Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #1 Skrevet 14. februar 2018 Har fått ny Gorenje induksjonstopp. Den går fra 1-9 + powerboost. Jeg syntes det tok mye lengre tid å steke pannekaker på denne enn på vanlig keramisk topp. Måtte steke på hakk 8, 9 ble for varmt, men sto i to timer for å steke pannekaker til hele flokken, og det er en drøy time lenger enn normalt. Har IKEA 365 panne, og en tyngre OBH nordica teflon. Ingen fungerte særlig bra. Anonymkode: bb61b...b8e
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #2 Skrevet 14. februar 2018 Pannekaker blir best i jernpanne. Teflonpannekaker blir ikke det samme Anonymkode: 82f61...eb3
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #3 Skrevet 14. februar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Pannekaker blir best i jernpanne. Teflonpannekaker blir ikke det samme Anonymkode: 82f61...eb3 Da soesifikt på induksjon? Jeg synes det var noe dritt med jernpanne på vanlig koketopp fordi det krevde så mye smør. Anonymkode: bb61b...b8e
tante grusom master of law Skrevet 14. februar 2018 #4 Skrevet 14. februar 2018 Jeg bruker alltid jernpanne til pannekaker.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. februar 2018 #5 Skrevet 14. februar 2018 Jeg bruker Jamie Oliver by tefal. Har hatt flere av disse. Tror tynnbunnet er best med pannekaker.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #6 Skrevet 14. februar 2018 Vi bruker woll stekepanne. Veldig gode, og håndtaket kan tas av når man steker noe som skal inn i ovnen etterpå. Men til pannekaker er den gamle jernstekepanna best. Jeg pleier å ha to stekepanner på samtidig, så går pannekakestekingen dobbelt så fort. Anonymkode: 7db78...ce0
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #7 Skrevet 14. februar 2018 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da soesifikt på induksjon? Jeg synes det var noe dritt med jernpanne på vanlig koketopp fordi det krevde så mye smør. Anonymkode: bb61b...b8e Krever ikke mye smør, bruker kanskje ei halv teskje til to pannekaker. (Men blir ekstra godt om man bruker mer). Pannekaker er jo ikke slankekost 😂 Men du må behandle jernpanna fint, smøre den inn med olje med jevne mellomrom, ihvertfall om du vasker den mye med såpe. Ikke så ofte om du vasker den i kun vann. Anonymkode: 82f61...eb3
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #8 Skrevet 14. februar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Krever ikke mye smør, bruker kanskje ei halv teskje til to pannekaker. (Men blir ekstra godt om man bruker mer). Pannekaker er jo ikke slankekost 😂 Men du må behandle jernpanna fint, smøre den inn med olje med jevne mellomrom, ihvertfall om du vasker den mye med såpe. Ikke så ofte om du vasker den i kun vann. Anonymkode: 82f61...eb3 Har kastet den jeg hadde, men skjønner at jeg bør skaffe meg ny 😂 Jeg ble bare overrasket hvor tregt det gikk på induksjon. «Alle» snakker om hvor mye tid de sparer med induksjon, mens jeg synes det meste har tatt mer tid, hvus det ikke dreier seg om oppkok av vann 😱 Anonymkode: bb61b...b8e
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #9 Skrevet 14. februar 2018 Hvisdet er gamle panner, eller panner som har fått sjokk og ikke er helt flate lenger fungerer de dårlig på induksjon. Invester i nye panner, Fiskars Hard Face er geniale da de har en ekstra plate i som gjør at den ikke lar seg varme over 230 grader. Over 230 grader overoppheter stekepannen og skader da belegget lettere. Ellers er Tefal greie brukspanner. Fungerer godt, koster ikke all verden, og varer et par-tre år. Booster funksjonen må du forresten alsri bruke på kjeler og panner med belegg. Den intense varmen det avgir skader det. Skal du beholde pannen lengst mulig og få det beste stekeresultatet setter du på et par hakk på varmen først og lar den stå slik et par minutter. Deretter opp til ca. halv varme. Etter det kan du gå opp til fult. Da blir varmen fordelt jevnere i pannen og de får en mer skånsom oppvarming. Når du igjen er ferdig å steke må du la pannen bli kald før du vasker. Ta iallfall aldri en varm panne under kaldt vann, da får den termisk sjokk og kan slå seg. Induksjon er gull, du vil nok elske det etterhvert. Anonymkode: ab41c...13b
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #10 Skrevet 14. februar 2018 Jeg har en tefal pannekakestekepanne😃 Lave kanter og lett å snu. Anonymkode: f1e40...2b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå