godt forsikret med uføreforsikringer som kan videreføres uten ny helseattest når de blir voksne) 2 biler, 1 båt (13-åringen sin) og 1 motorsykkel (17-åringen sin) Reise Hus og innbo, der har vi også en superforsikring som dekker alt av mobiler, nettbrett, pc, uhell, sykler, bunader osv osv. Stort hus (300 kvm), mye sykler og utstyr, har også utvidet forsikring mot sopp, råde, skadedyr osv siden det i utgangspunktet er et gammelt hus. Mannens forsikringer er dyrest da, siden han er selvstendig næringsdrivende og vi er 100% avhengig av hans inntekt. Så han har forsikringer som dekker alt fra mellomlegg mellom aap/dagpenger og normallønn om han skulle bli langvarig syk eller arbeidsledig, som dekker behandling privat om det er ventetid på sykehus, som dekker kiropraktor osv osv. Han er virkelig toppforsikret Anonymkode: c3d4b...4ed
Måsen Skrevet 15. februar 2018 #29 Skrevet 15. februar 2018 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Veldig mange gode tips og råd fra dere, takk! Grunnen til at jeg ikke skrev noe budsjett er for at alt er egentlig ferdig ribbet til beinet. Abonnementer sagt opp, renter prutet osv. Har stålkontroll på økonomi og full oversikt. Jeg tror problemet mitt ligger i at vi omgås folk med mye bedre råd enn oss og jeg må slutte å sammenligne meg/oss med dem. Dette var et skikkelig ilandsproblem, jeg vet.. 45 000 for en familie på 4 burde ikke være noe å ligge søvnløs for. Takk for at dere ikke minnet meg på hvor bortskjemt vi egentlig er.. Anonymkode: 34c4a...d02 Jeg tror du har identifisert det største problemet, nemlig hvem du sammenlikner dere med og hvilke forventninger det gir deg for hva dere burde hatt råd til. Vi tjener mye mer enn dere, men jeg kjenner igjen tankegangen. Vi har gjeldfrie venner med millioninntekter, og så lenge jeg sammenliknet oss med dem, følte jeg alltid at vi hadde det trangt 🤣 Jeg har sluttet med det og forsøker å fokusere på hva vi har og trenger, ikke på hva andre prioriterer. Husk at jo mer du tjener, jo høyere krav får du gjerne til hva du bør ha råd til, og du blir ikke akkurat mer lykkelig av den grunn...
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2018 #30 Skrevet 15. februar 2018 Skjønner ikke at du synes dere har lite.. Jeg går på aap og har utbetalt 16000 i mnd. Mannen har 25000. 1900 i barnetrygd. Vi har 3 tenåringer, eget hus, to biler og synes det går greit rundt Anonymkode: 66bfe...34d
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2018 #31 Skrevet 15. februar 2018 Vi har også rundt samme utbetalt og begge jobber 100%. Det som plager meg mest er at vi ikke har råd til to biler så jeg må bruke 3 timer tilsammen hver dag på kollektiv og gåing fra vår dør til jobben. Med bil hadde jeg brukt under 30 min en vei 😂men har bare innsett at det er et problem vi må leve med. Vi har heller sjeldent råd til ferie. Er vel snart 5 år siden vi var i Danmark. Lånte bobilen til svigers 👍 ellers er feriene våre alltid å besøke familie. Anonymkode: b74aa...fe4
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2018 #32 Skrevet 15. februar 2018 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi betaler over 50.000 i året i forsikringer... 2 voksne og 4 barn er toppforsikret med tanke på sykdom, ufør og liv (har en svigermor som havnet i rullestol midt i livet og måtte bygge om huset for egen regning siden hun ikke hadde forsikringer, og en søster som er delvis ufør pga hjertefeil og aldri fikk noen uføreforsikring fordi hun ble syk som barn, derfor er alle barna godt forsikret med uføreforsikringer som kan videreføres uten ny helseattest når de blir voksne) 2 biler, 1 båt (13-åringen sin) og 1 motorsykkel (17-åringen sin) Reise Hus og innbo, der har vi også en superforsikring som dekker alt av mobiler, nettbrett, pc, uhell, sykler, bunader osv osv. Stort hus (300 kvm), mye sykler og utstyr, har også utvidet forsikring mot sopp, råde, skadedyr osv siden det i utgangspunktet er et gammelt hus. Mannens forsikringer er dyrest da, siden han er selvstendig næringsdrivende og vi er 100% avhengig av hans inntekt. Så han har forsikringer som dekker alt fra mellomlegg mellom aap/dagpenger og normallønn om han skulle bli langvarig syk eller arbeidsledig, som dekker behandling privat om det er ventetid på sykehus, som dekker kiropraktor osv osv. Han er virkelig toppforsikret Anonymkode: c3d4b...4ed To biler, båt og motorsykkel har ikke jeg. Og heller ikke barneforsikring, siden jeg ser på det som humbug. Anonymkode: 74f63...856
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2018 #33 Skrevet 15. februar 2018 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi betaler over 50.000 i året i forsikringer... 2 voksne og 4 barn er toppforsikret med tanke på sykdom, ufør og liv (har en svigermor som havnet i rullestol midt i livet og måtte bygge om huset for egen regning siden hun ikke hadde forsikringer, og en søster som er delvis ufør pga hjertefeil og aldri fikk noen uføreforsikring fordi hun ble syk som barn, derfor er alle barna godt forsikret med uføreforsikringer som kan videreføres uten ny helseattest når de blir voksne) 2 biler, 1 båt (13-åringen sin) og 1 motorsykkel (17-åringen sin) Reise Hus og innbo, der har vi også en superforsikring som dekker alt av mobiler, nettbrett, pc, uhell, sykler, bunader osv osv. Stort hus (300 kvm), mye sykler og utstyr, har også utvidet forsikring mot sopp, råde, skadedyr osv siden det i utgangspunktet er et gammelt hus. Mannens forsikringer er dyrest da, siden han er selvstendig næringsdrivende og vi er 100% avhengig av hans inntekt. Så han har forsikringer som dekker alt fra mellomlegg mellom aap/dagpenger og normallønn om han skulle bli langvarig syk eller arbeidsledig, som dekker behandling privat om det er ventetid på sykehus, som dekker kiropraktor osv osv. Han er virkelig toppforsikret Anonymkode: c3d4b...4ed Ja det gjør vi også, Når folk skriver om økonomi her inne, så nevner de sjeldent forsikring, så lurer på om få har det? Her har vi forsikret både oss selv og barna godt, og har vel litt over 30 i året i forsikring. Tror ikke folk tenker på hva som kan skje ved alvorlig sykdom. Anonymkode: ec2f0...a6a
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2018 #34 Skrevet 15. februar 2018 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: To biler, båt og motorsykkel har ikke jeg. Og heller ikke barneforsikring, siden jeg ser på det som humbug. Anonymkode: 74f63...856 Du har ikke opplevd syke barn da skjønner jeg? For jeg kjenner flere som har hatt veldig god nytte av barneforsikringen sin, f.eks da nevøen min fikk alvorlig epilepsi og lå på sykehus i 3 mnd på det meste. Da var det veldig greit med en forsikring som gav utbetaling for hver dag på sykehus og gav foreldrene økonomisk frihet til at begge kunne ta fri fra jobb for å få logistikken til å gå opp (det er nemlig bare en forelder som får penger fra nav for å være med barnet, og når den andre forelderen da jobber skift og skal ta seg av søsken hjemme er det ikke så lett). Jeg har også en venninne som ble syk i tenårene, og da hun ble voksen og skulle tegne uføreforsikring ble hun nektet. Ingen forsikringsselskap ville forsikre henne i det hele tatt. Nå står hun i fare for å bli minst 50% ufør, og siden hun aldri har klart å jobbe fullt pga sykdommen sin får hun minstesats. I min verden er det derfor verdt prisen det koster å forsikre barna mine som små, med en forsikring som kan videreføres uten ny helseattest når de blir voksne, og de aldri kan bli nektet en uføreforsikring. Skulle man bli ufør har en sånn forsikring mye å si for hvordan fremtiden blir. Anonymkode: c3d4b...4ed
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2018 #35 Skrevet 15. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi betaler over 50.000 i året i forsikringer... 2 voksne og 4 barn er toppforsikret med tanke på sykdom, ufør og liv (har en svigermor som havnet i rullestol midt i livet og måtte bygge om huset for egen regning siden hun ikke hadde forsikringer, og en søster som er delvis ufør pga hjertefeil og aldri fikk noen uføreforsikring fordi hun ble syk som barn, derfor er alle barna godt forsikret med uføreforsikringer som kan videreføres uten ny helseattest når de blir voksne) 2 biler, 1 båt (13-åringen sin) og 1 motorsykkel (17-åringen sin) Reise Hus og innbo, der har vi også en superforsikring som dekker alt av mobiler, nettbrett, pc, uhell, sykler, bunader osv osv. Stort hus (300 kvm), mye sykler og utstyr, har også utvidet forsikring mot sopp, råde, skadedyr osv siden det i utgangspunktet er et gammelt hus. Mannens forsikringer er dyrest da, siden han er selvstendig næringsdrivende og vi er 100% avhengig av hans inntekt. Så han har forsikringer som dekker alt fra mellomlegg mellom aap/dagpenger og normallønn om han skulle bli langvarig syk eller arbeidsledig, som dekker behandling privat om det er ventetid på sykehus, som dekker kiropraktor osv osv. Han er virkelig toppforsikret Anonymkode: c3d4b...4ed Dere betaler mer i forsikringer en mange har utbetalt i en hel mnd lønn. Selvfølglig har ikke de fleste råd til det. Det kan da ikke være så vannskelig å forstå? Anonymkode: e409b...341
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2018 #36 Skrevet 15. februar 2018 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har ikke opplevd syke barn da skjønner jeg? For jeg kjenner flere som har hatt veldig god nytte av barneforsikringen sin, f.eks da nevøen min fikk alvorlig epilepsi og lå på sykehus i 3 mnd på det meste. Da var det veldig greit med en forsikring som gav utbetaling for hver dag på sykehus og gav foreldrene økonomisk frihet til at begge kunne ta fri fra jobb for å få logistikken til å gå opp (det er nemlig bare en forelder som får penger fra nav for å være med barnet, og når den andre forelderen da jobber skift og skal ta seg av søsken hjemme er det ikke så lett). Jeg har også en venninne som ble syk i tenårene, og da hun ble voksen og skulle tegne uføreforsikring ble hun nektet. Ingen forsikringsselskap ville forsikre henne i det hele tatt. Nå står hun i fare for å bli minst 50% ufør, og siden hun aldri har klart å jobbe fullt pga sykdommen sin får hun minstesats. I min verden er det derfor verdt prisen det koster å forsikre barna mine som små, med en forsikring som kan videreføres uten ny helseattest når de blir voksne, og de aldri kan bli nektet en uføreforsikring. Skulle man bli ufør har en sånn forsikring mye å si for hvordan fremtiden blir. Anonymkode: c3d4b...4ed For mange er det viktigere å ha mat, bolig og klær her og nå. Anonymkode: e409b...341
