Gå til innhold

Bor alle her i store hus? Bare jeg som...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med to barn som jeg har 100% av tiden. Bor i rekkehus på 120 kvadrat. Flere av vennene til barna mine bor i akkurat make rekkehus (stort borettslag). Ellers bor vi i et område med hele spekteret, alt fra små leiligheter til store villaer.  

Det kommer vel sjelden noe godt ut av å sammenligne seg med de som har mer.  Jeg har en gammel og liten bil.  Den er trygg og ble nettopp EU-godkjent.  Hvorfor skal jeg sammenligne den med en Porche jeg uansett ikke har råd til? 

Jeg tror det er en nyttig lærdom for barna også.  Selv om noen i klassen skal til New York neste langhelg så kan vi ha det helt supert på tur på fjellet.   

Anonymkode: 8e124...bbf

Skrevet

Vi bor i stort hus. Vi er to voksne og 3 barn. Blant annet 2 tenåringer. 

Hadde jeg vært alene eller vi hadde vært færre, hadde jrg glatt bodd i leilighet! Det er jo ikke størrelsen på huset/leiligheten det kommer an på. Det er kvaliteten og de som bor i det ;-) 

Anonymkode: f8ca4...9ac

Skrevet

Vi er to voksne og to barn og bor i en leilighet på 78 kvm. Skulle gjerne hatt større plass, men elsker å bo her.

Anonymkode: eee21...b3f

Skrevet

Vi bor i et lite hus. 2 voksne og ett barn. 120 kvm. Perfekt!

Anonymkode: c5f82...cb3

Skrevet

To voksne på rundt 40 år, og ett barn på 12. Bor i leilighet på 78 kvm. Vi har det helt fint. Har alt vi trenger, og har det varmt og godt. Vi lider ingen nød på noen som helst måte. Eier litt for mye ting, men jobber med å kvitte oss med det meste, det blir deilig :) 

Sammenligner oss ikke med andre. I så fall kan vi sammenligne oss med de fleste i verden, og se at vi har det utrolig komfortabelt! 

Anonymkode: c408f...a5c

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har enebolig, men ikke så stor. 180 kvm. Er alene med 3 barn

Anonymkode: fc985...d40

Eh...er ikke 180 kvm ganske så stort?! Det er det iallfall i min verden. Vi bort fire stk på ca. 90 kvm og syns det hadde vært fantastisk med dobbel så stor bolig! 

Anonymkode: 8ee3e...15f

Skrevet

Bor i funkishus på 150 kvm. Har også takterrasse på 50 kvm, som brukes om sommeren. 

Anonymkode: a803e...764

Skrevet

Bor i en enebolig på 190 kvm og med ett mål tomt. 

Flytter snart, orker ikke all jobben, vil også bo med sentralt. Vi ha noe mye mindre. Vi er to voksne og to større barn. 

Anonymkode: 62897...92c

Skrevet

Bodde i et hus på 270 da vi var 7 stykk hjemme, nå som vi er 4 så holder det med 180 kvm og 2 mål tomt.

Anonymkode: f756a...f0e

Skrevet

Jeg og min datter på åtte bor i en enebolig på 280 kvm og en hage på 2,5 mål. Det er altfor stort for oss, og eneste måten som gjør at det er mulig å bo slik er fordi jeg har vaskehjelp hver uke og en person som rydder snø om vinteren, holder orden i hagen på sommeren og gjør alt vedlikehold på huset. 

Anonymkode: 47a76...3b9

Skrevet

Vi bor i passe stort hus. 250kvm men vi er 2voksne og 4barn. Stor veranda, 2store plener en på oppsiden av huset med grønnsakshage/potetåker og stort hønsehus. 

Plenen på nedsiden har vi en lekehytte,huske i et tre, stor trampoline og mye boltringsplass. 

Kunne gjerne hatt enda litt større hus, men utsiden av huset er perfekt størrelse 😊

Anonymkode: 9fbe7...1cd

Skrevet

Vi bor to voksne og en 11-åring i en 3-roms i firemannsbolig. Ca. 100 kvadrat. Har 1. etasje og underetasjen, og hage. Akkurat passe stort, men kunne ønsket meg et rom til bibliotek/kontor. Nå brukes kjellerstua til det.

Anonymkode: 79f56...eaa

Skrevet

Vel, ingen slår oss. Vi bor 5 stk i en 4roms leilighet på 82 kvm med altan på 18 kvm. 2 voksne og 3 barn på 10,7 og 1 år.  Noen mener kanskje det er lite, men vi stortrives her. Og over halvparten av barna i klassene til ungene mine bor også i blokk rett her i området. 

Skulle selvfølgelig ønske vi hadde noe litt større, men jeg er ikke villig til å bo oss i hjel. Det er dyrt med rekkehus og enebolig her i området. Men så lenge barna trives så trives vi.

Anonymkode: 743f9...796

Skrevet

2 barn og 3 voksne, 360 m2 hus og rett over ett måls tomt i storbyen. De fleste vi kjenner med barn bor i store hus med hager.

Anonymkode: a9ba0...b9e

Skrevet
På 11. februar 2018 den 23.22, Re945667 skrev:

Og det er spesielt fint.

Takk for info om at det er spesielt fint.

Anonymkode: 33b39...b60

Skrevet

Bor et lite hus på 95kvm. Vi er 5stk. Trenger ikke større plass, veldig god romløsning. Dog litt liten stue. Jeg tror jeg kommer til å bli gammel her 🙂

Anonymkode: a9397...108

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...