Gå til innhold

Får jeg fri til å gå i begravelse til tante?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det må du nesten spørre sjefen din om. Jeg ville ikke fått fri med lønn for det, men jeg ville fått tatt ut en feriedag eller avspassering.Slik var det hos oss da onkelen min døde.

Anonymkode: 8ce09...a52

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du har ikke rett på lønnet fri, men det er jo bare å be om fri. Lite trolig at du får nei med mindre du har typisk vaktjobb (sykepleier osv) og de sliter med bemanning.

Anonymkode: 120cc...976

Er på tiltak fra NAV så har arbeidstrening i barnehage så de er ikke avhengig av meg.

Anonymkode: 09ea4...868

Annonse

Du har ikke krav på noe, men de fleste ville fått velferdspermisjon uten lønn.

Anonymkode: cf91a...ffd

Her er det ikke jobben som betaler lønnen men NAV. Likevel er de ganske strenge på fravær.

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er på tiltak fra NAV så har arbeidstrening i barnehage så de er ikke avhengig av meg.

Da må du høre med NAV. Det kan hende du blir trukket i den ytelsen du mottar, det kommer an på reglementet for den ytelsen du får. 

Men om det er begravelse i samme by som du bor i trenger du vel heller ikke fri hele dagen for å går begravelse? 

Anonymkode: 33fc5...2f3

Jeg er arbeidsgiver. Hvis en av mine ansatte kom til meg og fortalte at tanten deres, som sto de nært, var død - selvsagt ville jeg gitt de fri for å ta farvel i en begravelse. Med lønn.

Jeg er et medmenneske. 

Anonymkode: cf499...f34

Jeg er arbeidsgiver. Hvis en av mine ansatte kom til meg og fortalte at tanten deres, som sto de nært, var død - selvsagt ville jeg gitt de fri for å ta farvel i en begravelse. Med lønn.

Jeg er et medmenneske. 

Anonymkode: cf499...f34

Det ville nok de fleste. Men HI er ikke ansatt, hun er på tiltak hos NAV. 

Anonymkode: 33fc5...2f3

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kan ikke skjønne at det skulle være noe problem, snakk med den som har ansvaret for tiltaket ditt. Min bror var akkurat i begravelse til sin fetter, måtte ha fri hele dagen. Han er og i tiltak gjennom NAV

Anonymkode: 29942...e3a

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg får bare 365 kr dagen så går helt greit med en dag uten inntekt om NAV tillatter.

De pengene får man jo uansett om man er på tiltaket eller ei

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De pengene får man jo uansett om man er på tiltaket eller ei

Nei får tiltakspenger så får kun betalt for de dagene jeg er på jobb

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei får tiltakspenger så får kun betalt for de dagene jeg er på jobb

Det var derfor jeg rett etterpå skrev hvis du var i AAP. For det var det jeg først tenkte at du var, men så kom jeg på at det kunne være andre tiltak. Men snakk uansett med den som har ansvaret for tiltaket ditt, det burde ikke være noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...