Gå til innhold

Bor alle her i store hus? Bare jeg som...

Anbefalte innlegg

Skrevet

bor i treroms leilighet (i firemannsbolig) ?Har sønnen min annenhver uke og bor nær jobb og skole. 

Anonymkode: 9d997...b4e

Fortsetter under...

Skrevet

Vi bor bare i leilighet på 75 kvm å det føles bittelite iforhold til de andre i klassen som bor i 2 etasjers hus. Liker derfor ikke tanken på å ha vennegruppe her hjemme for syns det er så flaut at vo bor i en liten leilighet mens de andre bor i store flotte hus. Jeg er alenemamma for ett barn så vi trenger jo ikke egentlig å ha det større,men er lett å sammenligne seg med "alle andre".

Anonymkode: 8ba34...09c

Skrevet

Hadde vi vært to mennesker hadde vi bodd i treroms. Men vi er fire, og har endt opp med hus.

Anonymkode: a7a8b...551

Skrevet

Er alene med 2 barn. Vi bor i en leilighet på 80 kvm. Bortsett fra oss som er alene med barn bor alle i barnas omgangskrets i hus. Gjerne med utsikt og stor hage.

Anonymkode: d701e...d70

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

bor i treroms leilighet (i firemannsbolig) ?Har sønnen min annenhver uke og bor nær jobb og skole. 

Bor i fireroms i firemannsbolig. Har 3 barn 100%. Også nær jobb og skole.

Syns det går aldeles strålende, og ønsker meg ikke enebolig!

Anonymkode: 34911...166

Skrevet

Har enebolig, men ikke så stor. 180 kvm. Er alene med 3 barn

Anonymkode: fc985...d40

Annonse

Skrevet

Bor i leilighet på ca 70 Kvm i blokk. Nesten alle andre i klassen bor i større bolig, men jeg er da søren meg ikke flau over hvordan vi bor! Vi har det fint vi :) 

Anonymkode: 4a3b7...6eb

Skrevet

Vi bor to voksne og to barn på 65kvm. Men nå skal barna få hvert sitt rom, så vi flytter til en fireroms i løpet av våren. Det blir deilig med litt større plass! 

Savner egen hage, men glad jeg slipper vedlikeholdet som følger med enebolig.

Skrevet

Hva er stort hus? Vi er to voksne og to barn på ca 200 kvadratmeter, stor veranda og liten (les passe for oss) hage. :) 

Anonymkode: 76ee2...1dd

Skrevet (endret)

Jeg bor i et stort hus på 180 kvm.

Endret av Re945667
Skrevet

Vi bodde 2 voksne og 1 barn i en 49 kvm leilighet i ett års tid. Gikk faktisk helt fint!

Hvorfor skal man på død og liv sammenligne seg med andre?

Vi er nå eldre, har to barn og bor i et hus på 225 kvm. Vi kunne fint ha klart oss med mindre plass om vi ikke hadde økonomien til dette huset. En bekjent sa så fint at han leide et lite hus utpå landsbygda fordi han ville bruke pengene på å virkelig leve livet. Opp til enhver hva man velger :)

Anonymkode: 45156...f05

Skrevet

Vi tenker på å selge vårt store hus nå og flytte til noe mye mindre uten vedlikehold for bl.a å bli gjeldsfrie tidligere for å kunne reise og oppleve mer. Slippe å jobbe100 % 

Anonymkode: c94b5...8fe

Annonse

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde jeg vært alene med ett barn hadde jeg ikke bodd i enebolig. Vi er to voksne og tre barn og flytter straks inn i hus på 260 m2. Har bodd på 130 m2 i mange år. Å bo nær jobb og skole er jo gull. Jeg tenker virkelig ikke over om andre bor i leilighet, rekkehus eller villa.

Anonymkode: 56a77...e67

Skrevet

Nei, vi er fire i en tre-roms på 60 kvm. Skal flytte til 100 kvm. Da får barna hvert sitt soverom og vi får et ekstra bad. Men det er jo ikke et stort hus, det er et lite rekkehus sammenlignet med hva mange andre har. Vi kunne kjøpt noe større. Men da måtte vi hatt boliglånet over 30 år, ikke 20 slik vi skal ha nå. Jeg ønsker økonomisk frihet, enn å måtte bruke alt på bolig.

Anonymkode: 5c430...1a8

Skrevet

Jeg har to barn og bor i en treroms på 61 kvm, vi flytter til en liten fireroms (bygger om en treroms) på 68 kvm om ikke lenge. Klarer oss fint med den plassen vi har, i den nye leiligheten kunne vi fint bodd to voksne + to barn om det hadde vært aktuelt.

Jeg har hatt hus og hage, synes det bare er stress. Bodde tidligere i en femroms, alt-på-ett-plan på 100 kvm (ikke Oslo), det var perfekt, men med det kravet kunne vi ikke blitt i Oslo, så da går vi heller ned i strl.

Anonymkode: 6c71c...065

Skrevet

Vi er 4 som bor i en leilighet på 100 kvm. 

Anonymkode: dcbae...154

Skrevet

Vi var to, meg og et barn (som var tre til ti år da jeg var alene) som bodde i en treroms på 90 kvm. Med utsikt og hage, rekkehus.Hadde råd til hus, men vi hadde ikke behovet. Så fikk jeg meg kjæreste og han flyttet inn med to hunder. Vi fant ut at  vi ville få barn sammen, så da kjøpte vi oss hus sammen. 310 kvm over tre etasjer, stor hage og plass til en som nå er 15, en på tre år og en på seks måneder + to voksne. 

Det kommer mye an på hvor mange som skal dele plassen. Vi har litt vel mye plass nå, men pga stor aldersforskjell på barna, ser vi at det er fint med en egen TV-stue for han eldste.

Anonymkode: c6aec...b3e

Skrevet

Bor i rekkehus på 104 kvm. 2 voksne og 2 barn.

Om 2 år skal vi bygge på en etasje på 52 kvm.Da får vi 3 nye soverom, 1 bad og kjellerstue. 

Gleder meg.

Skrevet

Vi er 5stk, Bor i 3 etasjer enebolig på nesten 300kvm. Og jeg har aldri tenkt tanken på hvordan andre folk bor 🤔 

Anonymkode: bbae6...464

Skrevet

Jeg er vokst opp i et fint hvitt hus med hage og rosebusker i et fint nabolag.

Da mamma ble enke flyttet vi til en leilighet, etter flere år hvor mamma brukte så mye tid på å måke gårdsplass, vaske hus og holde i orden utvendig.

Alt ble SÅ mye koseligere da vi flyttet til leiligheten... Nydelig og husvarm stue og stemningen var bare god. Masse tid på hverandre istedetfor vedlikehold. Har så gode og koselige minner fra den tiden der❤️

Skrevet

Vi er 3 og bor i leilighet på 84 kvmtr med 2 soverom. Vi har en ekstra alkove på toppen, hvor minsten som nå er 13 kan kan ta imot besøk. Topppers! 

Anonymkode: 33b39...b60

Skrevet

Vi bor to voksne og to barn i leilighet på 90 kvm, med tre soverom. Og her blir vi boende. 

Anonymkode: cfc63...183

Skrevet

Hadde jeg bodd bare med ett barn, hadde en treroms på maks 70 kvadrat holdt i massevis. Vi er 5 og bor i hus på 130 kvadrat. Stua er unødvendig stor, men er ellers akkurat passe. Har bare tre soverom, så her må to av barna dele soverom. De er de eneste i klassene sine som må dele. 

Anonymkode: 2b5ed...95e

Skrevet

Ja, jeg bor i stort hus.

Men nå er jeg 40 år og har 4 barn da 

Da vi fikk første barnet for 17 år siden bodde vi på 74 kvm 

Hadde jeg vært alene med ett barn hadde jeg aldri verden bodd sånn som jeg bor nå, da hadde jeg heller valgt en lettstelt leilighet 

Anonymkode: 29f96...264

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...