Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #1 Skrevet 14. februar 2018 Har tenkt på AA, men har litt problemer med den religiøse siden av det siden jeg ikke tror. Finnes det lignende steder man kan få hjelp, men uten den religiøsedelen? Er det noen har som har hatt alkoholproblemer, eller har noen de kjenner som har hatt det og som har fått hjelp? Anonymkode: f0b51...aec
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #2 Skrevet 14. februar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har tenkt på AA, men har litt problemer med den religiøse siden av det siden jeg ikke tror. Finnes det lignende steder man kan få hjelp, men uten den religiøsedelen? Er det noen har som har hatt alkoholproblemer, eller har noen de kjenner som har hatt det og som har fått hjelp? Anonymkode: f0b51...aec Vet ikke annet enn aa å anbefale deg 😐 har en far som er alkoholiker og har vært det i 40 år. Har lært at det går i arv..ble selv alkoholisert, drakk hver dag i 6 år før jeg bare bet tennene sammen og sa til meg selv siste gangen jeg drakk at i morgen skal jeg IKKE drikke. Jeg gjorde utrolig nok ikke det og det er nå 6 mnd siden. De første 3-4 dagene hadde jeg et mektig sug på alkohol og var flere ganger på tur til å kjøre på butikken for å handle øl! Men etter det har det ikke vært noe sug i det hele tatt. Var på julebord også edru (alkoholen fløt) men behersket meg helt fint. Merker mye bedre helse nå enn før. Kanskje ikke akkurat det du var ute etter men det går an å stoppe selv også faktisk uten hjelp 😯😄 Anonymkode: 88b59...bd4
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #3 Skrevet 14. februar 2018 Snakk med din fastlege først og fremst. Der får du støtte, og kan også henvises videre. Det er veldig bra at du erkjenner problemet ditt. Du kan få antabus hos legen hvis du tror det er et alternativ for deg. De skal tas samtidig eller i kombinasjon med Campral- dette er en medisin som reduserer lysta på alkohol. Vet jo at det finnes avrusningsplasser, men er ikke sikker på om man må henvises av fastlege, eller hvordan det foregår. Har ikke så mye kunnskaper om dette, jeg har sjekket ut litt, men siden min mann ikke innser at han trenger hjelp, så kommer vi ikke videre. Stå på! Du er utrolig flink som har innrømmet for deg selv og oss her inne at du har et alkoholproblem. Anonymkode: 07a50...725
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #4 Skrevet 14. februar 2018 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vet ikke annet enn aa å anbefale deg 😐 har en far som er alkoholiker og har vært det i 40 år. Har lært at det går i arv..ble selv alkoholisert, drakk hver dag i 6 år før jeg bare bet tennene sammen og sa til meg selv siste gangen jeg drakk at i morgen skal jeg IKKE drikke. Jeg gjorde utrolig nok ikke det og det er nå 6 mnd siden. De første 3-4 dagene hadde jeg et mektig sug på alkohol og var flere ganger på tur til å kjøre på butikken for å handle øl! Men etter det har det ikke vært noe sug i det hele tatt. Var på julebord også edru (alkoholen fløt) men behersket meg helt fint. Merker mye bedre helse nå enn før. Kanskje ikke akkurat det du var ute etter men det går an å stoppe selv også faktisk uten hjelp 😯😄 Anonymkode: 88b59...bd4 Bra gjort, håper du klarer å holde deg Jeg har gjort det samme selv noen ganger, cold turkey og alkoholfri i mange måneder, holdt i 7 måneder den ene gangen uten en dråpe. Men jeg sklir alltid tilbake desverre, så jeg innser at jeg nok trenger litt mer hjelp. Hi Anonymkode: f0b51...aec
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #5 Skrevet 14. februar 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Snakk med din fastlege først og fremst. Der får du støtte, og kan også henvises videre. Det er veldig bra at du erkjenner problemet ditt. Du kan få antabus hos legen hvis du tror det er et alternativ for deg. De skal tas samtidig eller i kombinasjon med Campral- dette er en medisin som reduserer lysta på alkohol. Vet jo at det finnes avrusningsplasser, men er ikke sikker på om man må henvises av fastlege, eller hvordan det foregår. Har ikke så mye kunnskaper om dette, jeg har sjekket ut litt, men siden min mann ikke innser at han trenger hjelp, så kommer vi ikke videre. Stå på! Du er utrolig flink som har innrømmet for deg selv og oss her inne at du har et alkoholproblem. Anonymkode: 07a50...725 Tusen takk Det føles så skummelt å involvere fastlegen, det blir så alvorlig. Og det er det jo og, men det skremmer meg. Selv om jeg vet at alt som alkoholen gjør med meg, burde skremme meg mer. Hi Anonymkode: f0b51...aec
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #6 Skrevet 14. februar 2018 Sjekk om dere har en ruskonsulent i kommunen. Hos oss kan du ta direkte kontakt uten å involvere fastlegen. Men jeg tror likevel det er lurt å involvere fastlegen også. Så bra at du innser at du trenger hjelp. Det er et viktig steg. Lykke til!! (Det står forresten på sidene til AA at de ikke er et religiøst samfunn. Du kan lese mer her: http://www.anonymealkoholikere.no/2/er-aa-religiost/) Anonymkode: 36187...121
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #7 Skrevet 14. februar 2018 å fastlegen kan sende bekymringsmelding til barnevernet hvis hun kommer å forteller at hun er alkoholiker. Å spørs om bv mener at en alkoholiker bør ha omsorgen for barn.. Anonymkode: 293e8...193
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #8 Skrevet 14. februar 2018 Spørs om en alkoholiker faktisk bør ha omsorgen for barn da... Anonymkode: cae16...253
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #9 Skrevet 14. februar 2018 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: å fastlegen kan sende bekymringsmelding til barnevernet hvis hun kommer å forteller at hun er alkoholiker. Å spørs om bv mener at en alkoholiker bør ha omsorgen for barn.. Anonymkode: 293e8...193 Barnevernet vil det beste for barnet, og når mor ber om hjelp fra fastlege, så tar jo mor tak i problemene sine. Kanskje mor også selv kan ta kontakt med barnevernet om hun er alene med barnet/barna, om hun i det heletatt har barn, det vet jo ikke vi. mor kan da ha mulighet å få avlastning til barnet/barna. Det kan jo også hende det er en far inne i bildet som ikke har problemer med alkohol, og tar vare på barna når mor drikker. Kanskje mor kun drikker når far har barna, men likevel har innsett at hun har et alkoholproblem. Kanskje far allerede har hovedansvaret for barna, og mor ønsker å være en større del av barnas liv, og derfor har fått et ultimatum fra far om at hun da må oppsøke hjelp. Barnevernet kommer ikke å tar barna med mindre de vurderer at de tar skade av å bo/være sammen med mor. I dette tilfellet høres HI ut som en fornuftig kvinne som ønsker hjelp til problemene sine, og da er det jo dumt å starte en skremselspropaganda. Jeg har en mann som har alkoholproblemer. Vi har hatt et tett samarbeid med barnevernet, da jeg gikk på skole en periode, og var borte i uker i strekk. Barna var da på avlastning den/de helgene jeg var borte, og det var aldri snakk om at barna skulle tas fra oss grunnet mannens alkoholproblemer. Anonymkode: 07a50...725
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #10 Skrevet 14. februar 2018 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Spørs om en alkoholiker faktisk bør ha omsorgen for barn da... Anonymkode: cae16...253 Nå har ikke jeg barn da Hi Anonymkode: f0b51...aec
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #11 Skrevet 14. februar 2018 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sjekk om dere har en ruskonsulent i kommunen. Hos oss kan du ta direkte kontakt uten å involvere fastlegen. Men jeg tror likevel det er lurt å involvere fastlegen også. Så bra at du innser at du trenger hjelp. Det er et viktig steg. Lykke til!! (Det står forresten på sidene til AA at de ikke er et religiøst samfunn. Du kan lese mer her: http://www.anonymealkoholikere.no/2/er-aa-religiost/) Anonymkode: 36187...121 Takk Jeg har virkelig innsett at jeg ikke kan fortsette sånn. Det er nok de 12 trinnene som har gjort meg litt skeptisk, hvor det snakkes om bønn, Gud og høyere makt. Men jeg bør kanskje gi det en sjangs. Takk for tipset om ruskonsulent, skal sjekke det ut Hi Anonymkode: f0b51...aec
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #12 Skrevet 14. februar 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå har ikke jeg barn da Hi Anonymkode: f0b51...aec å hadde du ikke bedt om råd her inne løgner Anonymkode: 293e8...193
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #13 Skrevet 14. februar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: å hadde du ikke bedt om råd her inne løgner Anonymkode: 293e8...193 Det eneste barnet mitt døde, gjør det meg til en løgner Hi Anonymkode: f0b51...aec
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #14 Skrevet 14. februar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Har tenkt på AA, men har litt problemer med den religiøse siden av det siden jeg ikke tror. Finnes det lignende steder man kan få hjelp, men uten den religiøsedelen? Er det noen har som har hatt alkoholproblemer, eller har noen de kjenner som har hatt det og som har fått hjelp? Anonymkode: f0b51...aec Jeg har jobbet som ruskonsulent i sosialtjenesten i Nav. Noen kommuner har det organisert i andre deler av systemet. Du kan enten få henvisning via fastlege eller ruskonsulent. Så vil du bli innkalt av spesialisthelstetjenesten. Du trenger ikke bruke AA eller andre religiøse institusjoner, det finnes mange andre sekulære institusjoner. Lykke til ❤️ Anonymkode: fab3a...436
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2018 #15 Skrevet 16. februar 2018 På 14.2.2018 den 19.53, Anonym bruker skrev: Jeg har jobbet som ruskonsulent i sosialtjenesten i Nav. Noen kommuner har det organisert i andre deler av systemet. Du kan enten få henvisning via fastlege eller ruskonsulent. Så vil du bli innkalt av spesialisthelstetjenesten. Du trenger ikke bruke AA eller andre religiøse institusjoner, det finnes mange andre sekulære institusjoner. Lykke til ❤️ Anonymkode: fab3a...436 Takk. Kan jeg ta kontakt med ruskonsulent på egenhånd? Hi Anonymkode: f0b51...aec
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2018 #16 Skrevet 16. februar 2018 På 2/14/2018 den 19.08, Anonym bruker skrev: Det eneste barnet mitt døde, gjør det meg til en løgner Hi Anonymkode: f0b51...aec ”Folk sier at Jeppe drikker, men ikke hvorfor Jeppe drikker" Ikke så veldig rart at du har fått et alkoholproblem når du har opplevd det verste som kan skje et menneske. Sender deg varme tanker og en liten tåre. Lykke til med å få orden på alkoholbruken din. En psykoøog kan kanskje også være til hjelp? Anonymkode: c10ae...e97
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2018 #17 Skrevet 17. februar 2018 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk. Kan jeg ta kontakt med ruskonsulent på egenhånd? Hi Anonymkode: f0b51...aec Ja, det kan du. Sosialtjenesten i kommunen din vet mest sannsynlig hvor du skal henvende deg. Anonymkode: fab3a...436
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #18 Skrevet 21. februar 2018 På 17.2.2018 den 12.34, Anonym bruker skrev: Ja, det kan du. Sosialtjenesten i kommunen din vet mest sannsynlig hvor du skal henvende deg. Anonymkode: fab3a...436 Takk Da prøver jeg å henvende meg der Hi Anonymkode: f0b51...aec
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2018 #19 Skrevet 21. februar 2018 Noen andre med tips? Hi Anonymkode: f0b51...aec
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2018 #20 Skrevet 8. mars 2018 Er selv alkoholiker. Vært inne to ganger på psykiatrisk senter i litt over en måned hver gang. Tror jeg har kontroll, og det går greit å kose seg meg pils. Så plutselig sklir det ut. Har drukket en uke i strekk nå. Natta har vært helt jævlig med abstinenser og uka har kostet alt for mye av sparepengene mine. Er selv litt desperat på hva jeg skal gjøre. Anonymkode: f00e0...5b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå