Gå til innhold

Hvordan skaffe bolig når man har betalingsanmerkninger?

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg har ikke nevnt en eneste gang at han ikke er ditt ansvar altså.

Anonymkode: c2b72...bf9

Nei det gjorde deu ikke :) Men det er mange her som ofte kommer med disse uttalelsene når det egentlig ikke er det man vil ha råd om. Om noen har lyst til å hjelpe andre med å få et bedre liv må man jo få lov til det. 

Anonymkode: 231e3...e17

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Veldig mange jobber som krever at du har førerkort. Det har vært en av de store faktorene for at han ikke har fått jobb. Det er et av målene Nav har skrevet i rapporten for at han kan skaffe arbeid. 

Ja det er det, men det at han har ett rykende ferskt førerkort gir han ikke jobb. Og i tilegg skriver du at han umedisinert adhd. Klarer han holde på jobb når han ikke en gang klarer å administrere egen økonomi?

Anonymkode: d573b...040

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi, det var stusselig lite, tydeligvis forskjell på kommuner. Jeg har en bror som er av samme typen, bare gjeld og anmerkninger+liten inntekt. Han har litt mer inn i mnd enn din eks har, men får flere tusen i bostøtte. Han har og depositumsgaranti fra Nav, og sleit med å få tak i bolig. Det er ikke lett, og en skjønner jo at ikke folk vil leie ut til noen med så dårlig økonomistyring. Han sin løsning har blitt å leie boliger som står til salgs, de kan jo ta lang tid før de blir solgt. De boligene er jo ikke så attraktive for andre å leie, siden man ikke vet hvor lenge man kan bo der. Så da har ikke utleier mange kandidater å velge mellom. Kanskje det kan finnes boliger til salgs som eks din kan prøve seg på?
Men har han spart penger mens han har bodd hos deg da?

Sikker på at du ikke blander bostøtte (Husbanken) og sosialstønad til dekning av husleie? Litt avhengig av hvilken kommune man bor i så er det noen forskjeller på hva man får i bostøtte, men om man bor alene og har inntekt, så er det sjelden flere tusen. 

Anonymkode: a10de...f5a

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er det, men det at han har ett rykende ferskt førerkort gir han ikke jobb. Og i tilegg skriver du at han umedisinert adhd. Klarer han holde på jobb når han ikke en gang klarer å administrere egen økonomi?

Anonymkode: d573b...040

Nei det er ikke sikkert han får jobb fordi han har førerkort eller at han klarer å holde på en jobb. Men man må ta små steg. Et annet mål er å medisinere ADHD'en. I tillegg har han veldig alvorlig søvnapne, som gjør at han ikke får den søvnen han trenger. Noe han nå har fått behandling for og har en mye bedre livskvalitet og klarer å fokusere på ting mye bedre. Så ting har blitt mye bedre :) Nå må han skaffe seg en bolig han har råd til. Slik at han kan klare seg økonomisk. 

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sikker på at du ikke blander bostøtte (Husbanken) og sosialstønad til dekning av husleie? Litt avhengig av hvilken kommune man bor i så er det noen forskjeller på hva man får i bostøtte, men om man bor alene og har inntekt, så er det sjelden flere tusen. 

Jeg vet det er forskjell på Bostøtten i forhold til hvor dyrt det er å bo i den kommunen du bor i.  Oslo har den høyeste bostøtten

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg blander ikke. Han får ikke sosialstønad, han har barn 40%

Annonse

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg blander ikke. Han får ikke sosialstønad, han har barn 40%

Når man har barn får man mer. Jeg fikk 3500 kr i bostøtte for noen år siden.

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når man har barn får man mer. Jeg fikk 3500 kr i bostøtte for noen år siden.

Da må barna være folkeregistrert på samme adresse som den som søker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...