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2018 #37 Skrevet 15. februar 2018 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har ikke opplevd syke barn da skjønner jeg? For jeg kjenner flere som har hatt veldig god nytte av barneforsikringen sin, f.eks da nevøen min fikk alvorlig epilepsi og lå på sykehus i 3 mnd på det meste. Da var det veldig greit med en forsikring som gav utbetaling for hver dag på sykehus og gav foreldrene økonomisk frihet til at begge kunne ta fri fra jobb for å få logistikken til å gå opp (det er nemlig bare en forelder som får penger fra nav for å være med barnet, og når den andre forelderen da jobber skift og skal ta seg av søsken hjemme er det ikke så lett). Jeg har også en venninne som ble syk i tenårene, og da hun ble voksen og skulle tegne uføreforsikring ble hun nektet. Ingen forsikringsselskap ville forsikre henne i det hele tatt. Nå står hun i fare for å bli minst 50% ufør, og siden hun aldri har klart å jobbe fullt pga sykdommen sin får hun minstesats. I min verden er det derfor verdt prisen det koster å forsikre barna mine som små, med en forsikring som kan videreføres uten ny helseattest når de blir voksne, og de aldri kan bli nektet en uføreforsikring. Skulle man bli ufør har en sånn forsikring mye å si for hvordan fremtiden blir. Anonymkode: c3d4b...4ed Jo, jeg var i 4 måneder på sykehus sammen med min syke sønn i 2016. Så jeg er vant med syke barn. Jeg og faren fikk pleiepenger for hver dag vi tilbragte der. Barneforsikring er veldig gunstig for forsikringsselskapene, for det de tilbyr er det samme som samfunnet allerede tar hånd om. Uføreforsikret har jeg vært i mange år, men ikke nå mer. Jeg har nemlig forsikring via arbeidsgiver (fylkeskommune) i tilfelle yrkesrelaterte sykdommer/skader skulle gjøre meg ufør. Anonymkode: 74f63...856
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2018 #38 Skrevet 15. februar 2018 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere betaler mer i forsikringer en mange har utbetalt i en hel mnd lønn. Selvfølglig har ikke de fleste råd til det. Det kan da ikke være så vannskelig å forstå? Anonymkode: e409b...341 Vi har også "bare" 50.000 utbetalt i måneden i lønn, tror faktisk det er 49.000, pluss barnetrygd da. Men vi har ikke råd til at noe skjer mannen siden han er selvstendig, så å forsikre han godt er noe vi er helt nødt til. Det er jo snakk om prioriteringer, men også om hvor man bor. Vi valgte å flytte litt vekk fra sentrale østlandet og har derfor rimeligere bolig enn de som bor f.eks i Oslo. Vi har også to ganske gamle biler (ihverfall om vi sammenligner med mange av vennene våre), vi har en liten og billig bil fra 2006 og en litt større familiebil fra 2007, ikke noe lån på noen av dem. Vi kunne selvfølgelig fått rimeligere forsikringer eller valgt å ikke være så godt forsikret, men pga mye sykdom i storfamilien hvor vi har sett hvor vanskelig ting kan bli økonomisk tør vi ikke det. Anonymkode: c3d4b...4ed
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2018 #39 Skrevet 15. februar 2018 Man kan ikkje sammenligne meg med ein som bor i Trondheim. Masse rare satser her i lande og jeg har ikkje bompenge problemer. Kan godt klare oss uten bil. Masse som spiller inn. Anonymkode: bc448...661
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2018 #40 Skrevet 15. februar 2018 Høres mer ut som luksusfellen enn at dårlig inntekt er problemet, beklager. Anonymkode: 3b9e1...644
