Gå til innhold

Så fryktelig sliten etter jobb - skal/bør det være slik?

Anbefalte innlegg

Lurer bare på hvordan det er med dere andre - er dere helt utslitte etter jobb og har mer enn nok med middag/oppvaskmaskin/klesvask? Egentlig har jeg lyst til å f.eks  trene mer på ukedagene (er glad i det, elsker lange gåturer og rolige joggeturer, er en typisk mosjonist tror jeg), men det krever helt enormt å orke etter en arbeidsdag. Synes faktisk det er litt trist, har følelsen kun av å eksistere i uka. Har ikke små barn lenger, yngste er 9, så sover om natta f.eks

Anonymkode: cd046...b1f

Fortsetter under...

Vi er vel ulike, men hva er du så sliten av da? Jeg er heldig og er nesten aldri sliten. Har lederstilling, tar utdanning, trener 5 ganger i uken og har en mann som reiser en god del. 2 barn på 6 og 10 år som har aktiviteter 4 dager i uka. Jeg var mer sliten før jeg begynte å trene så mye. Jeg har en treningsplan for hver uke, og den følger jeg. Kjenner ikke etter om jeg er trøtt, sliten osv, jeg bare trener. Det har fungert for meg :) 

Anonymkode: a3f72...669

Pga økende plager av tinnitus er jeg temmelig utkjørt, i alle fall utover i uka. Torsdag ettermiddag og ut uka er ofte helt pyton. Legger meg ofte rundt 20-21 på fredager og sover i 12-14 timer. Nåt jeg da våkner, er det gjerne nesten stille i ørene i noen timer, kanskje nesten hele dagen. 

Anonymkode: d1a5d...344

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er vel ulike, men hva er du så sliten av da? Jeg er heldig og er nesten aldri sliten. Har lederstilling, tar utdanning, trener 5 ganger i uken og har en mann som reiser en god del. 2 barn på 6 og 10 år som har aktiviteter 4 dager i uka. Jeg var mer sliten før jeg begynte å trene så mye. Jeg har en treningsplan for hver uke, og den følger jeg. Kjenner ikke etter om jeg er trøtt, sliten osv, jeg bare trener. Det har fungert for meg :) 

Anonymkode: a3f72...669

Vet ikke helt, men tror det kan være følelsen av å aldri helt strekke til, aldri være helt fornøyde med det jeg gjør. Har 4 barn (eldste akkurat flytter ut), så har hatt mye organisering på hjemmebane i mange år (helt selvvalgt). Trener i uka jeg og, fordi jeg vil gjennomføre, men er tidvis krevende (tung i kroppen, den vil ikke det sanne som hodet). Tror ikke det er noe fysisk galt, til det har jeg for mye energi i helger/ferier. 

Annonse

Jeg har det også slik. Etter jobb er jeg så sliten at jeg må tvinge ut den siste energien for oppfølging av barna. Null tid eller krefter til egne interesser, men jeg har også mistet lysten til å gjøre ting som tidligere ga meg overskudd, så savnet er ikke stort. Savner bare overskudd til familien, egentlig. 

Anonymkode: a8d8f...45b

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lurer bare på hvordan det er med dere andre - er dere helt utslitte etter jobb og har mer enn nok med middag/oppvaskmaskin/klesvask? Egentlig har jeg lyst til å f.eks  trene mer på ukedagene (er glad i det, elsker lange gåturer og rolige joggeturer, er en typisk mosjonist tror jeg), men det krever helt enormt å orke etter en arbeidsdag. Synes faktisk det er litt trist, har følelsen kun av å eksistere i uka. Har ikke små barn lenger, yngste er 9, så sover om natta f.eks

Nei, når jeg er frisk er jeg ikke lenger "bomba" etter jobb. Det er godt å slappe av, og man kan jo bli litt "sigen" når man har fått mat og sånn. Men så trøtt at jeg ikke "greier" å gå tur, det er jeg ikke. Hvis jeg blir i sofaen er det fordi jeg ikke gidder å gå tur eller ikke har lyst. Men at jeg ikke greier det,  det stemmer ikke.

Hvordan er det med vitaminnivåene dine? 

Anonymkode: 725bc...71e

Jeg er også utslitt etter jobb. Når middag, lekser og legging er ferdig, er jeg også ferdig. Er ikke 30 en gang😅 Har en krevende jobb med lang reisevei i tillegg. Barna er begge i småskolealder, sover om natta og går bare på en aktivitet hver. Likevel er jeg helt tom etter en vanlig dag. 

Anonymkode: 56b7d...352

Jeg er også utslitt etter jobb.  Reiser 6.30 hjemmefra hver dag og er hjemme kl 17. Lange dager. Har to tenåringer og tvillinger på 3 år. Sover dårlig på natten også så føler alt går rundt. Veksler mellom middag,lekser, kjøring av de eldste, legging av de minste,husarbeid,klesvask osv. Er 32 år Men føler meg som en gamling. 

Anonymkode: ed88a...a9d

Mannen min sovner på sofaen etter middag, hver eneste dag. Han orker ikke løfte en finger etter jobb. Han legger det ene barnet, og legger seg tidlig. 

Jeg bestilte legetime for han. Feiler van ingenting. Jeg tror at man blir mere trøtt når man legger seg ned...

Anonymkode: a0bc5...79b

Jeg er alltid sliten. Sliter med å konsentrere meg og å holde meg våken. Trener, men det hjelper ikke. Spiser sunt, det hjelper ikke. Piper i ørene, glipper ting, føler meg som en zombie. Er jo helt tragisk når en er i midten av 30 årene. Ungene går på skole, så jeg sover hele natten. 

Anonymkode: f8395...939

Annonse

Folk er forskjellig. Jeg er som deg, som en vridd oppvaskklut etter jobb. Orker ikke mer husarbeid enn å tømme oppvaskmaskinen. Ellers går kreftene til hjelp med lekser og middagslaging. Jeg har en svært krevende jobb og en ganske krevende hjemmesituasjon så det er vel strengt tatt ikke rart at det er slikt. 

For å forsøke å løse floken har jeg gått ned i stilling så jeg har fri en dag i uken annen hver uke. Jeg har begynt å sykle til jobben for å få litt trim. I tillegg har jeg tatt tran gjennom hele vinteren og innbiller meg at det har hjulpet bra. Hjemmesituasjonen er som den er, men jeg forsøker å unne meg litt mer fritid enn tildligere. Litt teater og konserter etc. Alle monner drar og jeg merker bedring i energinivå, men jeg er på ingen som helst måte der jeg var før jeg fikk barn nr 2. 

Anonymkode: ff747...9e2

1 time siden, Havhesten2017 skrev:

Begynn å trene! Gir overskudd til hverdagen. Høres ut som propaganda, men det er sant. Tving deg selv til trening 3 ganger per uke og du skal kjenne resultater, jeg lover!

Noe av problemet er nettopp at det gjør jeg - men har denne følelsen alikevel. 

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Pga økende plager av tinnitus er jeg temmelig utkjørt, i alle fall utover i uka. Torsdag ettermiddag og ut uka er ofte helt pyton. Legger meg ofte rundt 20-21 på fredager og sover i 12-14 timer. Nåt jeg da våkner, er det gjerne nesten stille i ørene i noen timer, kanskje nesten hele dagen. 

Har du sjekket jernlagrene dine? Blodprosent? Man kan få tinnitus/øresus av lav blodprosent, jernmangel.. 

Anonymkode: d370a...fc8

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du sjekket jernlagrene dine? Blodprosent? Man kan få tinnitus/øresus av lav blodprosent, jernmangel.. 

Anonymkode: d370a...fc8

De siste 17-18 årene? Det er nok ikke jernmangel, akkurat. Vi er flere i familien som har tinnitus. Noen får tinnitus, sånn er det bare. 

8 timer siden, Havhesten2017 skrev:

Begynn å trene! Gir overskudd til hverdagen. Høres ut som propaganda, men det er sant. Tving deg selv til trening 3 ganger per uke og du skal kjenne resultater, jeg lover!

Det prøvde jeg. Fikk senebetennelse og ble sykemeldt. Ble bare enda verre.

Har fysisk krevende jobb så ble for mye for min kropp.

Anonymkode: 1c2c4...0a4

Sjekk vitaminnivåenene dine, og be spesifikt om D-vitamin prøver også. Trenger selvfølgelig ikke være det, men det er i det minste et sted å starte.

Man skal ikke være helt utslitt etter jobb. Sigen og slækk kan alle bli til enhver tid, men er det hele tiden er det på tide å sjekke om noe kan gjøres.

Anonymkode: ec06c...e43

Vet hvordan det er har det sånn selv. Så å begynne å lage middag rett etter jobb når jeg er helt utslitt er uaktuelt. Så her spiser vi skiver etter jobb,også middag til kvelds for da har jeg fått litt energi igjen.

Anonymkode: faf61...0ba

Har du en slitsom jobb som du tenker det er normalt å blir slitne av? For eks masse klientarbeid eller fysisk hardt arbeid evt mye press/stress? 

Da er det naturlig å bli utslitt. Du bør da spørre deg om du bør bytte jobb. 

Eller sliter du med «flink pike-syndromet»? Du sier aldri nei, føler deg aldri bra nok og strever for å gjøre alt «perfekt»? Da bør du spørre deg om du kanskje burde senke skuldrene. 

Jeg er 41 år, har tre barn. To tenåringer. 120% jobb. (Kontorjobb uten særlig stress). Trener 3-5 ganger i uken 

Er veldig sjeldent sliten på den måten som du forteller om. Det var jeg før!! Men så begynte jeg å gi faen i om alt var perfekt eller om jeg var bra nok for andre. Også, den store endringen kom når jeg begynte p trene og ha mye sex. Nå er jeg lykkelig og glad hver dag. 

Anonymkode: aa03a...9b0

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du en slitsom jobb som du tenker det er normalt å blir slitne av? For eks masse klientarbeid eller fysisk hardt arbeid evt mye press/stress? 

Da er det naturlig å bli utslitt. Du bør da spørre deg om du bør bytte jobb. 

Eller sliter du med «flink pike-syndromet»? Du sier aldri nei, føler deg aldri bra nok og strever for å gjøre alt «perfekt»? Da bør du spørre deg om du kanskje burde senke skuldrene. 

Jeg er 41 år, har tre barn. To tenåringer. 120% jobb. (Kontorjobb uten særlig stress). Trener 3-5 ganger i uken 

Er veldig sjeldent sliten på den måten som du forteller om. Det var jeg før!! Men så begynte jeg å gi faen i om alt var perfekt eller om jeg var bra nok for andre. Også, den store endringen kom når jeg begynte p trene og ha mye sex. Nå er jeg lykkelig og glad hver dag. 

Anonymkode: aa03a...9b0

Så flink du har vært som har klart å ta tak. Sannsynligvis er det her svaret ligger. Er alltid veldig opptatt av at alt skal være best mulig, men klarer ikke oppfylle det hele tiden . Jobber som lærer, og er del stress/press. Men - skylder ikke på jobben - vil ikke la dette bli nok en lærer debatt. 

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er alltid sliten. Sliter med å konsentrere meg og å holde meg våken. Trener, men det hjelper ikke. Spiser sunt, det hjelper ikke. Piper i ørene, glipper ting, føler meg som en zombie. Er jo helt tragisk når en er i midten av 30 årene. Ungene går på skole, så jeg sover hele natten. 

Anonymkode: f8395...939

Dette er alle symptomene jeg får når stoffskiftet mitt er for lavt. Verdt å sjekke ut! 

Anonymkode: 7d783...de7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...