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2018 #41 Skrevet 15. februar 2018 Ja!! Jeg skjønner så godt hva du mener...jeg føler aldri at jeg har råd til noe ekstra og det er så utrolig kjedelig. Har litt mindre enn dere utbetalt i mnd... Anonymkode: 5660a...d15
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2018 #42 Skrevet 15. februar 2018 Jeg er enslig mor, og har laveste sats AAP, som er på 14 000 i måneden, med bidrag, barnetrygd og bostøtte, så får jeg 25 000 kr i måneden, bortsett fra 2 mnd i året, da får jeg bare 22 000 kr. Nå er barna tenåringer, og det er dyrt. Her røyk vaskemaskinen, og nå aner jeg ikke hvordan jeg skal få betalt regninger osv. For jeg har aldri noe å spare, ligger egentlig i litt minus hver måned. Og ja, det er utrolig slitsomt, og bekymre seg for økonomien hver dag, lure på hvordan man skal få betalt regninger. Anonymkode: 87f62...ad2
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2018 #43 Skrevet 15. februar 2018 Jeg er sykepleier og får utbetalt fast 19000kr pr mnd, samboer får det samme. Altså vi har 38000kr tilsammen pr mnd. Vi gjør alt vi kan for å få jobbe ekstra, men det er ikke alltid like lett å få logistikken å gå opp, og det er dessverre begrenset med ekstravakter å få. Vi har 2 barn, har hus og 2 biler. Er også lei av å ha dårlig økonomi! Når vi endelig har penger til overs er det noe uforutsett som skjer som velter alt... har aldri noe til overs til sparing selv om det er satt i budsjettet at vi skal spare. Vi har så vi klarer oss, men skulle ønske vi innimellom kunne gå i pluss, er så lei av å leve fra måned til måned! Anonymkode: eebe9...df3
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2018 #44 Skrevet 15. februar 2018 Ja, du har rett i at det var et syteinnlegg, for lite inn hver måned har dere ikke Anonymkode: 84bb1...02b
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2018 #45 Skrevet 15. februar 2018 Jeg skjønner deg godt, HI! Og som du sier, det verste vi kan gjøre er å sammenligne oss med andre. Men jeg vil gjerne kommentere de svarene du får som går ut på at dere burde være fornøyde med inntekten! Fordi det er så ufattelig mange faktorer som spiller inn. Jeg kan bruke meg selv som eksempel; vi flyttet på landet (samboers hjemsted) for å få kjøpt en flott bolig til 2,2 millioner (samme bolig i nærmeste by hadde kostet 5 mill). MEN vi ser at vinninga går opp i spinninga. Vi må ha to store og trygge biler nå. Vi kjører lengre til jobb, pluss at barnehagen er motsatt vei fra jobben. Bompenger og fergepriser er hinsides all fornuft, og disse er uunngåelige om man i det hele tatt skal kunne dra i svømmehall, på kino eller ut og reise. I det hele tatt delta i samfunnet... noe vi ikke gjør i stor grad fordi vi ikke har råd til det. Internett og TV på normalt vis er umulig å få til her vi bor, så vi må betale i dyre dommer for mobilt bredbånd. Vi har levd oss lei, fatter ikke poenget med 'lykken på landet' når det å bo billig skaper så mange andre utgifter og hindre. Poenget mitt er at man kan faktisk revurdere hele livet sitt, om noe føles galt. Både du og jeg vet at 45.000 utbetalt i mnd ikke er ille, så da er det noe som må forandres. Store eller små grep... Anonymkode: 8ad4b...7b3
glalaksen Skrevet 15. februar 2018 #46 Skrevet 15. februar 2018 Skjønner deg ikke hi. Vi har også 45 k utbetalt i måneden og lever greit. Har råd til to uker syden i året til og med. Men vi har en bil så vi sparer nok endel der. Hvor mye betaler dere i boutgifter?
Julie (: Skrevet 15. februar 2018 #47 Skrevet 15. februar 2018 (endret) 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det bare vi som betaler flere tusen i md i forsikringer... av hus, bil, barn og oss selv? Anonymkode: ec2f0...a6a Var litt upresis i innlegget mitt. Vi bor i borettslag og forsikring av bygget er derfor inkludert i fellesutgiftene. Vi har innboforsikring og reiseforsikring i fagforeningskontingenten som trekkes før vi får lønna utbetalt. Vi eier ikke bil selv, men låner en de få gangene vi trenger (bor sentralt). Er godt forsikret med tanke på ulykker, sykdom, dødsfall etc. Dere som betaler voldsomt mye får ta dere noen runder med forsikringsselskapet. Vi sparte masse på å bytte og samle alt et sted. Endret 15. februar 2018 av Julie (:
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2018 #48 Skrevet 15. februar 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Skjønner ikke at du synes dere har lite.. Jeg går på aap og har utbetalt 16000 i mnd. Mannen har 25000. 1900 i barnetrygd. Vi har 3 tenåringer, eget hus, to biler og synes det går greit rundt Anonymkode: 66bfe...34d Vi betaler forresten ca 40 000 i forsikringer. Det er hus, to biler, to scootere, campingvogn, henger, bikkje, forsikringer på alle unga (noe jeg ser er viktig, siden jeg selv ble syk uforsikret), og sikkert flere ting jeg har glemt akkurat nå. Forsikringer blir prioritert som nr 2. Kun etter huslånet Anonymkode: 66bfe...34d
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2018 #49 Skrevet 16. februar 2018 Har mindre enn dere og er alene med tre barn. Jeg sparer minst 5000 i mnd. Barna og jeg er ikke opptatt av å ha det fineste og nyeste. Vi arver og kjøper brukt. Jeg føler vi har mye penger og vi unner oss en ferietur i året, kino i ny og ne. vi spiser det vi vil. Jeg handler ofte på tilbud og fryser eller legger vekk i boden Anonymkode: 574fe...ac9
LisK Skrevet 16. februar 2018 #50 Skrevet 16. februar 2018 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Du verden for et empatisk menneske du er. Takk! Pengene går dit de må med to barn i voksealder. De har en aktivitet hver. Vi eier gammelt hus, vi har en bil som er billig i drift, men litt billån. Jeg burde jobbe med å være takknemlig for det vi har.Jeg tror problemer mitt er mer psykologisk. Setter enormt pris på å få bekreftet det her for da kan jeg jobbe med det på en annen måte enn å lage budsjett. Penger er ikke synonymt med lykke! Anonymkode: 34c4a...d02 Takk for det det skulle nå bare mangle også, jeg ser det jo selv at før ulykka til mannen min da vi har eget firma gikk det mer penger ut og vi hadde mer han kunne fint dra inn 60.000 på en tur (transportforma) før skatt og andre utgifter, avgifter osv. Vi satt igjen med ganske bra likevel da dette ikke var eneste oppdrag per måned. På en dårlig måned dro han inn ca 30.000 netto og vi hadde da to biler, ordentlige forsikringer på oss tre, motorsykkel og bar ubeskrivelig heldig med ei husleie på 5000,- pr. mnd for et stort hos på 180kvm på landet blant anna. Vi hadde likevel ikke så mye igjen etter at alle utgifter var trekt og vi hadde handlet det nødvendige av mat og husholdningsartikler osv. som sagt, mange ser ikke at forbruk ofte følger lønn og når man har omgangskrets med samme inntekt eller høyere er det faktisk vanskelig. Så da det på samarbeidspartneren til gubben som hadde flust; vi skulle alltid ønske vi var litt mer på det nivået og slik vil det være for mange som ønsker å være "bra nok" en trenger ikke ønske å være best og at alle ser opp til en, men jeg husker følelsen når vi var såååå stolte og hadde råd til en firmabil til. Det kom tørt fra samarbeidspartneren hans; "Hehe, jah jeg har hatt to biler i firmaet i mange år jeg, men jeg gleder meg på deres vegne altså" I dag er jo situasjonen en annen, men vi er på vei opp igjen og jeg gleder meg samtidig som jeg gruer meg fordi da vet jeg vi kommer til å øke forsikringen på f.eks frøkna og ha en god på mini som straks kommer blant anna og med det blir utgiftene også større. Men ja; ikke sammenlign dere med de som har mer. Som du sier; penger er ikke synonymt med lykke selv om det er godt når ting går rundt ❤
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå